Oryantasyon, çocuğun okula uyum gösterme sürecidir.
Okul öncesi dönemde oryantasyon (uyum); hem aile hem de çocuk için okula alışma sürecinde çok önemli bir yer tutar.
Çocuğun okula ve öğretmenine alışması olumlu bir şekilde olması gerekmektedir. Oryantasyon süreci çocuktan çocuğa farklılık gösterirken, bu süreç çocuğa bağlı olmakla birlikte ilk hafta 4 – 5 yarım gün olarak uygun görülür. Diğer haftadan itibaren tam gün olarak okula başlanmalıdır.
Bu alışma sürecinde çocuk ağlama ve benzeri davranışlar gösterdiğinde ebeveynlerin kararlı bir duruş sergilemesi gerekmektedir. Çocuk, ailenin kararlı olduğunu bilmeli ve anlamlıdır.
Her gün çocuğun okulda ne yaptığı rapor tutularak aileye verilmelidir. Bu çok önemli bir olaydır. Aileyi de bu uyum sürecine dâhil etmek bu sorumluluğu paylaşmak çocuğun okula alışma sürecinde etkin rol oynar. Bu nedenden dolayı aile ve öğretmen işbirliğini hem yazılı hem sözlü biçimde devam ettirmek sağlıklı bir uyum süreci sağlar.Bu uyum sürecinde çocuk serbest zaman köşesinde vakit geçirmelidir. Serbest zaman köşesinde çocuk,;hamur şekillendirme, serbest resim çalışması yaparak ve ilgisini çeken etkinliklerle vakit geçirmelidir. Öğretmen bu süreçte baskıcı ya da zorlayıcı olmamalıdır.3-6 yaş okul öncesi dönemde çocuk bu süreci sağlıklı bir şekilde geçirdiğinde, eğitim hayatında karşılaşacağı uyum ve sosyalleşme sürecini çok rahatlıkla atlatacaktır.