Oyak Renault, işe alım, eğitim, kariyer planlama ve geliştirme gibi süreçlerdeki fırsat eşitliğine dayalı yaklaşımıyla KAGİDER tarafından düzenlenen programda tüm kriterleri başarıyla tamamlayarak “Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) sertifikasını almaya hak kazandı.
Kadın istihdamı ve fırsat eşitliği alanlarındaki projelerini 2011 yılından bu yana “Women@Renault Türkiye” platformu çatısında hayata geçiren Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) tarafından Dünya Bankası desteğiyle uygulanan sertifika programını başarıyla tamamlayarak Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) sertifikası aldı.
Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda 31 Ekim tarihinde çalışanların katılımıyla düzenlenen törende KAGİDER Başkanı Emine Erdem, FEM sertifikasını Renault Group Türkiye CEO’su ve Oyak Renault Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Doğu’ya takdim etti.
Sertifika töreninde bir konuşma yapan Hakan Doğu: “Fırsat eşitliği ile kadınların iş ve sosyal hayatın her alanına eşit katılımını daima destekliyoruz ve bu alanda hedeflerimizi yükseltmeye devam edeceğiz. FEM sertifikasının kazanılmasında emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarımı tebrik ediyorum. Bu değerli organizasyona katılımlarından dolayı KAGİDER yöneticilerine de teşekkürlerimi sunuyorum. “ dedi.
KAGİDER Başkanı Emine Erdem ise sertifika töreninde yaptığı konuşmada Oyak Renault’nun cinsiyetçi rollere karşı farkındalık yaratmak amacıyla hayata geçirdiği çalışmaların önemini vurguladı ve tüm Oyak Renault çalışanlarını kutladı.
KAGİDER Fırsat Eşitliği Modeli (FEM) Sertifikası Hakkında
Bağımsız bir değerlendirme sürecinden geçtikten sonra Fırsat Eşitliği Sertifikasına hak kazanan kurumlar, yapıları, eylemleri ve istihdam olguları ile toplumsal cinsiyet eşitliğine ve istihdamda kadın güçlenmesine duyarlı olduklarını ulusal ve uluslararası kamuoyu nezdinde tescil ettirmiş olmaktadır.
7 ana başlıkta Toplumsal Cinsiyet Eşitliği konularındaki uygulamalarımız değerlendirilmiştir.
1. Yönetimin fırsat eşitliği konusundaki taahhüdü
2. İşe alım ve seçmede fırsat eşitliği
3. Eğitim fırsatlarına erişimde eşitlik
4. Performans değerlendirme ve terfide fırsat eşitliği
5. Kariyer destek uygulamaları
6. Geribildirim ve şikayetlerin izlenmesi
7. Kurumsal iletişim faaliyetleri