Tam bitti bitiyor derken, yeni bir varyant haberiyle irkiliyor, sendeliyor, yeniden toparlanmaya çalışıyoruz peki ama nereye kadar?
Kovid-19 salgını, sadece ülkemiz insanın değil, tüm dünyadaki insanların kişisel ayarlarının değişmesine yol açtı. Aktif sosyal yaşantının dışında, dijital dünyadan beklentiler de bu dönemde bambaşka bir boyut kazanırken, kişisel alışkanlıklar ve tercihler radikal şekilde değişimini hızla sürdürmeye devam ediyor. Salgın süresince aktif sosyal hayat kısıtlanıp fiziksel mesafe arttıkça yeni jenerasyon, eski nesil fark etmeksizin herkes kaçınılmaz olarak dijitalde yakınlaştı, bu yakınlaşma bugün de devam ediyor. Toplu taşıma araçlarını kullanımında azalma yaşanırken, online alışverişin ve temassız ödemenin arttığı, ev içi dekorasyonda büyük artış yaşandığını da buradan belirtelim.
Salgının insan alışkanlıkları üzerinde kısa zamanda büyük değişikliklere yol açtığı verilere şöyle bir göz atalım, bakalım ne kadarında kendinizi bulacaksınız…
Özellikle sosyalleşmenin askıya alındığı bu dönemde, kullanıcıların sosyal medya kanallarından beklentisi sosyalleşmekten daha çok doğru bilgi almak yönünde olduğu belirtiliyor. 14-65 yaş arasındaki katılımcılarla yapılan “değişen alışkanlıklar” araştırmasına göre Türkiye’de izolasyonun başlamasıyla kullanıcıların %61’i sosyal medya kanallarında daha fazla vakit geçiriyor. Kullanıcıların %51’i sosyal medyayı güncel bilgilerden haberdar olmak için kullanıyor, tabi güvenilir bilgiye ulaşmak için doğru sosyal medya kanallarını takip etmek de bu dönemde önem kazanıyor. Güvenilir bilgiye ulaşmak için bu dönemde çalışanlar içinde bulundukları sektöre dair haberleri yakından takip edebilmek için ağırlıklı olarak Linkedin’i kullandıkları gözlemleniyor.
Evet, 1 Temmuz itibariyle yasaklar kalkmış olsa dahi, toplumun yüzde 17’si artık toplu taşıma kullanmıyor. Özellikle teknoloji sektöründe iş yapan şirketler eğer Ar-Ge zorunluluğu yoksa yılsonuna kadar uzaktan çalışmaya devam ediyor. Dışarıda yeme içme alışkanlıkları tedbiri elden bırakmayanlar için uzunca bir süre eski anılardaki sıklığını geri kazanacak gibi gözükmüyor.
Kıssadan hisse hiçbir şey eskisi gibi olmayacak gözüküyor…