Uzun süre sterse maruz kalmak kilo aldırıyor

05 Nisan 2018 Perşembe 09:00
12
14
16
18

İstanbul Aydın Üniversitesi VM MedicalPark Florya Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Olcay Barış ABD’deki Stanford Üniversitesi’nde yapılan ve stres altındayken yediklerimizden değil, stresin nedeniyle salgılanan hormondan dolayı, kilo alındığı sonucuna varan araştırmayı değerlendirdi. Barış, araştırmanın henüz deney aşamasında olduğunu ancak bulguların en az 24 saat stres altında kalınması halinde vücuttaki yağ miktarında artış olacağına dair bulgular olduğunu söyledi.

ABD’de bulunan StanfordÜniversitesi Tıp Bölümü’nde yapılan bir araştırmaya göre, stres başlı başınahücreler üzerinde yarattığı etki nedeniyle kilo almamıza neden oluyor.Araştırma henüz fareler üzerinde denendi ancak uzmanlar insanlarda da benzeretkilerin olduğu görüşünde.

Araştırmayı ve sonuçlarıdeğerlendiren, İstanbul AydınÜniversitesi VM MedicalPark Florya Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Olcay Barış“Bugüne kadar, stresliyken, üzgünken, kaygılıyken iştahımızınaçıldığını ve bu ruh hallerinin bu nedenle kilo almamızı kolaylaştırdığınısöylüyorduk. Bu araştırmaya göre ise stres tek başına bir neden olarak, yağhücrelerinin artmasına neden oluyor ve kilo artışı oluyor” dedi.

Barış, her iki koşulda da stresinkilo alınmasında önemli bir faktör olduğuna dikkat çekti, “Aslında dikkat etmemiz gereken şu; strese hepimiz maruz kalıyoruz güniçinde önemli olan stresi yönetmeyi öğrenmek. Aksi takdirde dengeli bilebeslensek gün içinde strese bağlı olarak kilo almak kaçınılmaz oluyor” ifadelerinikullandı.

Stres kısmen göreceli bir kavram,her birey yaşamını ya da işini stresli tanımlar ancak her strese maruz kalmadurumunun kiloya zemin oluşturduğunu söylemek de mümkün değil. Bu durumdastrese ne kadar maruz kaldığımız belirleyici, araştırma bulgularından yolaçıkan Uzman Diyetisyen Olcay Barış, “Çalışmada24 saat boyunca stres hormonuna maruz kalan farelerde yağ oranın iki katınaçıktığı ifade ediliyor. Kısa süreli stresin, kilo alma nedeni olduğunu söylemekçok güç, burada önemli olan, gün içindeki stresin gece de devam edipetmediğidir.”

KİLO VERMEK İÇİN EN SIK YAPTIĞIMIZ HATALAR

İstanbul Aydın Üniversitesi VMMedical Park Florya Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Olcay Barış yazınyaklaşmasıyla birlikte diyet programlarının yeniden yapılmaya başlandığınıancak bazı konularda ısrarla hata yapıldığını söyledi, işte o hatalar venedenleri;

Tek Tip Beslenme:

Tek tip beslenme ile kilo verdiğimizisanırız ama çoğunlukla kas kaybı yaşarız. Vücuttan atılan ödem de, kilo vermeolarak değerlendirilir ancak ilk fırsatta yerini geri alacaktır.

Uzun Süre Aç Kalmak:

Ramazan ayında oruç tutanlarınbirkaç gün içinde kilo verdiğini düşünmesinin nedeni de kaybedilen kas veödemdir. Bir diyet metodu olarak da uzun süre aç kalmak son derece hatalıdır,kas kaybına neden olduğu gibi, bünyenizin zayıflamasına neden olur.

Limonlu ya da Sirkeli Su Kullanımı:

Hiçbir gıda, bilimsel olarak yağyakmaz. Limonlu su ya da Sirkeli su ile sadece metabolizmanın hızlanmasınadestek olabilirsiniz ama kilo verme sürecinin temel formüllerinden gibiyansıtılması yanlış.

Etkili Diyetlere Birden Başlamak:

Birden hızlı ve kapsamlı birdiyete başlamak, bağışıklık sistemimizi ciddi anlamda olumsuz etkiliyor. Bunedenle diyetin A, C ve E vitaminleri açısından zengin olması çok önemlibağışıklık sistemimizin zayıflamaması için. Diyet aslında bir sağlıklı yaşamtarzı ve bunun sürdürülmesi lazım. 

Uzman Diyetisyen Olcay Barış,sahip olunan her bir kilo için 30-35 mililitre su içilmesi gerektiğini söyledi,“Günde 2-3 kupa yeşil çay içmenin metabolizmayı ciddi anlamda hızlandırdığıbilinmektedir. Ama bunlar dışında hiçbir besinin yağ yakma özelliği yoktur”dedi.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Otizmli sporcular madalyaya koşuyor
» “Otizm Eylem Planı Çalışmalarında Yolun Neresindeyiz?” Panelinin İkincisi Gerçekleşti!
» Kulağı etkiliyor... 3 günde bir değiştirin...
» Her 10 kişiden biri bu sorunu yaşıyor!
» Monoton iş hayatı boyun kireçlenmesi sebebi
» Eskişehir’de Otizmli bireylere oryantiring etkinliği
» Yüksek Tansiyon Riskini Süt İçerek Azaltın
» Bakteriler birbiriyle konuşuyorlar...
» Umut ve heyecan ile yeni bir yola çıkıyorlar
» Doğru ekmek tüketmek, kalp hastalıkları riskini azaltıyor!
» Ofiste su tüketimini artıran öneriler
» Lösemili çocuklardan “Polis haftanız kutlu olsun!
» ‘Tekno Lipo’yla yağlardan kurtulun; yaza rahat girin!
» LÖSEV’de spor şenliği
» Şekerli içecek tüketen kadınların gebelik şansı daha az
» Ağzınızdaki Tehlike!
» Bahar yorgunluğu da neymiş
» Alerji mevsimi kapıda
» Güvenli Uyku İçin Doğru “Uyku Arkadaş”ını seçin!
» Yaşlanan toplumlarda Parkinson tehdidi
» Alzheimer’i sanatla yeniyor
» Gözdeki lezyonlar kanserin ipucunu verebilir
» Düzenli göz muayeneleri hayat kurtarabilir
» Sağlıklı su için
» Ulusal Süt Konseyi vatandaşı uyardı: “Açık sütte tüberküloz riski var”