0-6 yaş erken çocukluk döneminde verilen eğitim, davranış kazanımı, değerler eğitimi çocuğun birey olmasındaki temelleri oluşturur.
İnsanlar öğrendikleri ve yaşadıkları durum ve olayları kısa ve uzun bellek denilen hafıza alanlarında saklarlar. Kısa belleğe yerleştirilen durum ve olaylar bir süre sora unutulabilir, uzun bellekte saklanan durum ve olaylar ise kalıcı halde insan hafızasına yerleşir.
Bireyler hafızalarının uzun belleğinde sakladıkları bilgiler, eğitimler, durum ve olaylar 0-6 yaş erken çocukluk dönemindeki süreci kapsar. Bu süreçte öğrenilenler uzun bellekte yer alır ve kalıcı hale gelir.
Matematiksel becerilerin ise kolay çözümlenmesi ve anlaşılması için okul öncesi dönemde matematiğin yaş ve gelişim seviyesine uygun bir modelde verilmesi gerekir.
Bu nedenle okul öncesindeki eğitimin yeri ve önemi çok büyüktür.
Çocuklarımızın bu dönemde aldıkları eğitim ileride ki eğitim ve akademik başarılarını doğrudan etkiler. Özellikle çocukların korkarak yaklaştıkları matematiksel eğitimler ve işlemler her zaman zor ve korkutucu bir etki yaratmıştır. Fakat matematiğin sağlam temelleri okul öncesi erken çocukluk eğitimi döneminde görsel ağırlıklı ve oyunlaştırarak eğlenceli bir şekilde eğitimselleştirmeyi amaçladığım Singapur Matematiği, matematiği sevdirme sayısal işlemlerin temellerini okul öncesi dönemde vermek ve matematiğe karşı oluşabilecek korkunun yerini eğlence, oyun ve görsel işlemlerin almasıdır.
Neden Singapur Matematiği?
Singapur Matematiği, yaparak yaşayarak, somut materyaller kullanılarak matematiğin günlük hayatın içerisindeki yerini ve problem çözmenin pratik yolunu doğrudan kalıcı bir şekilde öğreten bir eğitim modelidir.
Günümüzde Okul öncesi Erken Çocukluk Eğitimi döneminde sayıları tanıma, şekilleri tanıma, basit toplama çıkarma işlemleri eğitimi verilmektedir. Fakat bu yeterli değildir. 4 yaştan itibaren çocuk, basit problemler çözebilir ve belirli sayıları gruplama kümeleme yapabilir.
Singapur Matematiği Eğitimi 4-6 yaş arası çocukların çeşitli materyallerle somut bir şekilde toplama çıkarma yapma, kümeleme-gruplama, resimli problem çözme, geometrik sayıları görerek ve dokunarak şekilleri tanıma, para birimlerini tanıma ve parayı doğru kullanma gibi matematiksel becerileri kazandırmayı amaçlayan bir eğitim şeklidir.
Okul öncesi erken çocukluk döneminde Singapur matematiği eğitimi alanında hazırlamış olduğum çalışma kitabı, eğitimi pekiştirici etkinliklerle 4-6 yaş çocukları için matematik eğitiminin başlangıcı olabilir.
Bu dönemde ki çocuklar Singapur matematiği eğitimiyle, matematiğin eğlenceli dünyasında yolculuk yaparak, sayısal işlemleri kolayca çözmeyi öğrenirler.