Türkiye ve Avrasya’nın lider sektör ve iş birliği platformu BeautyEurasia, 2025 yılında da yerli katılımcılar ile yabancı alıcıları buluşturmak için hazırlıklarını tüm hızıyla sürdürüyor. İstanbul Fuar Merkezi’nde, 18-20 Haziran 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan 20. Uluslararası Kozmetik, Güzellik ve Kuaför Fuarı – BeautyEurasia, sektördeki önemli kurum ve kuruluşların iş birliğinde, kozmetik sektörüne yön veren son gelişmeleri gündeme taşıyacak.
Avrasya bölgesindeki kozmetik sektörünün en büyük ticari platformu olarak bilinen ve Avrasya pazarına açılan en önemli kapılardan biri olan BeautyEurasia, Türkiye ve dünyadaki sektör profesyonellerine yönelik yeni iş ve ortaklık fırsatlarıyla oldukça verimli bir fuar deneyimi sunmaya hazırlanıyor. 2024 yılında 28 ülkeden 467 katılımcı, 38 ülkeden 969 marka ve %29,2’si uluslararası olmak üzere 116 ülkeden toplam 16.683 ziyaretçiye ev sahipliği yapan fuar, sunduğu ürün ve hizmetlerle Türkiye’de kozmetik sektörünün nabzını tutuyor.
ICA Events tarafından organize edilen BeautyEurasia; dünyanın dört bir yanındaki üretici ve tedarikçilerin ürün, hizmet ve teknolojilerini bir araya getirecek. Orta Doğu, BTD, Avrupa ve Latin Amerika’dan gelen yüzlerce katılımcının yer alacağı fuarda; kozmetik, güzellik ve kuaför ürünleri sergilenecek, stant etkinlikleri gerçekleştirilecek. İtalya, Çin, Kore, Bulgaristan, Güney Afrika, Romanya, Macaristan, Rusya, Hindistan ve Mısır’ın pavilyon olarak yer alacağı fuarda, 40 ülkeden 600 yabancı katılımcı BeautyEurasia’da ağırlanacak.
Fuarda her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle Yurt Dışı Alım Heyeti programı uygulanacak. Kozmetik sektörü temsilcilerine uluslararası alanda iş geliştirme, yeni satın alma, yeni iş ve iş birliği fırsatları yaratılmasına katkı sağlayan fuar, sektör liderlerini ağırlayacak. 2025 yılının programında; Latin Amerika, Orta Doğu, Orta Asya, Afrika, Uzak Doğu ve Okyanusya başta olmak üzere toplam 100 ülkeden 700’ün üzerinde VIP alıcı konuk olacak.
Yeni yılda kozmetik sektörünün önemli ölçüde bir büyüme katedebileceğini belirten BeautyEurasia Fuar Direktörü Filiz Mehmedova, görüşlerini şu şekilde dile getirdi: “2023 ve 2024 yıllarında küresel ekonomide görülen yavaşlama ihracatımızı sınırladı. Ancak dünya genelinde durgunluğa neden olan yüksek faizlerin sona ermesi ve gerilemeye başlamış olması ile 2025 yılında büyüme ve tüketim harcamaları için iyimser beklentiler bulunuyor. Kozmetik sektörünün de bu durumdan olumlu etkileneceği öngörülüyor. Dünya genelinde turizm aktivitesi salgın öncesine döndü. 2025 yılında ise geçmesi bekleniyor. Buna bağlı olarak ilişkili bakım ürünleri talebi de büyümeye devam edecektir. Ayrıca, yurt içinde güzellik merkezleri sayısındaki artış ile medikal turizm kapsamında artan oranda turist girişi, kozmetik ürünlerine olan talebin büyümesine neden oluyor. Yüksek enflasyon ve satın alma gücünün azalması, yurt içinde kozmetik ürünlerinin talebini sınırlamasına rağmen yurt içi kozmetik harcamalarında 2024 yılı ilk 8 ayında yüzde 6 reel büyüme görülüyor. İthalat da yılın ilk yarısında yüzde 13 artış gösterdi. 2025 yılında enflasyon ve faizlerdeki düşüş beklentileri ile yurt içi harcamaların daha hızlı büyümesi bekleniyor. Kozmetik sektöründeki üretim artışı ise devam ediyor. Son olarak 2024 yılının ilk 7 ayında sektördeki üretim yüzde 7,6 büyüme gösterdi. Ana ihracat pazarlarındaki durgunluk nedeniyle alternatif pazar arayışları sürüyor. Buna bağlı olarak 2024 yılında ihracat yapılan ülke sayısı 180’i aştı. Fuarların da bu sürece katkısı çok önemli. Ana ihracat pazarlarımızdaki toparlanma beklentisi ile 2025 yılında kozmetik ihracatında yeniden büyüme yaşanmasını bekliyoruz.”
BeautyEurasia’nın 2025 yılında da kozmetik ürünleri ihracatına destek olacağını vurgulayan Filiz Mehmedova, sözlerini şöyle sürdürdü: “BeautyEurasia, Türkiye ve Avrasya bölgesindeki sektörün global ve bölgesel gelişim alanlarının tartışılmasını ve bilgi alışverişini sağlayarak, yeni fikir ve ürünlerin tanıtımına yönelik verimli bir platform sunuyor. Yeni iş birliği ve ihracat fırsatları için zemin hazırlamasının ötesinde bir misyona sahip BeautyEurasia, sektörün yol haritasını çizmeye önümüzdeki sene de başarıyla devam edecek. Yeni ihracat fırsatlarına ev sahipliği yapan BeautyEurasia’ya 2025 yılında %30’u uluslararası ziyaretçi olmak üzere yaklaşık olarak 140 ülkeden 22.000 ziyaretçi ve sektör profesyonelinin katılım sağlamasını bekliyoruz.”