Brand Week Istanbul’un sağlığı ve iyileşmeyi odağına alan sahnesi Healing Hall; bu yıl da sağlık sektörüne dair ilham verici oturumlarla dolu unutulmaz bir etkinlik sundu. “Sağlıkta Bir Tarihin Başlangıcı” temasıyla gerçekleşen oturumlar, alanında uzman isimleri ve yenilikçi fikirleri bir araya getirdi. Üç gün süren etkinlikte yapay zekâ, dijital sağlık, sürdürülebilirlik ve insan sağlığının geleceğine dair önemli konular ele alındı.
İlk günün öne çıkanları: Yapay zekâ ve sağlıkta dönüşüm
Healing Hall’ün açılışı, Pharmatopia Vizyoner Eczacılar Derneği Kurucu Başkanı Adile Özdağ’ın konuşmasıyla yapıldı. Ardından, Prof. Dr. Demirhan Dıraçoğlu, yapay zekânın ilaç geliştirme süreçlerini nasıl hızlandırdığına dikkat çekti ve “Yapay zekâ sayesinde bir ilacın geliştirilme süresi 10 yıldan 1.5 yıla kadar düşebiliyor.” dedi. Ayrıca, AstraZeneca Türkiye Medikal Direktörü Op. Dr. Deniz Ertürk Erem, yapay zekânın erken teşhis ve tedavideki önemini vurguladı.
İkinci günün ilham dolu konuşmalarla geçti
Eczacıbaşı CEO’su Emin Fadıllıoğlu, dijital sağlık ekosisteminin %25 büyüme oranıyla dikkat çektiğini belirtti. AÇEV’den Hasan Deniz, ebeveynlikte eşit rollerin önemine değinirken, WWF Türkiye Genel Müdürü Ömür Kula, ekosistem sağlığının insan sağlığı üzerindeki etkisini dile getirdi ve “yaban hayatındaki düşüş, ekosistem çöküşünün en erken uyarısıdır” diyerek çevresel sürdürülebilirliğin önemine dikkat çekti.
Healing Hall’de son gün gelecek, sağlık ve teknoloji konuşuldu
Etkinliğin kapanış gününde yapay zekâ ve sağlıkta devrim konuları derinlemesine incelendi. TÜMİAD Kurucu Başkanı Bülent Kavaklı, yapay zekâ ile birlikte dönüşen insanlık kavramını analiz etti.
Kadın sağlığı ve yapay zekâ üzerine konuşan Doç. Dr. Pınar Yalçın Bahat ise “yapay zekâ, kadın doğum alanında yeni ufuklar açıyor” dedi. Diyetisyen Serkan Aksoy ise kolajenin uzun ve sağlıklı yaşam için taşıdığı önemi tüm detayları ile paylaştı.
İlham veren fikirlerle dolu, sağlık sektörünün geleceğine yön veren Healing Hall; bilimsel ve teknolojik ilerlemelerin insan sağlığı üzerindeki dönüştürücü etkisini bir kez daha Brand Week Istanbul çatısı altında uzman isimlerle gözler önüne serdi.