‘Ne zaman başarılı bir marka görseniz, birileri cesur bir karar almış demektir!’
Çocuklar için üretim yapmak, yetişkin bireyler için üretim yapmaktan her zaman daha zordur ve eğer meşakkatli süreçlerden geçmeyi göze alamıyorsanız hiç başlamamak sizin için daha iyi olacaktır. Bunun en önemli sebebi ise ikna ve tatmin etmeniz gereken unsurların çokluğudur. Lakin burada da bir istisna söz konusu olabilir: Yaşanmışlık ve cesaret! Kendi deneyimleriniz ve dertleriniz sizi bir şeyler üretmeye teşvik ediyorsa o zaman işin seyri değişir. Hopfrög Kids işte böyle bir yaşanmışlığın dürtüsüyle ortaya çıkmış. Markanın hikâyesi ise İş Filozofu Peter Drucker’ın yukarıdaki sözünde saklı. Detayları, Hopfrög Kids Genel Müdürü Tolga Yalgın’la konuştuk.
Hopfrög Kids, Almanya menşeli bir firma. Türkiye’de üretim yapıyorsunuz. Hedefinizde tüm Dünya var. Buradan yola çıkarak sizi özel kılan bir kuruluş hikâyeniz var mı öncelikle bunu öğrenmek istiyoruz. Neden böyle bir marka oluşturma ihtiyacı duyuldu?
Hopfrög Kids’in hikâyesi, bir grup ebeveynin, çocukları için en iyisini ararken yaşadığı hayal kırıklığıyla başladı. Ekibimiz, tamamı 1 ila 5 yaş arası çocuk sahibi olan anne ve babalardan oluşmaktadır. Hepimiz, çocuklarımızın güvenliği, sağlığı ve mutluluğu için en iyi ürünleri bulmaya çalışırken, piyasadaki mevcut çocuk ürünlerinin çoğunun sağlıksız, kullanışsız ve yenilikten uzak olduğunu fark ettik. Bu durum, çocuklarımızın sadece en iyisini hak ettiğine inanan bizleri harekete geçirme noktasında oldukça ciddi bir motivasyon oldu.
Ekiple ailece birlikte olduğumuz bir gün arkadaşımız, oğlunun ayağına tam oturmayan ve rahatsız eden bir ayakkabıyı çıkarmaya çalışırken hepimizin aklına aynı soru geldi:
‘Neden çocuklarımız için daha iyisini yapmıyoruz?’
30 yıllık üretim deneyimimiz ve uzmanlığımızla, çocuklarımızın ayak sağlığını önceleyen, doğal, kullanımı kolay ve yenilikçi ürünler geliştirme fikri işte o an doğdu ve ayakkabı üretimindeki tecrübemize de güvenerek çocuklarımız için en sağlıklı ayakkabının ne olması gerektiğini araştırmaya başladık. Bu süreçte, dünya genelinde popüler hale gelen ‘barefoot’ (çıplak ayak) ayakkabılarla tanıştık. Barefoot ayakkabılar, çocukların ayaklarının doğal gelişimini destekleyen ve onlara çıplak ayakla yürüyormuş hissiyatı veren ürünlerdir. İşte bu konsept, markamızın temel ilham kaynağı oldu.
Çocuk sağlığı ve güvenliği gibi oldukça ciddi seviyede sorumluluk gerektiren bir misyon ve vizyon belirlediğinizi görüyoruz. Bu noktada sizden markanın üretim yaklaşımını öğrenebilir miyiz?
Hopfrög Kids olarak, çocuk gelişimine uygun, üstün konforlu ve işlevsel ürünler sunma taahhüdüyle hareket ediyoruz. Amacımız, çocukların hem bilişsel hem de fiziksel gelişimlerini destekleyen, Montessori ve STEM gibi pedagojik öğelerle zenginleştirilmiş ürünler tasarlamaktır. Miniklerin ve ebeveynlerin vazgeçilmezi olacak şekilde, çocukların öğrenme süreçlerine katkıda bulunan ve onların gelişimine yardımcı olan doğru ürünleri üretmeye özen gösteriyoruz. Temel yaklaşımımızı bu şekilde özetleyebilirim.
Barefoot ayakkabılar, çocukların ayaklarının doğal gelişimini destekleyen ve onlara çıplak ayakla yürüyormuş hissiyatı veren ürünlerdir.
Doğru ürünleri üretmekten maksadınızı biraz daha açar mısınız?
Sürdürülebilir bir gelecek için farkındalık yaratmaya çabalıyoruz. Sağlıklı, çevre dostu ve yenilikçi tasarımlarımızla, çocuk ürünlerini sadece birer ihtiyaç değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir yaşam tarzının parçası haline getiriyoruz. Üretim süreçlerimizde sorumlu ve etik yaklaşımlar benimsiyor, her zaman doğal ve sürdürülebilir malzemeler kullanarak çevreye duyarlı bir üretim politikası izliyoruz. Çocukların sağlığını ve geleceğini düşünerek, ürünlerimizi hem bugün hem de yarın için en iyi şekilde tasarlıyoruz.
Aslında hitap etmek istediğiniz kitle direkt çocuklar gibi durmuyor. Marka hassasiyetleriniz bu konularla ilgili olarak ebeveynler özelinde yapmış olduğunuz çalışmaları da zorunlu kılıyor. Bundan biraz bahseder misiniz?
Hopfrög Kids olarak, bilimsel altyapısı olan ürünlerimizle birlikte çocukların gelişim süreçlerinin sağlıklı bir şekilde ilerlemesine katkıda bulunmayı amaçlıyoruz. Bilgi paylaşımı ve eğitim, ürünlerimizin temel taşlarından biridir. Çocukların ayak anatomisi, hareket dinamiği ve ayakkabı teknolojileri üzerine yapılan bilimsel araştırmalarla geliştirilen ürünlerimizi, uzman görüşleriyle destekliyor ve bu bilgileri ailelerle paylaşıyoruz. Yenilikçi ürünlerimizin değerini doğru şekilde aktararak, aileleri ve çocukları bilgilendiriyor, onların güvenini kazanıyoruz.
Sektördeki pratiklerin dışındaki bu özel yaklaşımınız Almanya’da düzenlenen Kind & Jugend Fuarı’nda tabiri yerindeyse taçlandırıldı. KidzQuaRd adlı ürününüzle aldığınız inovasyon ödülü bu manada çok kıymetli olsa gerek…
Her ebeveynin yaşadığı endişeleri bizler de birer ebeveyn olarak çok iyi biliyor ve anlıyoruz. Benzersiz özelliklere sahip ‘KidzQuaRd’ çocuk ayakkabımızı kendimizin ve çocukların ihtiyaçlarından yola çıkarak, sektördeki yıllara dayanan deneyimlerimizle basit ama fonksiyonel çözümlerle yaklaşık bir yılda geliştirdik. Bu süreç, katma değerli ürünlerin ortaya çıkmasını sağladı. QR kod tabanlı güvenlik ve sağlık bilgileri, ayakkabıya tamamen entegre edilmiş olarak çocukların takibini sağlayıp kaybolma ve acil durumlarda piyasada benzeri olmayan inovatif bir çözüm sunuyor. Geri ve ileri dönüştürülmüş malzemeler kullanarak hem çevre dostu hem de çocukların rahatça giyebileceği, sağlıklı ve dayanıklı bir ayakkabı tasarlamak için teknolojik ve ergonomik tasarım prensiplerini bir araya getirdik. Bu doğrultuda, tüm çocuklarımızın güvenliği için geliştirdiğimiz ‘KidzQuaRd’nin Kind & Jugend Fuarı’ndaki ‘Innovation Award 2024’ yarışmasında birincilik ödülüne layık görülmesi bizleri tabi ki çok mutlu etti.
Bu ayakkabının en önemli özelliklerinden biri de adaptif olması sanırım. Nedir bu adaptif olma özelliği tam olarak?
Mevcut adaptif ayakkabı koleksiyonları genellikle yalnızca kolay giyilip çıkarılma gibi temel özelliklere odaklanırken, KidzQuaRd koleksiyonu çok daha kapsamlı bir yaklaşımla tasarlandı. QR kod tabanlı güvenlik ve sağlık bilgileri, ayakkabıya tamamen entegre edilmiş bir şekilde. Bu, piyasada benzeri olmayan bir yenilik. Ayrıca, koleksiyonumuzda doğal yürüme biçimini destekleyen barefoot tasarım yer almakta. Yelken bezlerinden geri dönüştürülmüş malzemelerin upcycle edilmesi, yüzde yüz geri dönüştürülmüş pamuk astarların kullanımı ve tabanlarda biyobozunur pirinç çeltiklerinden yararlanılması gibi çözümlerle çevreye duyarlı bir üretim anlayışını benimseyen tek çocuk, adaptif ayakkabı markasıyız. Üstelik bu ayakkabılar, sadece sürdürülebilir malzemeleri değil, aynı zamanda pratiklik ve konforu da bir araya getiriyor. Özel gereksinimli çocuklar düşünülerek tasarlanmış, giyilmesi ve çıkarılması son derece kolay olan hafif yapıları, çocuklara rahat bir deneyim sunarken ebeveynlerin işini de kolaylaştırıyor. KidzQuaRd koleksiyonu, adaptif ayakkabı kategorisinde yalnızca yenilikçi özellikleriyle değil, güvenlik, sağlık ve çevreye duyarlı üretimde bütüncül bir bakış açısını sektöre kazandıran ilk ürün olarak da öne çıkıyor. Bu alanda standartları yeniden tanımladığımızı rahatlıkla söyleyebilirim.
Barefoot ayakkabıları geleneksel ayakkabılardan ayıran özellikler nelerdir?
Geleneksel ayakkabılardan farklı olarak barefoot ayakkabılar genellikle hafiftir, ince tabana sahiptirler, yastıklama dolgu gibi kemer desteği içermezler. İnce bir taban, zeminin daha iyi hissedilmesine yardımcı olur. Kemer desteğinin olmaması, ayağın kendini desteklemeyi öğrenmesini, ayak ve bacak kaslarının aktif kalarak daha güçlü gelişimini sağlar. Geniş parmak ucu alanı özelliği sayesinde ayak parmakları, ihtiyaç duydukları şekilde işlev görme yeteneği kazanır. Zira ayak parmakları yürüme esnasında doğal olarak açılır ve zemine sıfır yapısı ile yeri tamamen kavrayarak denge ve duruşun korunmasını destekler.
Barefoot ayakkabıların düzenli kullanımı, ayağın farklı yüzeylere ve hareketlere etkili bir şekilde uyum sağlamasına imkân tanıyarak daha fazla ayak esnekliğine ve hareketliliğine yol açar.
Bu potansiyel faydalara rağmen, ayak ve kasların uyum sağlamasına izin vermek için barefoot ayakkabılara geçişin kademeli olarak yapılması gerektiğini de unutmamak lazım. Çünkü bireysel tercihler ve özel ayak koşullarından dolayı bu ayakkabılar herkes için doğru seçim olmayabilir.
Peki, sizi diğer çocuk ayakkabısı markalarından farklı kılan özellikleri sayın dersek…
Hopfrög Kids olarak, çocukların doğal ayak gelişimini destekleyen, sağlıklı, çevre dostu ve yenilikçi tasarımlar üzerinde duruyoruz. 3F (Feel, Fit, Flex) barefoot tasarımlarımız, miniklerin ayak hareketlerini kısıtlamadan koruma ve destek sağlar, böylece özgürce keşfetmelerine olanak tanır.
Bizi diğer markalardan ayıran en büyük farklardan biri, ürünlerimizin bilimsel araştırmalar ve akademik çalışmalar ışığında geliştirilmesidir. Uzmanların danışmanlığında ve üniversitelerle iş birliği içerisinde yürütülen projeler sayesinde elde edilen faydaları ürünlerimize entegre ediyoruz. Böylelikle bilimsel verilerle desteklenen inovatif tasarımlarımızı seri üretimle buluşturuyor ve ailelere gönül rahatlığıyla tercih edebilecekleri ürünler sunuyoruz.
Vizyonumuz, çocuklara sağlıklı bir gelecek sunmak için sürdürülebilir ve yenilikçi teknolojik çözümler geliştirerek fark yaratan lider bir marka olmaktır. Her adımımızda çevreye duyarlı malzemeler ve üretim süreçleri kullanarak, doğaya ve geleceğe olan sorumluluğumuzu yerine getiriyoruz.
Ürünlerimizin arkasındaki bilime, çevreye olan duyarlılığımıza ve çocuklarımızın sağlıklı gelişimi için verdiğimiz söze olan bağlılığımızla, Hopfrög Kids’i diğer çocuk giyim markalarından farklı bir yere koyuyoruz.
Bizi diğer markalardan ayıran en büyük farklardan biri, ürünlerimizin bilimsel araştırmalar ve akademik çalışmalar ışığında geliştirilmesidir. Uzmanların danışmanlığında ve üniversitelerle iş birliği içerisinde yürütülen projeler sayesinde elde edilen faydaları ürünlerimize entegre ediyoruz.
Ar-Ge kapsamında belirlemiş olduğunuz standartlarınız / hedefleriniz nelerdir?
Evet, Ar-Ge çalışmalarımızda manifestomuzda belirttiğimiz taahhütlere bağlı kalıyoruz. Çocuk ayak sağlığı, çocuk gelişimi, sürdürülebilirlik ve teknolojik inovasyon konularında uzman kişilerden destek alarak geliştirdiğimiz standartlarımız var. Bu standartların üzerinde de kısaca durmak isterim.
Çocuk sağlığı odaklı tasarım: Anatomik gelişimi destekleyen ergonomik ürünler geliştirmek.
Doğa dostu malzemeler: Sürdürülebilir, geri dönüşebilir ve çevreye zarar vermeyen malzemeler kullanmak.
Yenilikçi ve uzun vadeli çözümler: Teknolojik gelişmeleri takip ederek çocukların doğal gelişimlerinde ailelerin ihtiyaçlarına yanıt verecek ürünler yaratmak.
Sosyal sorumluluk bilinci: Yaratılan her projeyle uzun vadeli fayda sağlamak ve yalnızca bugüne değil, yarının dünyasına da katkıda bulunmak.
Bu standartlarla, hem çocuklara hem de onlara emanet edeceğimiz gezegenimize en iyiyi sunmayı amaçlıyoruz.