İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Şehir Tiyatroları, Harold Pinter’in yazdığı Cevat Çapan’ın çevirdiği Yıldırım Fikret Urağ’ın yönettiği, Kutlama adlı oyunu seyirciyle buluşturdu.
Oyun, 27 Ocak 2022 Perşembe günü Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nde ilk kez sahnelendi.
Selamlama konuşması için sahneye çıkan oyunun çevirmeni Cevat Çapan; “Ben çevirdiğimde bu kadar güzel değildi. Benim çevirdiğimden çok daha güzel bir şey ortaya çıkmış. Hepsini yürekten kutluyorum” dedi.
Oyunun Yönetmeni Yıldırım Fikret Urağ konuşmasında; “15 ay bu tahtanın üstüne çıkıp sizlere kavuşmak için ciddi mücadele verdik. Bu zorlu süreçte dirayetle yollarına devam ettikleri için tüm ‘Kutlama’ ekibine huzurlarınızda teşekkür etmek istiyorum” dedi.
Selamda söz alan Sahne Direktörü Ayşegül İşsever; “Bugün bir kez daha bir Pinter oyununu sizlerle paylaşmanın keyfini yaşıyoruz. Yıldırım Hoca çok zorlu bir süreçten bu takımla, oyuncularımızla karşınıza geldi. Bu süreçte inadıyla yönetmenime, şevki ve iştahıyla hiçbir şekilde geri durmayan arkadaşlarıma şapka çıkarıyorum. Oyuncu arkadaşlarıma ve yönetmene yürekten teşekkür ediyorum” dedi.
Dramaturgisini Dilek Tekintaş’ın, sahne-kostüm tasarımını Sebahat Çolakoğlu’nun, ışık tasarımını Mahmut Özdemir’in, efekt tasarımını Harun Özdamar’ın, koreografisini Hamit Erentürk’ün yaptığı, fotoğraflarını Nesrin Kadıoğlu’nun çektiği oyunda Can Ertuğrul, Çağlar Polat, Erkan Sever, Gizem Akkuş, Orçun Tekelioğlu, Özgür Efe Özyeşilpınar, Pınar Demiral, Selim Can Yalçın, Selin İşcan, Şehnaz Bölen Taftalı rol alıyor.
Oyun Konusu
Şehrin en lüks restoranında herkesin birbirini küçümseyerek kendi varlığını yücelttiği, ağzına geleni söylediği, evlilik, tanışma, yükselme gibi nedenlerle sözde “kutlama” yapılan bir akşam yemeği… Kutlama, ömrü boyunca insan hakları mücadelesi vermiş, Nobel Edebiyat Ödülü sahibi Pinter’ın son oyunu.
Oyun, 9-12 Şubat 2022 tarihleri arasında Ümraniye Sahnesi’nde.
Oyunun Yönetmeni Yıldırım Fikret Urağ’ın “Kutlama”ya Dair Görüşleri
“Kutlama”ya gelince… Onun insanları çok dost canlısı ve bizimle tanışmaya hevesli tipler olmayabilir. Ama yine de onları tanımakta zorlanacağımızı sanmıyorum.
Biz dünyalılar tam da buraya nasıl geldiğimizi ve buradan nereye gideceğimizi pek bilemediğimiz bir eşikte dururken, “Kutlama”nın “insan”larını “Yeni Dünya Düzeni”ni kurgulayan ve görünmez ve/veya görünür ellerin hizmetkarları, hizmetkarlarının hizmetkarları olarak okumakta bir beis görmedim.
Evet, sanırım doğru… Eşikteyiz!
Ama bu kez ayaklarımızın üzerinde değil de tepetaklak duruyoruz o eşikte. Sanaldan da sanal dünyalara “arttırılmış gerçeklik” dediğimiz ve patronun devrim istediği bir eşik mi bu?
Kendisini anmışken sözü yine hocamın, Sevda Şener’in sözleriyle bağlamak, sahneden sizi izliyor olmamızın heyecanını belki biraz olsun yatıştırır ey seyirci:
“… dram sanatı insanın çetin durumlar karşısında sınandığı bir sanattır”
İyi seyirler…