Informa Markets tarafından Elmas Kule sponsorluğunda düzenlenen Istanbul Jewelry Show, 5-8 Ekim tarihlerinde dünya mücevher sektörünü 54’üncü kez buluşturdu. Yılda iki defa düzenlenen ve ihracata olumlu katkılar sağlayan fuar, bu sene katılımcı sayısı, fuar alanı ve ziyaretçi sayısı olarak en büyük Ekim fuarına ev sahipliği yaparak yeni rekorlar kırdı. 1000’nin üzerinde firma ve markanın ürün ve hizmetleri, 136 farklı ülkeden gelen 26 bini aşkın sektör profesyonelinin beğenisine sunuldu. Gelen ziyaretçilern %40’ını yurt dışından gelen alıcılar oluşturdu. Eş zamanlı düzenlenen etkinlikler, paneller, ve ikili görüşmeler aracılığı ile sektörde etkileşim ve bilgi akışı sağlandı. Istanbul Jewelry Show, 17- 20 Nisan 2024 tarihleri arasında yeniden sektörün nabzını tutacak.
Dünyanın en büyük 5 mücevher fuarı arasında yer alan Istanbul Jewelry Show, 5-8 Ekim 2023 tarihleri arasında Informa Markets tarafından Elmas Kule sponsorluğunda İstanbul Fuar Merkezi’nde 54’üncü kez gerçekleşti. 1000’nin üzerinde firma ve markanın ürün ve hizmetlerini 136 farklı ülkeden gelen 26 bini aşkın ziyaretçinin beğenisine sunan fuar, görüşmeler kapsamında sağladığı iş birliği fırsatlarının yanı sıra eş zamanlı düzenlenen etkinlikleri ile de benzersiz bir bilgi paylaşımı sundu.
Yılda iki defa düzenlenen fuar, bu zamana kadar düzenlenen en büyük Ekim fuarına ev sahipliği yaptı. Sadece alan olarak değil aynı zamanda ziyaretçi anlamında da rekor kıran fuarda, Ekim 2022’ye göre; Güney Amerika ülkelerinden %38, Amerika Birleşik Devletleri’nin de dahil olduğu Kuzey Amerika ülkelerinden %31 ve Asya ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında %10 artış yaşandı.
Buyers Lounge sponsorluğunu Model Kuyum Merkezi’nin üstlendiği fuar; altın, mücevher, pırlanta, renkli taş, değerli ve yarı-değerli taş, inci, gümüş, gümüş takı ve gümüş ev eşyası, altın montür, rafineri, saat, kalıp, vitrin dekorasyon, makine-ekipman ve yan sanayi, kasa, yazılım, lojistik ile aydınlatma gibi ürün gruplarına ev sahipliği yaptı.
Mücevher Sektörü Farklı Açılardan Ele Alındı
Dünya mücevher sektörünü 4 gün boyunca tek bir platformda bir araya getiren Istanbul Jewelry Show sadece ürün ve hizmetleri ile değil, sektöre bilgi akışı sağlayan etkinlikleri ile de büyük beğeni topladı. Fuar kapsamında sanat ve mücevheri bir araya getiren ‘Art For Jewellery –
Inspiration Hub” , “Zamansız Asalet – Klasikten Yapay Zekaya İlham Kaynakları” adıyla bir dönemin ikonik tasarımları olan klasik arabaları, yapay zeka ile buluşturdu.
Fuar, önemli isimlerin seminerlerine ev sahipliği yaptı. Bu doğrultuda fuarın ilk günü global mücevher influencerların katılımıyla “Mücevher Sektöründe Sosyal Medya ve Dijitalleşmede Başarının Sırları” oturumu düzenlendi. Mücevher sektörüne sosyal medyanın etkileri derinlemesine konuşulurken, işini dijitalde büyütmek isteyenler için ise önemli bilgiler paylaşıldı.
Fuarın ikinci günü ise sektörün trendini belirleyen bir seminer gerçekleşti. WGSN Türkiye Satış Müdürü Seden Ünlü’nün konuşmacı olduğu seminerde yeni sezona hazırlıklı girmek isteyen ziyaretçiler, yerli ve yabancı katılımcılar tüketici davranış tercihlerine dair kritik iç görülere sahip oldu.
Fuarın üçüncü günü ise mücevher sektöründe sürdürülebilirliği desteklemek ve bu konuda bir bilinç oluşturmak amacıyla “Sürdürülebilirlik Mücevherde Neden Hayati Önemde?” konulu seminerde Responsible Jewelry Council İcra Direktörü Melanie Grant konuşmacı olarak yer aldı.
Fuarın açılışında 2022 yılında en çok ihracat yapan firmalar İhracatın Liderleri Ödül Töreni’ninde ödül alırken, fuarın üçüncü günü de Mücevher İhracatçıları Birliği tarafından bu yıl 13’üncüsü düzenlenen Mücevher Tasarım Yarışması’nın kazananlarına ödülleri takdim edildi.
Ayrıca Mücevher İhracatçıları Birliği ve Istanbul Jewelry Show’un ortak projesi olan Designer Club
ile takı tasarımcıları ve ustaları, ürettikleri tasarım ve takıları özel bir stantta sergiledi.
“Fuarın Sektöre Olan Katkısından Dolayı Gurur Duyuyoruz”
İkili iş görüşmeleri ve anlaşmalar ile küresel ihracata ve ülke ekonomisine olumlu katkılar sunduğumuz bir fuarı daha başarı ile tamamladıklarını belirten Istanbul Jewelry Show Kurucu Ortağı Şermin Cengiz “Dünya mücevher sektörü 54’üncü kez hem bizim hem de dünyanın göz bebeği İstanbul’umuzda bir araya geldi. Bugüne kadar hem katılımcı hem de ziyaretçi sayısıyla en büyük Ekim fuarı oldu.
Mücevher estetik değeri kadar ekonomik değeri ile de önemli bir konumda bulunuyor. Ülkemizin de bu sektörden aldığı pay oranı her geçen gün artıyor. Fuarlar ticaretin nabzının attığı yerlerdir. Fuarımızın da hem nitelik hem de nicelik olarak büyüyerek sektöre yeni açılımlar sağlayarak katkı da bulunmasından gurur duyuyoruz. Önümüzdeki yıl fuarımızı ilk defa Nisan ayında, 17-20 Nisan 2024 tarihlerinde gerçekleştireceğiz. Aynı zamanda ilk defa fuarımız Çarşamba günü başlayacak ve Cumartesi günü son bulacak” dedi.
Sürdürülebilirlik Fuarın Bir Parçası
Istanbul Jewelry Show sürdürülebilirliğin katılımcı ve ziyaretçileri ile bir bütün olarak sektör için giderek daha önemli olduğunun bilinciyle; sosyal, çevresel ve ekonomik olarak etkileri geliştirmek için birçok sorumluluk üstleniyor. Fuar kapsamında karbon emisyonlarını azaltmak amacıyla; basılı materyallerin azaltılması, yaka kartlarını ve fuar halılarını geri dönüştürülmesi, LED teknolojisi kullanarak elektrik tasarrufu sağlanması, kâğıt kullanımını azaltmak için ziyaretçi anketlerini tablet aracılığıyla online yapılması, CO2 emisyonunu en aza indirmek adına katılımcı ve ziyaretçileri, fuar alanına toplu taşıma ile ulaştırılması gibi birçok yeşil işlem gerçekleştirildi.