Pandemi döneminde yaşanan ekonomik daralma birçok firmanın da kredi ihtiyacını artırdı. Birçok şirket ya da bireyin bu dönemde kredi çekmekte güçlük çektiğini belirten İnteraktif Kredi Kurucu Ortağı Cesur Ölçenoğlu, “Kredi alamamış olmanız sadece kredi puanın düşük olması ya da kara listeye düşmenizle ilgili değil. Yanlış başvuru sürecinde de kredi alamayabilirsiniz” dedi. İnteraktif Kredi Raporu ile ilk adımda kredi alınmasındaki engelin ne olduğunu belirlenebildiğini aktaran Ölçenoğlu, “Bu engelleri nasıl aşacağınızla ilgili seçenekleri belirleyerek, size en uygun olan adımlarla istediğiniz krediye nasıl ulaşacağınızı raporluyoruz. “Kredi herkesin hakkı” diye konuştu
Dünya küresel salgın Kovid-19 ile yeni bir ekonomik buhran yaşıyor. Bu dönemde yaşanan açılma-kapanmalar nedeniyle birçok iş süreçleri aksarken finansal kurumlar da kredi verme konusunda çok daha temkinli yaklaşıyor. Birçok firma süreçlerinde hiçbir sorun yaşanmazken kredi çekmekte yaşadığı güçlükleri anlatır hale geldi. Bazı firmalar ise kredi puanlarında yaşanan en küçük bir aksama nedeniyle ciddi darboğaz düşmeye başladı. Sadece şirketler değil benzer zorluklarla KOBİ’ler ve bireyler de karşı karşıya kaldı. Finansal açıdan en çok zorlanılan, içinden çıkılmaz gibi görünen bu dönemde doğru isimlerin vereceği destek ve danışmanlıkla bu zorlu süreç dahi aşılabiliyor. 2011 yılından beri kredi danışmanlığı hizmeti veren ve İnteraktif Kredi Raporu ile 500 bin kullanıcıya ulaşan İnteraktif Kredi, binlerce firmayı kara listeden çıkarıp uçurumun eşiğinden kurtarırken yeni finansal hikayelerin yazılmasını da sağlıyor.
GÜVEN SKORU ÜRETİYORUZ
Geleceğin finansal teknolojilerini günümüze taşıyarak borç-alacak ilişkisi içerisindeki tarafların güven içinde ticaret yapmalarını sağlamayı misyon edindiklerini belirten İnteraktif Kredi Kurucu Ortağı Cesur Ölçenoğlu, iş süreçlerini ise şöyle özetliyor: “Hemen hepimiz günlük hayatımızda veya işimizi yaparken birilerine borç veriyoruz. En çok merak ettiğimiz şey ise bize bu borcun geri ödenip ödenmeyeceği oluyor. İnteraktif Kredi olarak bizler, ticari hayatta borç-alacak ilişkisi içinde olan taraflar arasındaki güvenin kurulmasına yardımcı oluyoruz. Ürettiğimiz tüm finansal raporlarda; yapay zeka tabanlı kredi algoritmalarımız ile kişilerin veya kurumların ödeme alışkanlıklarını çeşitli asimetrik enformasyon yöntemleri ile birleştirerek yeniden bir güven skoru üretiyoruz. Uluslar arası rating modellerinde olduğu gibi 0-1000 arasında değişen güven skoru tahmin edeceğiniz üzere 0 en az güvenebileceğimiz müşteriyi simgelerken 1.000 en çok güvenebileceğiniz müşteriyi ifade etmektedir. Kullanıcılarımız borçlanma kararlarını vermeye çalışırken skorun yanı sıra kendileri için sözel ifadelerle oluşturulmuş karar önerilerini görebiliyorlar. Ayrıca müşteriler için çeşitli tavsiyeler sunuyoruz. Bunların yanı sıra borç limiti, vade seçenekleri ve borcun geri ödenip ödenmeyeceği ile ilgili tahminlerde yine sunduğumuz raporlarda yer alıyor.”
KREDİ HERKESİN HAKKI
Kredi alamamış olmanın sadece kredi puanın düşük olması ya da kara listeye düşülmesiyle ilgili olmayacağına dikkat çeken Ölçenoğlu, “Çok başvuru yapmanız, geçmişe ait bir haciz kaydı, mesleğiniz, yaşınız ya da sıralamada sizin için doğru bankayı sona saklamanız gibi tahmin edemeyeceğiniz yüzlerce koşul bulunur. Bunlar her bankanın kendi iç politikalarına göre değişkenlik gösterir” dedi. Danışmanlık verdikleri firma ya da bireylere İnteraktif Kredi Raporu ile ilk adımda kredi alınmasındaki engelin ne olduğunu belirlediklerini anlatan Ölçenoğlu, “Daha sonra bu engelleri nasıl aşacağınızla ilgili seçenekleri belirleyerek, size en uygun olan adımlarla istediğiniz krediye nasıl ulaşacağınızı raporluyoruz. Danışanlarımız dilerse kredi kullanımında özel danışmanlık hizmeti talep ederek uzmanlarımızdan da destek alabiliyor” diye konuştu. Kredinin herkesin hakkı olduğunun altını çizen Ölçenoğlu, “Doğru adımlarla kara liste kaderiniz olmaktan çıkabilir” ifadelerini kullandı.
PANDEMİDE KREDİ İHTİYACI ARTTI
Pandemi döneminin kredi ihtiyacını artırdığını belirten Ölçenoğlu, “Bizlere gelen başvurularda bu yönde ciddi anlamda arttı. Kimileri için kriz dönemi olan pandemi kredili çalışan kurumlar için aslında bir fırsat yarattı. İnteraktif Kredi raporu pandemi döneminde sadece bireylerin kullanabildiği bir rapordu. Bireylere nasıl kredi alabilecekleri ile ilgili yol göstermede yardımcı oluyordu. Bir yıl içinde ortalama 100 bin yeni müşteri daha ailemize katıldı. Tabi gelen talepler arasında özellikle turizm, organizasyon şirketleri, otomotiv şirketleri ve restoran gibi işletme sahiplerinin talepleri vardı. Herkes bir şekilde yaşam standartlarını ve işini korumaya çalıştı” şeklinde konuştu.
YENİ RAPOR YOLDA
Kurumların kendi aralarında ya da müşterilerine vadeli satış ihtiyaçlarının artış gösterdiğini anlatan Ölçenoğlu, “Her durumda kullanıcılarımızın yanında durmaya gayret ettiğimiz gibi pandemi döneminde kendileri için neler yapabiliriz diye düşünüp harekete geçtik. Henüz kodlaması devam eden İnteraktif Kurumsal Kredi Raporumuzun Ar-Ge’sini tamamladık. TÜBİTAK’a projemizi sunduk. Kurumsal Kredi Raporumuzla kurumlar hem kendileri için borç ararken, hem de müşterilerine borç verme kararı ya da vadeli satış kararlarında geri ödemlerini garantileyecek yeni çözümler sunuyor olacak” ifadelerini kullandı.
500 BİN KULLANICIYA ULAŞTIK
Şu an pazardaki yerini bulmuş olan ilk İnteraktif Kredi Raporu’nun 500 bin kullanıcıya ulaştığı bilgisini veren Ölçenoğlu, “Kira raporumuz 100’ü aşkın emlak ofisinde ve KW cadde ofisinde Beta testlerine devam ederek güvenilir kiracı ve gayrimenkul sahiplerini buluşturuyor. Kurumlar arasındaki borçlanmada yol gösterici olan İnteraktif Kurumsal Kredi raporunu TÜBİTAK’a sunduk ve kodlamalarına başladık. Gelecekte ise senet ve araç kiralama raporlarımız için ise en yakın zamanda araştırmalara başlamayı hedefliyoruz” diye konuştu.
İNTERAKTİF KREDİ KİMDİR?
2011 yılında Türkiye’de bir ilki gerçekleştirip ekosisteme kredi danışmanlığını getirerek yüz binlerce kullanıcının borç alabilmesini kolaylaştıran İnteraktif Kredi, 2016 yılında Findeks A.Ş. ile iş ortaklığı oluşturarak Kredi Kayıt Bürosu (KKB) raporlarını, bankaların kriterleriyle birleştirerek bireylerin veya kurumların nasıl kredi alabileceğini gösteren ilk kredi raporunu pazara sundu. Kredi almak isteyen tarafların ‘nasıl kredi alabileceklerini’ ve ‘kredi profillerini nasıl düzelteceklerini’ öğrenebilmesine imkân tanıyan kredi otomasyonu ile ilk fintech ürününü geliştiren firma, bir kredi danışmanlık ürünü olan İnternot-Kredinin Pusulası ile bugün 500 bin kayıtlı ve izni alınmış müşteri portföyüne hitap ederek kredi bulmalarına yardımcı oluyor. 2020 yılında digital ortamları kullanarak otomotiv veya konut kiralarını garanti etmek isteyen tarafların güvenli kiracıyı seçebilmesi için kira modülünü geliştiren İnteraktifk Kredi, 2020’nin sonlarına doğru ise senetle ticaret yapan kurumların güvenilir, borcuna sadık müşterileri seçebilmesi için alışveriş modülünü de hazır edeceğini duyurdu. Tüm reel sektörlerde taraflar arasında güven oluşturacak finansal raporları sağlayan İnteraktif Kredi, özellikle pandemi döneminde zora düşen birçok şirket ve birey için yeni kredi kanalları oluşturup nefes almasını sağlıyor.