Sıtkı Kösemen’in “Yitik Nesnenin Ardında” Sergisi Galeri KHAS’da açıldı

03 Kasım 2017 Cuma 18:00
12
14
16
18

Galeri KHAS'da yeni dönem Sıtkı Kösemen’in “Yitik Nesne Ardında” sergisiyle başladı

Kadir Has Üniversitesi bünyesindeki Galeri KHAS yeni döneme Sıtkı Kösemen’in sergisiyle giriş yaptı. Sıtkı Kösemen’in ‘Yitik Nesnenin Ardında’ isimli sergisi Prof. Dr. Hasan Bülent Kahraman’ın küratörlüğünde 1 Kasım günü ziyarete açıldı. Sergi 1 Ocak tarihine kadar sanatseverlerin ziyaretine açık olacak.

Türkiye’nin önde gelen çağdaş fotoğraf sanatçılarından Sıtkı Kösemen uzun bir aradan sonra, Kadir Has Üniversitesi bünyesinde yer alan Galeri KHAS’ta kişisel sergi açtı. Açılışı 1 Kasım Çarşamba günü gerçekleştirilen sergide 25 yapıt sanatseverlerle buluştu.

‘Yitik Nesnenin Ardında’ sergisinin küratörlüğünü üstlenen Prof. Dr. Hasan Bülent Kahraman, bu yapıtlarda unutulmaya yüz tutmuş mekan ve nesnelerin izleyiciyle buluştuğuna dikkat çekerek, “Gündelik hayatımızda kullanmadığımız nesneler, varlığı unutulan mekanlar bu sergide gözler önüne seriliyor. Bu nesneler nelerdir, bağlamları nelerdir bilmiyoruz. Ama kendileri olarak varlar ve bize o nitelikleriyle sessizlik ama çağrışımlar yöneltiyorlar. Onları izleyerek yeni bir bellek oluşturuyoruz. Tarih o nesnelerin eskiliğiyle değil şimdiki zaman olarak bize söyledikleriyle başlıyor. Ayrıca, sergi için seçim yaparken, bu çağdaş görüntüler arasında derinliğin olmadığı, 3 boyutlu olmayan fotoğrafları seçtim. Tamamen gerçek, yanılsamaya mahal vermeyen görüntülerle baş başa kalacak seyirci. Çünkü derinlik ve perspektif bellekle ve geçmişler ilgilidir. Oysa düzlem daima şimdiki zamandır” ifadelerini kullandı.

Prof. Dr. Hasan Bülent Kahraman, sergide yer alan yapıtların izleyiciye yitik bir zaman sunduğunu vurgulayarak şunları da belirtti: “Sıtkı Kösemen’in bu sergide yer alan yapıtları bize yitik bir zamanı sunuyor. Fakat bunu soyut zaman üstünden değil, o zamanın imleri üstünden hatırlatıyor. Kaybolmuş binalar, yıkılmış duvarlar, yitik ve yeniden bulunacak nesneler, okunmayan yazılar, dökülmüş boyalar, mekan izleri bize ortak bir belleğin kişisel planda nasıl okunacağını gösteriyor. Hepimize ait olan geçmiş bu yapıtlarda kişiselleşmekle kalmıyor bizi çağrışımlarla yaşanmış ama yitirilmiş bir zamana da çağırıyor. Kösemen’in yapıtları modernlik sonrası bir dünyanın yıkıcı ama şiirsel, somut ama kırılgan, çok kalıcı ama uçucu görselliğini getiriyor” diyor.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Gülsün Karamustafa’nın “Özgün Baskı”ları Ayvalık Uluslararası Müzik Akademisi tarafından sergileniyor.
» Gezgin salon’un yeni konukları belli oldu
» Ayşe Hatun Önal’dan “Dur Dünyam” Şarkısı
» Harbiye’de Levent Yüksel Gökçe Bahadır düeti
» Seyhun Topuz’un “Kuzgun Acar Anısına” isimli eseri SSM Bahçesinde
» Atiye ile Hisset
» 25. İstanbul Caz Festivali sona erdi
» Cansu Ak’tan yeni klip "Köprünün son çıkışı"
» Anne Marie Regnum sahnesinden Antalya’yı salladı
» Cité International des Arts sanatçı başvuruları başladı
» 57. Bursa Festivali’nde ‘Ayo’ rüzgarı
» Dansı, müziği ve yılanlarıyla 90’lara damgasını vuran Tuğçe San Red Bull.com’a konuştu
» Suat Taşer Tiyatrosu’na modern dokunuş
» Milyonluk Kuş’un şarkısı Enbe orkestrası’na emanet
» İstanbul Modern Fotoğraf Galerisi’nde “Bakış Açıları”
» Şevval Sam’ın açıkhava turnesi başladı
» Kizlar Soruyor anketi: En favori yaz dizisi 4N1K İlk Aşk!
» İzmir’in Müzikleri APİKAM’da
» Çeşme Kenan Doğulu ile coştu
» Funda Arar Bobrum’u kasıp kavurdu
» Harbiye’de 3 gün 3 gece Sıla rüzgarı
» 150. yılda “sanat sokakta”
» Yılın ilk yarısında sinemaseverler yerli filmleri tercih etti
» Bu filmde başrol, çocukların ve sokak hayvanlarının olacak!
» Sıla’dan ustalara övgü dolu sözler