Türkiye’nin Gençlerine şirketlerden neler bekledikleri soruldu

01 Ekim 2018 Pazartesi 11:00
12
14
16
18

Her yıl dünyanın 61 ülkesinde 1,8 milyon gençle gerçekleşen Universum En Çekici İşverenler Araştırması’nın bu yıl Türkiye’de 6.sı düzenlendi.Türkiye’nin gençlerinin şirketlerden neler beklediğini ortaya çıkaran araştırma, 2018’in en çekici işveren markalarını da açıkladı.

Türkiye’nin 54 binden fazla Y Kuşağı ile yapılan Universum En Çekici İşveren Araştırma Sonuçları, Türkiye’nin gençlerine, beklentilerine, gerçekliklerine ve küresel dünyanın çok çeşitli coğrafyasına kıyasla farklılıklarını sunarak, iş yaşamının geleceğine yönelik önemli mesajlar veriyor.

Araştırmada yer alan bazı sonuçlar şöyle:

  • Universum En Çekici İşverenler Araştırması gençleri 7 profilde topluyor. Kariyerci, girişimci, uyumlu, avcı, idealist, çokulusçu, lider. Önceki yıllardaki gibi bu yıl da Türkiye’nin yaş ortalaması 22,4 olan üniversiteli Y kuşağı yüksek oranlarda Kariyerci, Avcı ve Çokulusçu. Bu yıl en çok artışın avcı profilinde olduğunu görüyoruz. Parasal niteliklere odaklanan gençlerin sayısı oldukça fazla…
  • Bu yıl da gençlerin en çok tercih ettiği sektörlerin başında Eğitim ve Bilim Kuruluşları geliyor.
  • Akıl ile kendine meydan okumak, entelektüel seviyeyi zorlamak ve daha fazla bilişsel gelişim için bireysel çabada bulunmak konularında Finlandiya, Güney Kore, Singapur ve Kanada gibi dünyanın eğitim seviyesi en gelişmiş ülkelerine göre ülkemiz çok geride.
  • Üniversite öğrencilerinin kariyer hedeflerinde bu yıl ilk sırada “uluslararası kariyer” yer alıyor. İş yaşamına başlamadan uluslararası kariyer hedefi koyan Y Kuşağı, ortalama üç yıl deneyimin ardından özel hayat dengesi hedefi koyuyor.
  • Öğrencilerin yüzde 40’ı mezun olduklarında uluslararası bir şirkette çalışmak istediklerini ifade ediyor.
  • Gençler şirketler hakkında yeterince bilgi sahip olmadıkların tercih etmiyorlar.

Geleceğe yatırım yapmak ve önümüzdeki yılların stratejilerini oluşturmak adına araştırmayı merakla bekleyen pek çok firmanın olduğunu belirten Dinamo Danışmanlık Kurucu Ortağı & Universum Orta Doğu Direktörü Lideri Evrim Kuran: “Eriştiğimiz 54 binden fazla örneklemle ülkenin niceliksel olarak en kapsamlı gençlik araştırmasını gerçekleştirmiş olmanın büyüsüne fazla kapılmadan, merak içgüdümüzü taze tutarak işverenler, liderler, üniversiteler ve türlü alandan kural koyucular için anlamlı bir fotoğraf ortaya koymaya çalıştık. Her yıl firmaların araştırmamıza gösterdiği ilgi bizi çok mutlu ediyor. Araştırma, Türkiye’nin gençlerine, beklentilerine, gerçekliklerine ve küresel dünyanın çok çeşitli coğrafyasına kıyasla farklılıklarına bakmak, iş yaşamının geleceğine ve o gelecekle ilgili sorumluluklarımıza dair bizlere önemli mesajlar veriyor.” dedi.

Kültür ve işveren markası ilişkisinin gerçek örnekler üzerinden konuşulacağı 30 Kasım’da gerçekleşecek olan People Make The Brand Konferansı’nda Universum – Türkiye’nin En Çekici İşverenleri araştırma sonuçları da dünya karşılaştırmaları ile paylaşılacak.

 

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» MARKA 2018’de Mizah Fırtınası
» TÜSİAD Sanayide Dijital Dönüşüm Hızlandırıcı Programının başarı hikayeleri paylaşılacak
» MARKA Konferansı’nda sahne başarı hikayeleriyle dolu
» 60 Erkek ceo iş yaşamında eşitlik için elçi oldu
» Bu sene yılbaşı hediyeleri girişimci kadınlardan
» TÜSİAD’dan "İş Hayatında Blokzinciri" Konderfans
» MARKA 2018’in ilk gününde fikir fırtınası
» Marka konferansı ailesi, kutlama yemeğinde buluştu
» Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörlüğü görevine atandı
» BizBizze 1 yaşında!
» Kadınların iş hayatına dahil edilmesi için neler yapılmalı?
» Yönetim Kurulunda Kadın Derneği 2019’da, her yönetim kuruluna en az iki kadın üye vermek için çalışacak
» Fark Yaratan Kadınlar Ödülleri 2018 Dağıtıldı
» Kadın girişimci sayısı yüzde 78 arttı
» 4. Ofisten mutfağa şirketler arası yemek yarışması başlıyor!...
» , Sema Güral Sürmeli: ’Ya ilk ya en iyi olanı yapacaksın’
» “Bir Gün CEO” programı Türkiye’deki ikinci yılında güçlenerek devam ediyor
» Türkiye’nin en önemli işveren markası konferansı
» Institut du Bosphore siyaset, ekonomi ve kültür aktörlerini İstanbul’da buluşturdu
» El Elden Ele çarşısı açılıyor
» Tekfen Holding’e “Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulu”Ödülü
» Türkiye’nin İlham Veren Girişimci Kadınları ödüllerini aldı
» 140 ülke arasında 61. sıradayız
» Girişimcilikte Önce Kadın
» Marka konferansı’nın 19’uncu yılında zeka ve duygu dolu konferans deneyimi