Türk kadını 40 yaşından sonra genç değil
sağlıklı görünmeyi tercih ediyor
Güzellik devi Avon’un 7 ülkede gerçekleştirdiği ‘Yaşlanmanın Gücü’ araştırmasına göre, kadınlar 40 yaş ile birlikte özgüven, memnuniyet ve özgürlük duygularını daha yoğun hissediyor. Türkiye’deki kadınların yüzde 84’ü ise 40 yaşından sonra genç görünmek yerine sağlıklı görünmeyi tercih ediyor.
Güzellik devi Avon’un yeni araştırması, 40 yaşına girmenin kendine güven ve memnuniyet duygusunun yanı sıra özgür bir ruh hali getirdiğini ortaya koyuyor. Katılımcıların yüzde 74’ü, pandemi ile birlikte insan yaşamının kırılganlığını ve yaşlanmanın değerli bir durum olduğunu fark ettiklerini belirtiyor. Dünya genelindeki kadınların üçte ikisi de yaşlandıkça özgüvenlerinin arttığını ve yaşlanmanın korkulacak bir şey olmadığını düşündüklerini ifade ediyor.
Pandemi kadınları daha güçlü ve özgüvenli hale getirdi
Avon’un İngiltere, İtalya, Türkiye, Romanya, Polonya, Güney Afrika ve Filipinler’de yer alan 16 yaş ve üstü 7000 kadın katılımcıyla gerçekleştirdiği ‘Yaşlanmanın Gücü’ adlı küresel araştırma; 2022 yılında yaşlanmanın kadınlar için ne anlama geldiğini gösteriyor. Araştırma, pandemi sonrası kadınların kendisini daha güçlü hissettiğini ve bunun ekonomik istikrardan çok sahip oldukları özgüvenden kaynaklandığını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre; 40 yaş ve üstü kadınların yüzde 75’i, kariyerlerinde yüksek ünvanlarda olmayı umursamadıklarını, bunun yerine başarıyı kendi yaşam tarzlarına uyumlu bir denge oluşturabilmek olarak tanımladıklarını söylüyor.
Her şeye sahip olmak değil yeterlilik istiyorlar
Rapor, dünya genelinde kadınların üçte ikisinin (%62) kırklı yaşlara geldiklerinde hırsın kendileri için anlam değiştirdiğini gösteriyor. 40’lı yaşlarda hırs “her şeye” sahip olmaktan “yeterli” olana sahip olmaya dönüşüyor. Bu değişim Filipinler’de yüzde 76, Güney Afrika’da yüzde 70 ve Türkiye’de de yüzde 69 ile genel ortalamadan daha yüksekte seyrediyor. Araştırmaya göre; 40 yaş ve üzerindeki kadınların yalnızca üçte biri (%35) hayatlarındaki en önemli şeyin kariyeri olduğunu ifade ediyor. Türkiye’deki araştırma sonuçlarında da kadınların yüzde 63’ü yaşlanmaktan korkmadığını, yüzde 66’sı ise yaşlandıkça özgüveninin arttığını ifade ediyor.
‘Değişim başlıyor, kurallar yeniden yazılıyor’
Avon CEO’su Angela Cretu “Yaptığımız araştırmanın sonuçları gösterdi ki, tüm dünyada 40 yaş ve üstü kadınlar için kurallar artık yeniden yazılıyor. Gücümüzü geri alıyoruz ve yaşlanma kavramını yeniden şekillendiriyoruz. Gerçekte kim olduğumuza ve nasıl hissettiğimize daha çok önem veriyoruz. Artık zamanı gelmişti” dedi.
Avon Bilim Ekibinin Baş Direktörü Louise Scott ise güzellik endüstrisinin bu değişime nasıl ayak uyduracağını şöyle açıkladı: “Endüstrimizin kadınlara ciltleri hakkında konuşmak için kullandığı terminoloji, ‘anti-aging’den ‘otantik yaşlanmaya’ doğru evrilmelidir. Avon olarak amacımız, her yaştan kadına, zor kazandıkları gelirlerini pahalı ürünlere veya kozmetik tedavilere harcamak zorunda kalmadan sahip olabileceği en iyi, en sağlıklı cilde sahip olma fırsatını vermektir.”