Türkiye’deki kuşakların mobilya tercihleri dünyadan farklı

13 Şubat 2018 Salı 16:00
12
14
16
18

İhtiyaçlar, beklentiler ve zevkler X,Y ve Z kuşakları arasında farklılık gösteriyor. Yapılan son araştırmalar, kuşaklar arası farklılıkların coğrafi bölgelere göre de değişebildiğini ortaya koyuyor. Örneğin, Amerika’daki Y Kuşağı ile Türkiye’deki Y Kuşağı’nın alışkanlıkları, istekleri ve beklentileri birbirinden farklı. Bu farklılıklar mobilya tercihlerine de yansıyor. Ülkemizde yaşam alanlarının günden güne küçülmesi ise her 3 kuşağın da mobilyadan beklediği fonksiyonelliği artırıyor. Bu beklentiler doğrultusunda üretilen yeni nesil mobilyalar, küçük evlerde kullanım kolaylığı sağlıyor.

Farklılıklar, yaşam alanı ve mobilya tercihlerini de etkiliyor

X,Y,Z olarak adlandırılan kuşakların iş hayatları, alışveriş alışkanlıkları ve yaşam tarzlarının birbirinden ayrıldığını ifade eden Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Nuri Öztaşkın: “Kuşakların özellikleri ve eğilimleri birkaç yıl öncesine kadar bölgesel farklılıklar dikkate alınmadan değerlendiriliyordu. Ancak günümüzde içeriği zenginleştirilen araştırmalar gösteriyor ki değişik bölgelerde yaşayan aynı yaş grubundaki kişilerin özellikleri, finansal beklentileri ve eğilimleri birbirinden oldukça farklı. Bu farklılıklar yaşam alanı ve mobilya tercihlerini de etkiliyor.” dedi. Öztaşkın, Türkiye’deki kuşakların mobilya tercihlerindeki farklılıkları değerlendirdi.

X kuşağı gösterişli ve dayanıklı mobilyaları tercih ediyor

Aidiyet duygusu güçlü, kanaatkar, gerçekçi ve aile bağları kuvvetli olan X kuşağının mobilyadan yana en büyük beklentisi sağlamlık ve gösteriş. Özellikle ülkemizde çok daha geniş aileler içerisinde büyüyen X kuşağı, aile kavramına ve akrabalık ilişkilerine daha fazla önem veriyor. Mobilya tercihleri ise bu doğrultuda şekilleniyor. Dayanıklı orman ürünlerinden üretilen ve gösterişli çizgileri olan mobilyalar, ülkemizdeki X kuşağının tercihlerinde ağır basıyor.

Türkiye’deki Y kuşağının tercihi pratik ve konforlu mobilyalar

Kuşaklar arası farklılığın en çok hissedildiği Y kuşağı, rutinlerden hoşlanmıyor ve özgürlüğüne düşkün. Dünyaya bilgisayar ve internetle gözlerini açan bu kuşakta bireysellik öne çıkıyor. Ülkemize bakıldığında ise geleneksel alışkanlıkları büyük oranda değiştiren ve yerleşik kalıpları yıkan Y kuşağının genellikle markalı mobilyaları tercih ettiği gözlemleniyor. Bu kuşak mobilya seçimlerinde ise işlevsellik, konfor ve pratikliği ön planda tutuyor.

Z kuşağı, odalarında teknolojik mobilyalar istiyor

Aile içinde sosyalleşme eğilimi daha düşük olan Z kuşağı, 2000 yılında doğanlarla başlıyor. Teknolojiyle iç içe büyüyen bu kuşak, ailelerini de yönlendirerek kendileri için daha teknolojik mobilyalar almalarını sağlıyor. Bu eğilimin farkında olan mobilya markaları ise son teknoloji ile adapte olabilen ürünler geliştiriyor. Z kuşağı akıllı telefon, müzik çalar gibi ürünleri şarj edebilen usb portala sahip mobilyaları severek kullanıyor.

 

 

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Geleceğin tasarımları tek çatı altında
» Doğtaş Calliera ile evlerde sanatsal şıklık
» Kış banyoları
» Guardian Glass, Acıbadem Altunizade Hastanesi’ni ışık ve konforla buluşturuyor…
» Nurus’tan çalışanlarına ödül
» İstanbul Mobilya Fuarı’nda ziyaretçi rekoru
» Yataş nevresim setleri ile yatak odalarında huzura çağrı!
» Yanlış ofis mobilyası kullanımı kalıcı hastalıklara neden oluyor
» Mobilya sektörünün 2023 vizyonunda önemli bir parametre olan CNR İMOB kapılarını açtı
» Yataş’tan mışıl mışıl bir yarıyıl tatili
» Ghanbari: Yeni showroomunda: Geleceğin tasarımları tek çatı altında
» Mimarlık ve tasarım zirvesi Nisan’da
» Kaleseramik UNICERA’da tasarım ve inovasyon konuşturacak
» Her tarza uygun ikinci el mobilyalar
» İtalyan’nın Dünyaca Ünlü Lüks Markaları Gianfranco Ferre Home ve Roberto Cavalli İnteriors Türkiye’de ...
» Mobilya sektörü 2018’de ihracat odaklı büyüyecek
» Doğtaş, Fiona ile lüksü yeniden tanımlıyor
» Instagram paylaşımları lüks konutlara ilgiyi artırıyor
» Aydınlatma Sektörü 11. IstanbulLight Fuarı’nda buluşuyor
» Çanakkale Seramik, Sia serisi ile mekanlarda monokrom etkisi yaratıyor
» Mobilya’da konforun tanımı değişiyor
» Amerika’dan gayrimenkul almak Türkiye’den gayrimenkul almak kadar kolay
» Evinizde doğayı düşleyin
» Stil sahipleri ve hayatın keyfini çıkaranlar için Geberit’ten Monolith
» Türkiye ve dünya mimarlık tarihi fotoğrafları Dubrovnik’te sergileniyor…