Film Tanıtımı: AŞK ZAMANI ( İN THE MOOD FOR LOVE)
YÖNETMEN: WONG KAR WAİ
Hong Kong İkinci Yeni Dalgası’nın en önemli isimlerinden Wong Kar-wai’nin imzasını taşıyan ve sinema tarihine damga vuran , Maggie Cheung ve Tony Leun’un başrollerinde yer aldığı “İn The Mood For Love”, kendisinden önce gelen “Days Of Being Wild” ve kendisinden sonra gelen “2046” ile birlikte “Love” üçlemesinin ikinci filmidir.
Romantizm ve aşkı orijinal bir anlatıyla birleştiren film, izleyiciyi 1962 yılının Hong Kong’una götürür ve birbirlerine deliler gibi aşık olan, tutkuyla bağlanan Mrs. Chan ve Mr. Chow’un hikayesine odaklanır. Her ikisinin de eşleri onları aldatmaktadır. Mrs. Chan ve Mr. Chow ise eşleri gibi evliliklerine sadakatsizlik yapmama konusunda fikir birliğine varmıştır. Fakat ikilinin arasındaki arkadaşlık, karşı konulması pek mümkün olmayan çekim gücünün de etkisiyle başka bir boyuta geçer. Birbirlerinin tenine dokunmadan geçen zaman içerisinde ikilinin arasındaki çekim gücü daha da büyür.
Beyazperdeye aktarılan en acıklı, en gerçek aşk hikâyelerinden biri olan film, şiirsel anlatısının yanında izleyiciyi romantizm doruklarına götürür. Evlilik kurumunun sarsılmaması için hayatı devam ettirmek zorunda olan karakterler, aşkın çekim gücüne kendilerini kaptırırlar. Renk paletinden, unutulmaz müziklerine, başarılı oyuncu performanslarından, sanat ve görüntü yönetimine kadar her şeyiyle bir ustalık eseridir.
Filmin orijinal fikri ve ilham kaynağı, sık sık merdiven boşluğunda birlikte yürüyen ancak sohbet etmeyen iki karakterin yaşadıklarını konu alan bir Japon kısa hikâyesine dayanıyor.
Wong Kar-wai ve Christopher Doyle’nin bir araya geldiği altıncı film olan “Aşk Zamanı” filminin çekimlerinin yarısında Christopher Doyle filmden ayrılmak zorunda kalmış ve Mark Lee Ping -bin görüntü yönetmeni olarak filme dahil olmuştur. Öte yandan Christopher Doyle, daha sonra verdiği bir demeçte “İn The Mood For Love” ile çok gurur duyduğunu dile getirmiştir.
Wong Kar-wai, bu filmi çekerken Alfred Hitchcok’un unutulmaz filmi “Vertigo” ‘dan etkilenmiştir. Yönetmen, Tony Leung’un filmde canlandırdığı karakteri, Vertigo’da James Stewart’ın hayat verdiği John “Scottie” Ferguson’a benzetir.
Filmin çekimleri 15 ay sürmüştür. 15 aylık bir zaman bir filmin çekilmesi açısından oldukça uzun bir süre olmasına rağmen, karakterler arasındaki ilişkinin ve bu ilişkinin getirmiş olduğu romantizm ve aşkın filme yansıtılış şeklini düşündüğümüzde bu sürenin makul olduğunu söyleyebiliriz.
Wong Kar-wai sinemqsını takip ediyorsanız, filmlerindeki göz kamaştırıcı renk paletlerini anında fark edersiniz. İlginç sahne seçimleri, olağanüstü müzik kullanımı ve kamera açılarıyla sizi tamamen ele geçiren film, tıpkı bir ressamın tuvali gibi izleyiciyi renklerin duygularla karşılık bulduğu bir dünyaya götürür. Yönetmen, diyaloglarla anlatamadığı şeyleri, renkler aracılığıyla anlatma yoluna gider. Renkler, hikâye anlatımında yönlendirici bir konumda yer alır. Özellikle tutkunun rengi olarak ifade edilen kırmızı rengi, karakterler arasındaki duygu yoğunluğunu göstermek açısından önemli bir görev üstlenir. Bu sayede film, kullandığı renklerle yoğun bir hava bırakır.
“İn The Mood For Love”’ın ailamet-i farikalarından biri de unutamayacağınız bir soundtrack albümüne sahip olmasıdır. Özellikle filmin unutulmaz şarkılarından Hua Yang Nian Hua, aklımızdan çıkmayacak türden bir parçadır. Zhou Xuan’ın söylediği bu şarkının adı Wong Kar-wai’nin yönettiği 2000 yapımı kısa filmle aynı adı taşımaktadır.
Filmin başta Cannes olmak üzere başarılar elde etmiş olması ve eleştirmenlerden aldığı yorumlar, izleyicinin ilgisini çekmiştir. Bu durum filmin gişe macerasını da olumlu anlamda etkilemiştir.
2 Şubat 2001’de ABD’de sadece altı sinema salonunda gösterime giren film, ülkede 2 milyon dolarlık bir gişe hasılatına sahip olurken; film dünya genelinde 12 milyon dolar gişe hasılatı elde etmiştir.
Sıla Şahinöz’ün “Filmloverss” internet sitesindeki yazısından yararlanılmıştır.