“Tasarımcının Notu” sergisine eşlik eden “Punto, Pikaj, Baskı!” gösterim programı, 24 Ocak-2 Şubat tarihlerinde Salt Beyoğlu’ndaki Açık Sinema’da.
Garanti BBVA tarafından kurulan Salt’ın Tasarımcının Notu sergisi paralelindeki gösterim programı Punto, Pikaj, Baskı!, 24 Ocak’ta başlıyor.
24 Ocak-2 Şubat tarihlerinde Salt Beyoğlu’ndaki Açık Sinema’da gerçekleştirilecek program, tasarımda 1980’lerden itibaren yaşanan değişimi odağına alıyor. Elle çalışmanın ağırlıkta olduğu konvansiyonel tasarım pratiklerinden dijital teknolojinin yarattığı devrimsel etkiye, bugünün kitap ve tasarım ilişkisinde belirleyici olan döneme yakından bakıyor. Sekiz belgesel filmden oluşan seçki, Kuzey ve Güney Amerika’dan Avrupa ve Uzak Doğu’ya farklı coğrafyalardan deneyimleri bir araya getiriyor.
Seçkinin ilk filmi Graphic Means: A History of Graphic Design Production [Grafik Araçlar: Grafik Tasarım Üretiminin Tarihi] (2017), dijital öncesi dönemden masaüstü bilgisayarın yaygınlaşmasına uzanan süreçte tasarımın serüvenine bakıyor. Tasarımcı Briar Levit imzalı film, tasarım ve matbaacılık alanlarında dijital teknoloji kullanımının toplumsal etkilerini de ortaya koyuyor. Book-Paper-Scissors [Kitap-Kâğıt-Makas] (2019) ise Japonya’nın önde gelen kitap tasarımcılarından Nobuyoshi Kikuchi’nin yazı tipi ve mizanpajdan şömize kadar çeşitli tasarım elemanlarını titizlikle ele aldığı yaratım sürecine odaklanıyor. Meslek hayatı boyunca 15.000’i aşkın kitap tasarımı yapan Kikuchi’nin “metne kendimce kapı aralıyorum” diye ifade ettiği kavramsal yaklaşımını, tasarım dünyasındaki etkisini, yazar ve yayıncılarla çalışma deneyimlerini aktarıyor.
Eda Sezgin ve Salt’tan Fatma Çolakoğlu tarafından hazırlanan programda yer alan tüm filmler, orijinal dilinde Türkçe altyazılı olarak gösterilecek.
24 Ocak–2 Şubat 2025
Salt Beyoğlu, Açık Sinema
24 Ocak Cuma
19.00 Graphic Means: A History of Graphic Design Production [Grafik Araçlar: Grafik Tasarım Üretiminin Tarihi], Briar Levit, 2017, 84′
25 Ocak Cumartesi
14.00 Book-Paper-Scissors [Kitap-Kâğıt-Makas], Nanako Hirose, 2019, 94′
30 Ocak Perşembe
19.00 Typeface [Yazıyüzü], Justine Nagan, 2009, 59′
31 Ocak Cuma
19.00 Hanzi, Mu-Ming Tsai, 2017, 57′
1 Şubat Cumartesi
14.00 Making Faces: Metal Type in the 21st Century [Yüzler Tasarlamak: 21. Asırda Hurufat], Richard Kegler, 2011, 45′
15.00 Los Últimos [Ölümsüz Tipo], Nicolás Rodríguez Fuchs, Pablo Pivetta, 2019, 68′
16.30 Boom maakt boek [Boom Kitap Yapar], Lex Reitsma, 2018, 55′
2 Şubat Pazar
15.00 Design is One: The Vignellis [Tasarım Tektir: Vignelli’ler], Kathy Brew, Roberto Guerra, 2012, 86′