Bu yıl itibariyle dünyanın en yüksek katılımlı kozmetik kongresi olma başarısına ulaşan 8. Uluslararası Kozmetik Kongresi, “Biyoteknolojinin Kozmetik Sektöründeki Etkisi” temasıyla büyük bir katılımla düzenlendi. Kongrede, biyoteknolojinin kozmetik ürünlerdeki rolü ve sürdürülebilirlik ile dijitalleşme gibi küresel trendlerin sektöre etkileri ele alındı. Katılımcılar, biyoteknolojik yeniliklerden doğal içeriklerin etkinliğine, çevresel sorumluluktan dijitalleşmenin sektöre etkilerine kadar geniş bir yelpazede bilgi alışverişinde bulundu. Kongre, sektöre ve geleceğe dair önemli adımların atıldığı, bilimsel gelişmelerin paylaşıldığı çeşitli oturumlara ev sahipliği yaptı…
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber, sektördeki güvenlik önlemlerinin güçlendirilmesi ve etkin bir şekilde denetlenmesinin önemine değinirken; TİTCK Denetim Hizmetleri Başkan Yardımcısı Eray Kaplan, biyoteknolojinin sektördeki makro entegrasyonlara olan etkisini vurguladı. İKMİB Başkanı Adil Pelister ise, kozmetik sektörünün ihracat payının arttığını belirterek, biyoteknolojinin verimliliğe katkı sağlayacağına inandığını ifade etti.
ASAD
ASAD Başkanı Celal Altuntaş, Türkiye’nin aerosol sektöründeki ihracat hedeflerinden bahsederken, KÜAD Başkanı Levent Kahrıman kongrelerin sektördeki topluluk oluşturmada önemli bir rol oynadığını vurguladı. KÜAD Kongre Başkanı Fuat Arslan da biyoteknolojinin sektörü daha sürdürülebilir ve yenilikçi hale getireceğini belirtti.
INNOVATION ZONE & UPCYCLE PROJE ÖDÜLLERİNDE FİNAL
8. Uluslararası Kozmetik Kongresi’nde gerçekleştirilen Innovation Zone & Upcycle Proje Ödül Töreni, sektörün en yenilikçi projelerini ve başarılarını kutlamak amacıyla önemli bir platform oldu. Bu yılki yarışmada, Innovation Zone & Upcycle Proje Ödülleri’nde birincilik ödülünü, çevre dostu hammadde kullanımı ile sektöre sürdürülebilir ve yenilikçi bir yaklaşım getiren “New Raw Materials” kazandı. İkincilik ödülünü, kozmetik sektöründe yeni bir anlayış ve verimlilik sunan teknolojik inovasyonlarıyla “Entekno” alırken, üçüncülük ödülü, saf ve doğal ürünler sunduğu için “The Purest Solutions”a verildi. Törenin bir diğer heyecan verici kategorisi olan Tresan Fulser Kozmetik Selfie Zone Ödülleri’nde ise birincilik, etkinlik süresince özgün ve etkileyici içerikleriyle en fazla etkileşimi alan Nilüfer Ünlütürk’e, ikincilik ödülü yaratıcı paylaşımlarıyla dikkat çeken Fatih Mehmet Emen’e, üçüncülük ödülü ise estetik ve dikkat çekici bir sosyal medya deneyimi sunduğu için Melis Göktürk’e verildi. Son olarak, Award Ceremony Ödülleri de sahiplerini buldu; birincilik ödülü, yenilikçi ve sürdürülebilir projeleriyle “New Raw Materials”a, ikincilik ödülü saflık ve doğallığı ön plana çıkaran çalışmalarıyla “The Purest Solutions”a ve üçüncülük ödülü ise kozmetik alanında bilimsel ve yenilikçi bir yaklaşım sergileyen “Cosming Laboratuvar”a verildi.
PAZARLAMANIN GELECEĞİNDE DİJİTALLEŞME, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE SOSYAL MEDYANIN GÜCÜ
Gazeteci Ali Demirtaş moderatörlüğünde gerçekleşen Pazarlamada Gelecek Oturumunda,
Kozmetik Sektörü Stratejik Danışman Ayşe Kaya, güzellik ve kozmetik sektöründeki büyük dönüşümü ele alarak dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve tüketici taleplerindeki değişim ile bağımsız markaların etik değerler, şeffaflık ve kapsayıcılıkla öne çıktığını belirtti. Kaya, sürdürülebilir ve etkili ürünlerin sektörü şekillendireceğini ifade etti. TikTok Türkiye, Orta ve Güney Asya Marka Çözümleri Grup Lideri, Cihan Öztürk içerik üretimi ve tüketiminin hızla arttığı dijital dünyada, doğru içeriklerin doğru kullanıcılarla buluşmasının önemini vurguladı. Trendyol Satış ve İş Geliştirme Direktörü Özkan ÇOKAYGİL, E-ticaretin dijitalleşme ile hızla büyüyüp tüketicilerin hızlı ve kolay alışveriş talepleriyle şekillendiğini belirtirken, genç nüfus ve pazar yerlerinin etkisiyle bu büyümenin desteklendiğini vurguladı. Küçük işletmelerin dijitalleşme sayesinde global pazarlara açılabileceğini, ancak lojistik maliyetler ve müşteri kazanımı gibi zorluklarla karşılaşıldığından bahsetti.
KOZMETİK SEKTÖRÜNDE YENİLİKÇİ STRATEJİLER VE DİJİTAL DÖNÜŞÜM
KÜAD Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Konca moderatörlüğünde gerçekleşen Bütüncül Markalaşma oturumunda, BAU Öğretim Görevlisi, BOUN SML Yönetim Kurulu Üyesi, Forbes Köşe Yazarı Sanem Yıldız, sosyal pazarlama ve sosyal etki alanlarında marka değeri yaratmanın zorluğuna dikkat çekti. Marka değerinin sıradanlıkla sağlanamayacağını belirterek, sosyoloji, psikoloji ve felsefe gibi alanlardan faydalandığını vurguladı. The Estée Lauder Companies Türkiye Pazarlama İletişimi Grup Müdürü Papatya Karadede, TikTok’un etkisiyle hızla yayılan trendlerin kozmetik sektöründeki büyümeyi hızlandırdığını, influencer marketing’in önemli bir strateji haline geldiğini belirtiyor. Kozmetik markalarının sadece trendlere katılmakla kalmayıp, bunlara nasıl farklılaşarak dahil olacaklarını da iyi planlamaları gerektiğinden bahsetti.
Kongre, sektördeki biyoteknolojik gelişmelerin, sürdürülebilirlik anlayışının ve dijitalleşmenin nasıl daha yenilikçi ve etkili hale getirilebileceğini göstermesi bakımından büyük bir adım oldu. Katılımcılar, kozmetik sektörünün geleceğini şekillendiren fikirleri tartışırken, Türkiye’nin güçlü dijital altyapısının global pazarlarda daha fazla yer almasına olanak sağladığına dikkat çekti. Bu kongre, sektördeki toplulukların bir araya geldiği, işbirliklerinin güçlendiği ve geleceğe yönelik vizyonların paylaşıldığı önemli bir platform oldu.