Zamansız tasarımlarıyla 78 yıldır sofralara şıklık katan Jumbo, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü kadın üreticileri desteklediği özel bir sofra etkinliğiyle kutladı.
Kadın istihdamı ve kadın üreticilere verdiği destekle tanınan marka, bu anlamlı günü gastronomi dünyasına değer katan kadınların yanında olarak karşıladı. Türkiye’nin ilk kadın ateş başı şefi Yaren Çarpar gecede kadın üreticilerin emeği hazırladığı özel menüyü davetlilere sundu.
Etkinlikte sunulan menü, Türkiye’nin dört bir yanından kadın üreticilerin el emeği ürünleriyle hazırlandı. Yerel kadın üreticilerin ürettiği zeytinyağından ev yapımı soslara, organik sebzelerden baharatlara kadar tüm lezzetler kadın emeğinin ürünü olarak masadaki yerini aldı. Bu vurguyla Jumbo, gastronominin her aşamasında kadınların katkısı olduğunu somut bir şekilde göstermiş oldu.
Etkinlik kapsamında, gastronomi sektörüne emeğiyle fark yaratan başarılı kadınlar aynı sofrada buluştu. Grup Pazarlama Direktörü Selda Sakaroğlu Solak’ın ev sahipliğinde gerçekleşen davete, gastronomi dünyasından isimler katıldı. Konuşmalarda gastronomide ve hayatın her alanında kadın emeğinin önemi, toplumsal cinsiyet eşitliğinin iş gücüne ve ekonomiye kattığı değer vurgulandı.
Jumbo 8 Mart Dünya Emekçi kadınlar günü için kadın emeğinin değeri “Her Masada Varız”ı tanıttı. Her Masada Varız ile Jumbo, tüm sofralarda kadın emeğinin izinin olduğu konusunda farkındalık yaratmak istiyor. Kampanya, önümüzdeki günlerde sosyal medya ve dijital platformlar üzerinden #HerMasadaVarız etiketiyle başlatılacak.
Jumbo, geçtiğimiz yıllarda hayata geçirdiği #TersiMümkün projesi ile kadınların üretimde ve iş dünyasında daha fazla yer almasını her zaman desteklediğini ve markada ki kadın istihdam oranının %68,5 olduğunun altını çizmişti.
Şimdi ise Her Masada Varız iletişimi ile kadın emeğine verdiği desteği bir adım daha ileri taşıyarak, bu desteğin sürekliliğini gösteriyor. Bu yeni iletişim Jumbo’nun geçmişte başlattığı projelerle yakaladığı ivmeyi sürdürerek kadın odaklı sosyal sorumluluk alanında kalıcı bir etki yaratma hedefinin önemli bir parçası olarak görülüyor.
Jumbo Pazarlama Direktörü Selda Sakaroğlu Solak, etkinlikte yaptığı konuşmasında şunları söyledi:
“Geçtiğimiz yıllarda başlattığımız #TersiMümkün projesiyle iş hayatında kadın istihdamına dikkat çekmiştik.. Bu sene ise ‘Her Masada Varız’ diyerek, gastronomi dünyasında kadın emeğinin her sofrada yer alabileceğine dikkat çekmek istedik. Dünya Kadınlar Günü’ne özel bu sofrada, emeğiyle fark yaratan kadınlarla bir araya gelmek hepimiz için çok değerliydi. İnanıyoruz ki bu birliktelik, sektörümüzde ve toplumda gerçek değişimin anahtarı olacak. Bundan sonraki hedefimiz, gastronomi dahil her alanda kadın elinin ve emeğinin daha fazla görünür olması. Jumbo olarak, kadın emeğini destekleyen çalışmaları sürekli hale getirerek bu değişime öncülük etmeye devam edeceğiz.”
Jumbo, kadın emeğinin gastronomi dünyasında daha görünür olması için geleceğe yönelik hedeflerini de büyüyerek sürdürüyor. Marka, önümüzdeki dönemde daha fazla kadın üreticiyle iş birliği yaparak ürün portföyünü zenginleştirmeyi, kadın başarı öykülerini farklı platformlarda görünür kılmayı ve sektörde kadın liderliğini destekleyen projelere yatırım yapmayı planlıyor.