Geride bıraktığımız yıl sunduğu inovatif ürün ve hizmetlerle hayvan beslenmesi ve sağlığı alanındaki sektör liderliğini pekiştiren Trouw Nutrition Türkiye, 2025 yılı stratejisi kapsamında büyüme, sürdürülebilirlik ve inovatif yatırımlara odaklanıyor. Bu stratejisi ile şirket, üretim kapasitesini artırmayı, yenilikçi yem teknolojileri geliştirmeyi ve çiftçilere özel dijital çözümlerle sektöre yön vermeyi hedefliyor. Hem yerel hem de küresel düzeyde çevresel, sosyal ve ekonomik değer yaratmaya önem verdiklerini belirten Trouw Nutrition Türkiye Ülke Müdürü Gonca Altıntaş, geçtiğimiz yıl olduğu bu yılda Türkiye’nin hızla büyüyen pazar koşullarını ve yerel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak uzun vadeli sürdürülebilir bir büyüme hedeflediklerini belirtti.
‘Geleceği Beslemek’ misyonuyla sağlıklı çiftlik hayvanları yetiştirilmesine yönelik çalışmalar sürdüren Trouw Nutrition Türkiye, 2024 yılını hedefleri doğrultusunda başarıyla tamamladı. Yenilikçi ürünler, sürdürülebilir çözümler ve çiftçilere sunulan değer odaklı hizmetlerle dikkat çeken şirket, hem sektörel hem de bölgesel birçok projeye imza attı. Teknoloji ve inovasyonu odaklarına alarak geçtiğimiz yıl elde ettikleri başarıları bir adım öteye taşımayı hedeflediklerini söyleyen Trouw Nutrition Türkiye Ülke Müdürü Gonca Altıntaş, şirketin 2025 hedef stratejilerine ilişkin açıklamalarda bulundu.
“Teknoloji destekli saha hizmetlerimizle çiftçilerin rekabet gücünü artırdık”
2024 yılının her sektörde olduğu gibi Trouw Nutrition Türkiye için de kolay geçmediğini ancak aldıkları kararların yanı sıra sundukları ürün ve hizmetlerle bu dönemi başarılı bir şekilde geride bıraktıklarını belirten Gonca Altıntaş; “2024 yılı, ekonomik dalgalanmalar, ham madde fiyatlarındaki artış ve lojistik operasyonlardaki küresel zorluklarla öne çıktı. Ancak bu zorlukların üstesinden gelebilmek için tedarikçilerimizi çeşitlendirdik, daha yakın iş birlikleri kurduk ve maliyet kontrolü stratejilerimizi geliştirdik. Bununla birlikte, esnek ve proaktif bir yaklaşım benimseyerek değişen piyasa koşullarına hızla uyum sağladık. En önemli başarımız, çiftçilere ve işletmelere sunduğumuz inovatif ürün ve hizmetlerle hayvan beslenmesi ve sağlığı alanındaki sektör liderliğimizi pekiştirmek oldu. Ayrıca, müşteri memnuniyeti ve sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarımızla sektörde güvenilir bir çözüm ortağı olmayı sürdürdük. Bu süreçte çiftçilerin ve işletmelerin maruz kaldığı ekonomik ve operasyonel zorluklar karşısında proaktif bir yaklaşımla hareket ettik. Bu kapsamda çiftçilerin ekonomik ve operasyonel zorluklarını hafifletmek için verimliliği artıran dijital araçlarımızı ve yerinde danışmanlık hizmetlerimizi sunduk. Yem maliyetlerini optimize eden formülasyonlarımız ve teknoloji destekli saha hizmetlerimizle çiftçilerin rekabet gücünü destekledik. Ayrıca, Ar-Ge merkezlerimizde geliştirdiğimiz patentli çevre dostu yem formülasyonlarımızla sürdürülebilirlik alanında önemli bir adım attık” dedi.
“Üretim kapasitemizi artırmaya yönelik adımlar atıyoruz”
Global bir güç olan Trouw Nutrition’ın 2025 yılında Türkiye için belirlediği stratejik önceliklere ilişkin bilgiler de verenGonca Altıntaş; “Şirket olarak hızla büyüyen ve gelişen hayvan besleme pazarında, Türkiye’nin büyük bir potansiyele sahip olduğunu biliyoruz. Türkiye’ye olan bağlılığımızı artırmak adına üretim kapasitemizi genişletmek ve bu pazardaki varlığımızı kalıcı hale getirmek için büyük adımlar atıyoruz. Ülkenin dinamizmi ve yeniliklere açık yapısı, sunduğumuz inovatif ürünler için elverişli bir zemin oluşturuyor. Ayrıca, yenilikçi üretim teknolojilerinin kullanılacağı tesis yatırımları ve yerel istihdamı artıracak projeler üzerinde çalışıyoruz. Öte yandan, 2025 yılında ürünlerimizin yanı sıra değerlerimizle de fark yaratmayı hedefliyoruz. Bu bağlamda pazardaki müşterilerimize yalnızca çözümler sunmakla kalmayıp sektöre yenilikçi bir vizyon kazandırmayı amaçlıyoruz. Şirketimizin DNA’sında yer alan inovasyon anlayışımız sayesinde; Selko, Sprayfo ve Farmosan gibi markalarımızı Türkiye’de daha geniş kitlelerle buluşturuyoruz. 2025 yılında, yerel iş ortaklarımızla güçlü bağlar kurarak çiftçilerin ve entegre tesislerin ihtiyaçlarına doğrudan yanıt vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
2025’te sürdürülebilir ürün ve hizmetlere odaklanacak
Yeni yılda şirketin sürdürülebilirlik hedeflerine ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Gonca Altıntaş; “Sürdürülebilirlik, geleceğe daha yaşanabilir bir dünya bırakma misyonumuzun temel taşlarından birini oluşturuyor. Trouw Nutrition Türkiye olarak müşterilerimizin hayvan sağlığını iyileştirmelerine ve çiftlik verimliliklerini artırmalarına yardımcı olacak sürdürülebilir ürünler ve hizmetler sunmaya devam edeceğiz. Nutreco çatısı altında, 2025 yılı sürdürülebilirlik yol haritamız kapsamında çevresel, sosyal ve ekonomik değer yaratan somut hedefler belirledik. Bu yol haritamız; ‘sağlık ve refah iklimi’, ‘döngüsellik’ ve ‘iyi vatandaşlık’ başlıkları altında üç ana önceliğe odaklanıyor. Sürdürülebilirlik stratejimizle hem yerel hem de küresel düzeyde anlamlı ve uzun vadeli bir etki yaratmayı hedefliyoruz. Diğer yandan, 2025’te hayvan sağlığı ve verimliliği alanında; antimikrobiyal direncin azaltılması, sürdürülebilir kaynak kullanımı çiftlik verimliliğinin artırılması ve hayvan refahının iyileştirilmesi gibi konular önceliklerimiz arasında yer alacak. Buzağıların tüm potansiyelini ortaya çıkaracak yeni nesil buzağı inovasyonu çalışmamız, bu kapsamda önemli bir gösterge olarak ön plana çıkıyor. Bu inovasyon, buzağıları doğanın amaçladığı şekilde besleyerek sağlıklı büyümeyi destekleyecek, daha hızlı üremeye hazırlayacak ve daha üretken, kârlı ve sürdürülebilir bir süt sığırcılığı geleceği için dayanıklılığı artıracak” şeklinde konuştu.