İş hayatına KAGİDER’den ilham alarak başladı
Topuklu ayakkabı acısına maruz kalan ve yine de onlardan vazgeçemeyen tüm kadınlar; artık bu acıya son! Kurtarıcınız Pisi Shoe… Topuklu ayakkabı tercih ettiğiniz bir günde, ayağınızın konfora ihtiyaç duyduğu anda imdadınıza yetişecek bir çözüm Pisi Shoe günlük babet model ayakkabılar gibi de kullanılabiliyor Normal babetten farkı ise hafifliği ve katlanabilir yapısı. Konforlu ve şık bir ayakkabı tercih ettiğinizde Pisi Shoe’nuzu gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.2014 yılı başında aile firması olarak hizmete başlayan Pisi Shoe kurucularından Meltem Karaaslan Özperçel ile yapmış olduğumuz söyleşiyi beğenerek okuyacağınızı umuyoruz.
Meltem KARAARSLAN Özperçel’i tanıyabilir miyiz?
İstanbul Aydın Üniversitesi Girişimcilik ve Proje Yönetimi bölümünden mezun oldum. Erasmus sınavını burslu kazanarak, Litvanya’nın Vilnius şehrinde bulunan College of Social Sciences’ta Business Management eğitimi aldım. KAGİDER ile tanışmam, Haziran 2010’da ilki gerçekleştirilen Dünya Bankası destekli ‘’Geleceğin Kadın Liderleri’’ projesine seçilmem ile oldu. KAGİDER’in yürüttüğü bir AB projesi olan ‘’Kars’taki Kızlar İlerliyor’’ ile Ocak 2011’de Eğitim Koordinatörü olarak göreve başladım. KAGİDER’de 8 sene projeler yöneticisi olarak çalıştım. Şuan KAGİDER Dijital Mecralar Yöneticisi olarak görevime devam ediyorum. Pisi Shoe’nun kurucusu ve tasarımcısıyım. Markayla ürettiğimiz ürünleri, 2014 yılının Ocak ayından bu yana hem üretiyorum hem satışını yapıyoruz. Kadınlar için çalışmaktan hep gurur duydum ama şimdilerde benim için daha da anlamlı, göğsümü kabartan bir hal aldı. 2020’de kalbimi daha da büyüteceğim bir yola girdim, anne oldum. Bir kız çocuğu annesiyim.
Dünden bugüne ürününüzün hikayesini anlatabilir misiniz?
Ben de çoğu kadın gibi topuklu ayakkabı müdavimiyim ve uzun süredir verdiği acının bir çözümü olması gerektiğini düşünüyordum. Hem kendime hem de diğer müdavimlere faydalı bir ürün tasarlamak üzere iş modeli kanvası üzerinde çalışmaya başladım. Aslında yaklaşık iki senedir üzerinde çalışılan bir ürün. Yaptığımız araştırmalar sırasında yurt dışında da aynı amaçla farklı formatlarda ürünler olduğunu fark ettik. Örnekleri inceledik, kullanıcıların sorunlarını analiz ettik ve bu sorunlar üzerine odaklandık. Türkiye’deki kadınların da görüşlerini ve kullanım alanlarını inceleyerek ürünleri son haline getirdik ve Pisi Shoe adıyla ürünlerimizi satışa çıkardık. Pisi Shoe, günlük babet model ayakkabılar gibi de kullanılabiliyor. Özellikle dış mekân kullanımına uygun olan özel alt tabanını geri dönüştürülebilir malzemeden üretiyoruz. Şuan Kot kumaşı, suni deri, ithal pullu kumaşlar, kupür dantel kumaşı, sezonun trend’i transparan kumaşlar vb 30 çeşit her zevke uygun Pisi Shoe var. Bu sayıyı ve çeşidi arttırmak adına çalışmalarımıza devam ediyoruz. Normal babetten farkı ise hafifliği ve katlanabilir yapısı. Yani hem topuklu ayakkabı tercih ettiğiniz bir günde, ayağınızın konfora ihtiyaç duyduğu anda imdadınıza yetişecek bir çözüm hem de konforlu ve şık bir ayakkabı tercih ettiğinizde Pisi Shoe’nuzu gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
Pisi Shoe büyümesini nasıl gerçekleştirceksiniz?
Pisi Shoe online satış kanallarının yanı sıra, markanın kendi web sitesi üzerinden de satılıyor. Buna ek olarak düğünler, kongreler, konferanslar gibi etkinlikler için de organizasyon firmalarının hediye tercihleri arasında yer alıyor. Yurt dışı kanallarımızı arttırmayı planlıyoruz. Pisi Shoe’nun günümüzün en popüler mecrası olan internet üzerindeki etkileşimlerine bakacak olursak Azerbaycan, Almanya, Rusya ve Dubai’den takipçi istatistiklerimiz yüksek görünüyor. Yurt dışı kanallarında da önceliği bu bahsettiğimiz takipçilerimizin bulunduğu ülkelere veriyoruz.
Pisi Shoe pratik bir ürün. Uzun vadede, bu pratikliğin devamını sağlayacak ve kadınların hayatı kolaylaştıracak farklı ürünler de geliştirmeyi düşünüyor ve üzerinde çalışıyoruz. Yeniliğin ve tüketiciye sunulan kolaylığın verdiği heyecan, ilk günden beri en önemli motivasyon kaynağımız ve öncelikli hedefimiz de bu heyecanımızı koruyabilmek.
Pisi Shoe’nin hedef kitlesi nedir? Hangi kesime hitap ediyor?
Hedef kitlemiz öncelikle topuklu ayakkabı giymeyi seven ve bunun bir süre sonra acıya dönüştüğünü düşünen tüm kadınlar. Özellikle bir yaş aralığı belirtmek pek doğru olmaz. Topuklu ayakkabı acısına maruz kalan ve yine de onlardan vazgeçemeyen, hem şık hem de spor tarzı bir arada kullanmayı tercih eden tüm kadınların Pisi Shoe tutkunu olacağına inanıyoruz. Pisi Shoe markasını, en yüksek kaliteyi en uygun fiyata sunacağı bir çizgide tutmaya kararlıyız.
Tasarımları siz mi, yapıyorsunuz yoksa tasarımcılarınız var mı?
Tasarımlar üzerinde Annem Dilek Karaarslan, Abim Mert Karaarslan ve Eşim Nubar Özperçel ile birlikte çalışıyoruz. Birbirimizi tamamlayan şahane bir ekip olduk diyebilirim. Model eskizini ben hazırladım. Üretim sürecinde de tüm ekibin emeği var. Kullanıcıların görüşlerini ve sezon trendlerini takip ederek en faydalı modeli çıkartıyoruz.
Halihazırda çalıştığımız özel bir tasarımcı yok. Gelecek planlarımız ve elbette Pisi Shoe fanlarının talepleri doğrultusunda tasarımcılarla iş birliği konusuna sıcak bakıyoruz. Bizim gibi Pisi Shoe markasına tutkuyla bağlanıp, özel fikirlerini bu marka çatısında hayata geçirmek isteyen tasarımcıların tekliflerine ise kapımız her zaman açık.
Talep nasıl, istediğiniz gibi mi?
Ocak 2014′ten bu yana bizi daha da cesaretlendiren ve yaratıcılığımızı artıran çok güzel geri dönüşler aldık. Ürünlerin satışının başlamasından bu yana çok kısa bir zaman geçmiş olmasına rağmen ilgi hayli yüksek ve hatta Pisi Shoe müdavimleri de var. Yaz aylarında düğün sezonunun açılmasıyla markamız daha çok dikkat çekmeye başladı. Gelinlere özel tasarlanan kupür dantelli veya yazın ışıl ışıl parlamayı sevenler için göz kamaştıran Pisi Shoe’lar şu an en çok tercih edilen modellerimiz arasında yer alıyor. “Bu düğünde oturmak yok” diyen misafirlerinin de rahatını düşünen zarif gelinlerin tercihi de Pisi Shoe oluyor.
KAGİDER’de görev yapmanın size ne gibi bir avantajı var?
KAGİDER’i kendim için bir okul olarak görüyorum. Beni geliştiren, farkındalığımı arttıran. Aynı zamanda kadın girişimciler için bir mentorünün olmasının çok değerli olduğunu biliyoruz. Benim KAGİDER’de birbirinden başarılı 400 mentorum var. Birebir girişimcilerle bir arada olmak, başarılardan veya başarısızlıklardan ders almak önemli bir kazanım.
Peki, başarının sırrı nedir?
Steve Jobs’un Stanford Üniversitesi’ndeki konuşmasını izlediğimde, beni en çok etkileyen cümlesi “Noktaları ileriye bakarak birleştiremezsiniz, ancak geriye bakarak birleştirebilirsiniz” olmuştu. İnsanın kendinde bulduğu şey her zaman onu en çok etkileyen oluyor. Üniversiteye başladığımda ve iş arama sürecimde önüme çıkan fırsatlar veya aldığım olumsuz yanıtlar çalışmaya başladığımda anlam kazandı. Steve Jobs’un değimiyle geriye bakarak noktaları birleştirdim. Bu nedenle başta vazgeçmemek olmak üzere açık iletişim, içtenlik ve kolektif beyin gücünün yanı sıra sosyal sorumluluk bilincine sahip, duyarlı olmak olarak sıralayabilirim. Genelde dertleri paylaşmakta çok cömert, başarıları paylaşmaktaysa çok cimriyiz. Başarıları paylaşacak yüce ruhlu insanları bulmanın da kıymetli olduğunu ekleyebilirim.
Aile kavramı deyince ilk akla gelen nedir?
Benim aklıma ilk “Diğergam Olmak” geliyor. Kendi mutluluğundan önce başkalarının mutluluğunu düşünen, başkalarının ihtiyaçlarını kendi ihtiyaçlarının önünde tutan insanlardan oluştuğunu düşünüyorum. Ailemizde olan kuvvetli bağın sırrı bu.
Aile deyince kan bağıyla sınırlayamıyorum ben. Bu özelliğe sahip insanlarla bir aradaysanız onlar zaten sizin aileniz olmuştur.
Pekii keyifli sohbetiniz için çok teşekkürler… Son olarak söylemek veya eklemek istediğiniz bir şeyler var mı?
Pisi Shoe hakkında daha detaylı bilgi almak veya bizlere ulaşmak isteyen olursa sosyal medya hesaplarımızdan veya web sistemiz üzerinden bize ulaşabilirler.
www.pisishoe.com
www.facebook.com/pisishoe
www.twitter.com/pisishoe
Instagram:@pisishoe
Benim linkedIN hesabım: https://bit.ly/3PNTavL