- EPDK’nın güncel verilerine göre ülkemizde hali hazırda 17 bin 233 şarj soketi bulunuyor. Ancak bayram tatili gibi uzun süreli tatillerde, artık 100 bini aşan elektrikli araç ve on binlerce elektrikli araç sürücüsü yollara düşeceği için seyahat öncesi belirli stratejik kararlar almak faydalı olacaktır. Elektrikli araç sahiplerinin sürüş stratejisi uzun yolda ekonomi üzerine olmalı. Zamanla yarışmamalı, iyi planlama yapılmalı, bu sayede minimum stresle yolculuk geçirebilirler.
- Elektrikli araç sahiplerinin şehirler arası sürüş stratejisi, seyahat öncesi iyi bir plan yapılarak belirlenmeli ve seyahat sırasında zamanla yarışılmamalı. Şarj etmek adına duracağınız lokasyon için, önceden şarj istasyonu operatörünü aramak iyi bir fikir olabilir. Gittiğinizde istasyon arızalı olabilir, dolu olabilir veya bloke edilmiş olabilir.
- Soğuk havalarda hava sıcaklığı menzili düşürdüğü gibi sıcak havalarda da klima sistemi menzil kayıplarına sebep oluyor. Havalar mevsim normallerinin üzerinde seyrettiği için yoğun klima kullanımı mutlaka menzil düşürecektir. Nispeten akşam veya gece saatlerinde araç kullanmak menzili uzatacaktır.
- Yine herkes benzer eğilimlerle benzer gün ve saatte yola çıkacağı için, dönüş için bir gün önce veya bir gün sonra yola çıkmak, istasyon yoğunlukları açısından rahatlık sağlar. Birçok aracın ortalama 300 ile 400 km menzile sahip olduğunu göz önünde bulundurursak, Bodrum-İstanbul gibi yoğun istikametlerde, şarj istasyonu yoğunluğunun da belirli bölgelerde yaşanacağını görebiliriz. Şarj seviyesi yüzde 20’ye inmeden şarj etmek bu anlamda sürücüleri yoğunluktan kurtarabilir.
- Elektrikli araç sahiplerinin her ihtimale karşı taşınabilir bir şarj ünitesini de bagajlarında bulundurmasını şiddetle öneriyoruz. Son olarak hızlı gitmek can ve sürüş güvenliği açısından risk barındırdığı gibi, elektrikli araçlarda büyük menzil kayıplarına da yol açıyor. Sakin ve ekonomik bir sürüş temposuyla hareket ederek menzilinizi koruyabilirsiniz.