İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları’nın bu yıl 38.’sini düzenlediği, Türkiye’nin en uzun soluklu festivali Genç Günler; birbirinden renkli oyunlar, atölyeler ve söyleşilerle başladı.
Alanında önde gelen yönetmen, oyuncu ve eğitmenlerin düzenlediği atölyeler yoğun ilgi görüyor. Türkiye’nin tiyatro konusunda duayen isimleriyle yapılan söyleşiler, yüzlerce genci Şehir Tiyatroları sahnelerinde bir araya getiriyor.
38. Genç Günler’in yeni atölyesinde Yönetmen Yelda Baskın, 11, 12 Mayıs tarihlerinde Müze Gazhane Meydan Sahne’de gençlerle buluştu.
“Aynı rüyayı görebilmek önemli”
Yönettiği Seni Seviyorum Türkiye, Yaftalı Tabut, Fosforlu Cevriye gibi oyunlarıyla farklı biçim ve metinleri yenilikçi sahneleme bakışıyla seyirci ile buluşturan ve bu oyunlarla birçok ödüle aday olan, ödüller alan Yönetmen Yelda Baskın; “Bir Tiyatro Oyunu Yapmak” başlıklı atölyede seçtiği bir metnin kılavuzluğunda, katılımcılarla; bir oyunun hazırlık sürecini, metin ile ilişkilenme biçimini, oyuncularla ve tasarımcılarla kurduğu ilişkiyi paylaştı.
- Gün
İlk gün söyleşi niteliğinde geçti. Yelda Baskın bu söyleşide bir yönetmenin metin tercihindeki faktörlerden, o metne yaklaşımından ve kendi tercih ettiği metinlerdeki yaklaşımlarından bahsederek söze başladı. Yönetmenin sahne üzerindeki diğer yaratıcı ekiple iş birliğine değindi.
Söyleşinin devamı soru cevapla geçti.
Şehir Tiyatrosu prodüksiyonu olan Yaftalı Tabut ve Fosforlu Cevriye’nin sahnelenme serüveni ile ilgili merak edilenler cevaplandırıldı.
- Gün
Yelda Baskın 2. günde de metin tercihleriyle konuya başladı. Soru sorduran metinleri incelemekten bahsetti.
Dekor tasarımcısından kostüm tasarımcısına, müzisyenlere kadar birlikte hareket etmenin oyun için önemine değindi. “Aynı rüyayı görebilmek önemli” cümlesini kurdu.
Kendisi de oyuncu olduğu için, bir yönetmen olarak oyuncu-yönetmen ilişkisinin öneminden de bahsetti.