Kadın Dostu Markalar Platformu, yayına aldığı dokuzuncu dijital kitabı‘İnsan ve Kültür’ile okurlarını, Haziran ayında buluşturdu. Üç yıldır hazırladığı dijital kitaplarla Türkiye ekonomisine ve iş dünyasına farklı sektörlerde ve içeriklerde dijital yayınlar kazandıran Kadın Dostu Markalar Platformu bu kez, Türkiye’de son yıllarda İnsan Kaynakları alanındaki gelişmeleri, değişimleri, şirketlerin bu alanda hayata geçirdikleri yenilikçi uygulamaları ve başarılı örneklerini merceğine aldı.
Türkiye’de, birçok önemli büyük şirketin İnsan Kaynakları departmanlarının liderlerini ağırlayan ‘İnsan ve Kültür’ dijital kitabının sayfalarında; ‘çalışan odaklılık’, ‘çalışan deneyimi ve esenliği’, ‘şirket kültürünün geliştirilmesi’, ‘çalışan bağlılığı’ gibi kavramları gündemine alan şirketlerin fark yaratan proje ve uygulamaları yer aldı. ‘İnsan ve Kültür’ kitabında çalışan refahı ile şirket kültürünün güçlendirilmesi adına hangi uygulamalarla nasıl fark yarattıklarını anlatan İK liderleri; şirket çatısı altında farklılıklardan bir bütün oluşturmak, değişik bakış açılarına sahip çalışanlarla özgür ve yaratıcı çalışma ortamları yaratmak için yaptıkları ve yapacakları projeler hakkında da önemli tüyolar verdiler.
“Kitaplarımız ile ilham olmayı sürdüreceğiz”
2021 yılından bugüne Platform bünyesindeki Farkındalık Kitaplığı’nda yayınladıkları dijital kitaplara sürekli yenilerini eklediklerini açıklayan Kadın Dostu Markalar Platformu Genel Müdürü ve Kurucusu Nazlı Demirel, değer odaklı çalışmalarının tümünü farkındalıkları besleyen ve güçlendiren birer yapıta dönüştürmekten gurur duyduklarını paylaştı. “Hazırlıkları uzun süredir hassasiyetle devam eden Dijital Farkındalık Kitaplığı’mızın son eseri ‘İnsan ve Kültür’ kitabımız, tam da bu yaklaşımla şirketlere ve sektör liderlerine insan kaynakları ve kurumsal kültür alanında bir başvuru kaynağı olarak hazırlandı. Kitapta yenilikçi İK uygulamaları ile başarılı örnekler, özellikle de çalışan memnuniyetini ve verimliliği artıran stratejiler üzerinde duruldu.”
Büyük bir çoğunluğunu iş dünyasının seçkin kitlelerinden müteşekkil araştırmacı grupların ve öğrencilerin oluşturduğu okurları tarafından da sıkı takibe alınan dijital kitapları ile ayda ortalama 350 bin okura ulaştıklarının altını çizen Demirel,“İnsan ve Kültür” kitabını, yalnızca bir bilgi kaynağı değil aynı zamanda ilham verici bir rehber olarak da iş dünyasına sunmayı amaçladık. Kitabımızda bizimle birlikte olan İK liderlerine, kurumlara ve destekçilerimize teşekkür ediyoruz. Kadın Dostu Markalar Platformu, diğer yayınlarında olduğu gibi bu kitabıyla da hem bugünün liderlerine ilham olmaya hem de gençlerin yolunu aydınlatmaya devam ediyor. Bir sonraki kitabımız‘Sözler ve Stratejiler’ ile de yine aynı amacı hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Doğru pazarlama stratejilerinin marka başarısına yansıyan en güzel örneklerini ağırlayacağımız kitabımıza da ilgi şimdiden büyük.” dedi.
İK Liderleri ‘İnsan ve Kültür’Kitabı’nda!
Kadın Dostu Markalar Platformu’nunwww.kadindostumarkalar.org web sitesinde yayına giren ‘İnsan ve Kültür’ kitabında, röportajlarıyla yer alan isimler arasında; Ali Yalçın (Türkiye İş Bankası İnsan Kaynakları Müdürü), Aslı Kemal (Esas Gayrimenkul İnsan ve Kültür Kıdemli Direktörü), Aylin Yazgan İyicik (Fiba Grubu İnsan Kaynakları Direktörü), Bahar Tura (CarrefourSA İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı), Betül Çetin (Talay Logistics A.Ş. İnsan Kaynakları Direktörü), Burak Yüzgül (Aksigorta İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlik GMY), Burcu Yüksel Kocagöz (Petrol Ofisi İnsan Kaynakları Direktörü), Ceyda Yazıcı (ODE Yalıtım İnsan ve Kültür Direktörü), Ebru Taşcı Firuzbay (Metro Türkiye İnsan ve Kültür Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi), Elif Özgür (MAPFRE Sigorta İnsan ve Organizasyon Direktörü), Fırat Fidan (FDN Grubu Yönetim Kurulu Üyesi), Gönül Gürdal (Atako Taşımacılık İnsan Kaynakları Müdürü), Gülçin Tekin (Maxion İnci Jant Grubu İK ve Ortak Fonksiyonlar Direktörü), İpek Baylav (Edenred Türkiye CHRO’su), Mısra Meriçten (P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Üyesi ve Kıdemli İnsan Kaynakları Direktörü), Nursel Ölmez Ateş (Borusan Holding İnsan, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı), Özgür Güneri (Bakioğlu Holding İnsan Değerleri ve Kurumsal Gelişim Grup Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi), Özlem Sökmen (Novartis Türkiye İnsan ve Organizasyon Direktörü), Pınar Burhanlıoğlu (SmartMessage İnsan ve Kültür Grup Yöneticisi), Pınar Sürmeli Karakadılar (Tchibo Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü), Seda Ece Hekimoğlu(BANTBORU İSÇ, Sürdürülebilirlik ve Dış İletişim Müdürü), Seda Erdem Yılmaz (Ata Grubu Teknoloji Şirketleri CHRO’su), Serhat Vergili (Tepe Kurumsal Çözümler İnsan Kaynakları ve Organizasyonel Gelişim Direktörü), Tolga Görgülü (Oyak Renault Otomobil Fabrikaları İnsan Kaynakları & Etik ve Uyum Direktörü), Ülfet Baykent Uysal (Mey|Diageo İnsan Kaynakları Direktörü), Yarem Başak Çimen (Aksa Akrilik İnsan Kaynakları ve Kurumsal Gelişim Direktörü) bulunuyor.
Ayrıca Ebru Taşcı Firuzbay (Türkiye İnsan Yönetimi Derneği -PERYÖN Başkanı), Buket Güngen (Davranış Bilimleri Uzmanı & Güngen Akademi Kurucusu), Eyüp Toprak (Great Place To Work CEO’su), Fatih Uysal(Kariyer.net CEO’su), Feyza Narlı (ManpowerGroup Türkiye Genel Müdürü), Hikmet Nakilcioğlu (Avita- RemedAssistance CMO), Melis Abacıoğlu (Wellbees CEO’su) ve Tunca Üçer (Kolay İK COO’su) verdikleri görüşlerle, kitabın analiz bölümünde Türkiye’de İK’nın dünü, bugünü ve yarınını değerlendiriyorlar.
Kadın Dostu Markalar Platformu’nun Dijital Farkındalık Kitaplığı’nda ise ‘İnsan ve Kültür’ kitabının yanı sıra; ‘Türkiye Ekonomisinin Kadın Liderleri 2021’, ‘Teknolojide Kadın Gücü’, ‘Enerjide Kadın Gücü’, ‘Dijital Dönüşümün Kadın Liderleri’, ‘Türkiye’nin Kadın Girişimcileri’, ‘İhracatta Fark Yaratan Kadınlar’, ‘Cumhuriyetin 100. Yılını Aydınlatan Kadın Dostu Markalar’ ve ‘Türkiye Ekonomisinin Kadın Liderleri 2024’ dijital kitapları da okuyucularıyla buluşuyor.