Gündem yönetimini doğru yaparak markanızı koruyabilirsiniz…
Gündemi takip etmek, ona ilişkin yönetimsel stratejiler geliştirmek markaları her zaman daha güçlü yapar, demiş “bilge kişi”… İyi de herkesin gündemi o kadar yoğun, herkesin gündemi o kadar farklı ki. Pazartesi gelip, işimizin başına geçtiğimizde sanırız ki sadece yaptığımız işin etrafında dönüyor dünya… Patronu memnun etmek, müşteriyi ikna etmek, iletişimi doğru yönetmek, çalışanı motive etmekle geçer günler. Gün gelir o işi bırakır yeni bir işe başlarız, dünya bu yeni işin etrafında dönüyordur artık. İletişimi yeni marka adına yaparız, yeni marka için yeni hikayeler yazarız, gündemimiz değişmiştir anında. Kısaca gündemin en belirgin özelliği eğer bir işimiz varsa öncelikli işimiz, sonra ihtiyaçlarımızdır.
Günümüzde markalar için önemli olan konu, öncelikle ulaşmak istenilen hedef kitleyi doğru belirlemek ve bu kitlenin gündemine girmek olmalıdır. Bunun yöntemlerine geçmeden önce iletişim eylemine bir göz atmakta fayda var. İletişim eylemini kişilerin birbirini doğru anlaması olarak tanımlayabiliriz. Peki iletişim yapacağımız markayı/ürün ve hizmetlerimizi doğru anlatabiliyor muyuz? Kimi zaman a derken b mi anlaşılıyoruz? Yoksa sesinizi hiç kimse duymuyor mu? Yeri gelmişken belirteyim; daha yüksek ses çıkartabilmek için en değerli varlıklarınız çalışanları da oyunun içine dahil etmelisiniz. Sadece siz değil bir kurumun tüm çalışanları aynı dili konuşursa o kurumdan aynı ses çıkar. Doğru iletişimle varmak istenilen yere yanlış iletişimle hiç varamamaktansa iletişmemek çok daha iyi bir karar olabilir. İşte bu çok basit gerçek bugün pek çok markayı iletişim faaliyetine ciddi paralar aktarmaya, kendi bünyelerinde departmanlar kurmaya götürüyor.
Bir kurumun iletişim faaliyetlerinde gündemi yakından takip etmek ve yorumlayabilmek, gelecek açılımı yapabilmek adına son derece önemli. Doğru şekilde yapılan gündem yönetimi markayı günün kazanını yapabileceği gibi, olası krizler için de markaya hazırlanma süresi tanır. İyi bir iletişimle, muhtemel bir krizi en az sıyrıkla atlatırsınız.
Doğru bir gündem yönetimi yapıp, markanızı korumak istiyorsanız;
- Markanızın iş ortaklarını, rakiplerinizi ve sektörün gelişimini yakından izleyin
- Tüm bağlantılı sektörlerdeki durumlar hakkında bilgi sahibi olun
- Kendi gündeminizi, yalın bir dille doğru zamanda verin
- Ülke ve dünya gündemini yakından takip edin ve değerlendirin
- Değerlendirmelerinizi bütüncül bir yaklaşımla oluşturun
- Kriz oluşturabilecek durumlar için stratejilerinizi oluşturun
- Kamuoyunun hassasiyetlerini göz ardı etmeyin
Başlıklarına dikkat etmeniz gerekir.
Gündem yönetimi ve kriz iletişimi doğru yapıldığında varmak istediğiniz yere ulaşmanız aslında hiç de zor değil.