Reklamcılığa duyulan aşktan doğan Kristal Elma Türk yaratıcılığını dünyaya açacak

11 Ekim 2018 Perşembe 14:00
12
14
16
18

Kristal Elma Festivali, bu yıl ‘Aşkımızın Meyvesi Kristal Elma’ mottosuyla başladı. 11 – 12 Ekim’de Bomontiada’da gerçekleşecek etkinliğin ilk günü düzenlenen basın toplantısında konuşan Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nil Bağcıoğlu, yılın en yaratıcı örneklerinin yarıştığı Kristal Elma’nın 30. yılında pek çok yeniliği hayata geçirdiklerini belirtti. Bağcıoğlu, “30. yılımızda Türk yaratıcılığını dünyaya açmak konusunda sorumluluk üstlendik. Başvurular arasından bir işi seçerek Cannes, Golden Drum, Spikes Asia gibi uluslararası yarışmalara göndereceğiz” dedi.

Reklamcılar Derneği tarafından düzenlenen Türkiye’nin en önemli yaratıcılık ve pazarlama etkinliği Kristal Elma Festivali başladı. Turkuvaz Medya Grubu ana sponsorluğunda gerçekleştirilen etkinlik öncesi basın mensuplarıyla bir araya gelen Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nil Bağcıoğlu, Kristal Elma’nın sektörün tüm paydaşlarının emeğiyle 30. yılını kutladığını belirtti. Kristal Elma’nın, yılın en yaratıcı örneklerinin yarıştığı, objektif ve kâr amacı gütmeyen tek platform olduğunu vurgulayan Bağcıoğlu, “Kristal Elma, aşkımızın bir meyvesi” dedi.

Bomontiada Monochrome’da düzenlenen basın toplantısında konuşan Nil Bağcıoğlu, “Bu yılki sloganımız ‘Aşkımızın Meyvesi Kristal Elma’. Dile hızla takılan bir rap şarkımız da var. Teması ‘Aşkımızın meyvesi.’ Kampanyamızın reklam ajanslarının bakış açısını aktaran bir gücü var; hayal kur, umutlan, uykusuz kal, dertlen, kavga et, barış, canın sıkılsın, şarkı yaz, inancını kaybet, güven… Ağla, çok eğlen, onla olama, kapana kısıl, onsuz olama, özgür hisset, kazan diyoruz. Reklamcılığa aşkla bağlıyız. Markaları seviyoruz, ajanslarımızın dinamik, üretken ve kaotik yapısını seviyoruz. Kristal Elma’nın gücü buradan geliyor; para kazanma derdi olmayan bir ödül olmasından, zor, tavizsiz bir ödül olmasından... Herkesi içermeye çalışmayan, seçici bir ödül olmasından” diye konuştu.

Kristal Elma’yı geleceğe taşıma çabasıyla 30. yılda pek çok yenilik yaptıklarını anlatan Nil Bağcıoğlu, “Yarışmanın seçici karakterini bu yıl daha da ileri taşıdık. Her kategoride verilebilecek ödül sayısına kısıt getirdik. Kategori ve her kampanyanın yapabileceği başvuru sayısını azalttık” dedi. Türk yaratıcılığını dünyaya açmak konusunda sorumluluk üstlendiklerini dile getiren Bağcıoğlu, başvurular arasından bir işi seçerek Cannes, Golden Drum, Spikes Asia gibi uluslararası yarışmalara göndereceklerini söyledi.

Ekonominin sağlıklı işleyişine destek veriyor

Reklamcılığın ülke ekonomisinin itici güçlerinden biri olduğunu vurgulayan Nil Bağcıoğlu, “Reklam, ülke ekonomisinin gelişimindeki itici güçlerden biri. Reklamcılığın asli işlevi artı değer yaratmak, üretim tüketim döngüsünü koruyarak ekonominin sağlıklı işleyişine destek vermek. İngiltere’de yapılan Advertising Pays - Deloitte araştırması reklamcılığın ekonomiye ne tür bir katlanan etki yarattığını gözler önüne seriyor. 16 milyar pound’luk reklam yatırımı gayrı safi milli hasılaya 100 milyar pound’luk katkı sağlıyor. Bunu da rekabetçi fiyatlandırmaya yol açarak, medya ve kreatif endüstrilerde değer zinciri oluşturarak, inovasyon ve farklılaştırma sağlayarak, dijital ekonomiye katkı ile pazarların büyümesini sağlayarak, istihdam yaratarak, yaratıcı ürünlerin dış satımı yoluyla gerçekleştiriyor” ifadelerini kullandı.

115 kategoride 126 Kristal Elma

Ödül törenleri, atölyeler, kreatif oyunlar, müzik, özel dergi ve gazetesiyle dolu dolu geçecek Kristal Elma Festivali, 11-12 Ekim’de Bomontiada’da gerçekleştiriliyor. 115 kategoride, 126 Kristal Elma’nın sahiplerini bulacağı ‘Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri Yarışması’nda katılımcılar, ‘Bölge, Tasarım, Uygulamada Mükemmellik, Medya, Açıkhava, Radyo, Basın, Dijital, Film-TV-Sinema, Online Film, Entegre Kampanyalar’ kategorilerinin yanı sıra Büyük Ödüller ile Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Özel Ödülü, Turkuvaz Dergi Özel Ödülü, Arvak Özel Ödülü, Prof. Dr. Nazan Erkmen İllüstrasyon Özel Ödülü için yarışıyor.

  • Kristal Elma Festivali’nin içerik küratörlüğünü Londra, New York, Singapur ve SaoPaulo’daki merkezleriyle küresel bir bilgi platformu olan Contagious yapıyor. Dünya yaratıcılarının ve pazarlamacılarının en taze besin kaynağı ve küresel bir bilgi platformu olan Contagious, yaratıcılık ve yenilikçilik yoluyla rekabet avantajı arayan pazarlamacılar için oluşturulmuş global bir platform. Contagious, 30. yılını kutlayan Kristal Elma için hazırladığı içerikle alternatif pazarlama fikirleri sunacak, değişen ve gelişen teknolojinin etkilerini değerlendiriyor. Dünyanın en popüler içerik üreticisi olan Contagious’ın Genel Yayın Yönetmeni Alex Jenkins, Trendler Müdürü Katrina Dodd ve Editör Patrick Jeffrey Kristal Elma’nın ilk gününde yeni dönemde pazarlamaya yön veren 6 konuyu değerlendiriyor. Pazarlamanın yeni dünyası, Hız ve Esneklikle Uzun Vadeli Planlama, Perakendede Otomasyon, Şeffaflıkla Başa Çıkmanın Yolları, İşlemsel Yaratıcılık, Erkeğin Yeni Tanımı, Kültürü Yakalamak başlıkları ile derinlemesine ele alınıyor.
  • Kristal Elma Festivali kapsamındaki ‘Kristal Elma Türkiye Reklam Ödülleri Yarışması’nın Seçici Kurul’unda; ‘Film, Online Film, Basın, Açıkhava, Radyo ve Uygulamada Mükemmellik’ kategorisine Kurtcebe Turgul, ‘Dijital, Sosyal Medya ve Aktivasyon’ kategorisine Burak Günsev, ‘Tasarım’a Haluk Erkmen, ‘Medya’ya Demet İkiler, ‘Bölge Yarışması’na ise Ayşe Aydın başkanlık ediyor.
  • Festivalin 30. yılında getirilen yenilikler kapsamında her başvuru tek ana kategoride yarışabiliyor ve her kategoride azami 4 ödül verilebiliyor. Ayrıca 30. yıla ulaşmada yaratıcılığa cesaret veren reklamverenlere de yer veriliyor, Ayrıca Büyük Ödül Seçici Kurulları’nda Reklamverenler Derneği’ni temsilen birer reklamveren yer alıyor.
  • KRİSTAL ELMA FESTİVAL PROGRAMI

    11 Ekim Perşembe

    09:00 - 09:30Açılış Medya Toplantısı @ Monochrome

    10:00 - 14:00Contagious.Live/Istanbul @ 4. Kat

    12:00 - 14:00CMO Kapalı Öğle Yemeği @ Kilimanjaro

    15:30 - 17:30E-Spor Etkinliği @ 4. Kat

    15:00 - 16:00No Revision Day Quiz Show @ Populist

    16:30 - 16:50Özel Çocuklardan Oluşan Bremen Mızıkacıları Perküsyon Grubu @ Avlu

    17:00 - 18:00Designers' Challenge @ Populist

    17:00 - 18:30DJ Set

    18:30 - 22:30Ödül Töreni @ Babylon (30 Yılda Yaratıcılığa Cesaret Veren Reklamveren Özel Ödülleri, Bölge, Tasarım, Uygulamada Mükemmellik, Medya, Açık Hava, Radyo, Basın)

  • 12 Ekim Cuma

    10:00 - 14:00Genç Kristal @ Babylon

    10:00 - 14:00Workshop - Product + Service Design Innovation, R/GA @ ATÖLYE

    10:00 - 11:00Workshop - Dünyada Ödül Kazandıran Trendler Bigumigu @ 4. Kat

    11:00 - 13:00Workshop - İleri Fotoğrafçılık @ Leica Academy

    12:00 - 13:00Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Araştırma Sonuçları @ 4. Kat

    13:00 - 15:30Workshop - Mobil Fotoğrafçılık @ Leica Academy

    14:00 - 15:00Yaratıcılığın Yeni Kodları Rapor Sunumu @ 4. Kat

    18:00 - 22:00Ödül Töreni @ Babylon (Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Özel Ödülü, Dijital, Film-TV-Sinema, Online Film, Entegre Kampanyalar)

    22:00 - 24:00Kapanış

  •  


     
 

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» “Kadın Dilinden Masallar”
» Neslihan Yargıcı Çocuklar ile Moda ve Tasarım Atölyesi’nde buluştu
» Çiğdem Babayiğit Boğaziçi Üniversitesi Klasik Müzik Koordinatörü oldu
» Ebru Demirhan ’Çocuğumla Beraber İyileşiyorum’
» Aleyna Tilki ip üzerinde yürüdü
» Süreya Kuaför Salonu içinizi ısıtacak bir Yeşilçam hikâyesi!
» Kilim Mobilya’dan "Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı"na tam destek
» Demet Cengiz "Aşk Olsun"
» 25 yılda Konya büyüklüğünde tarım alanını kaybettik
» Şirketler 50 çocuğu hayata bağlamak için koşacak
» Bursa’nın Perileri galibiyetle bitirdi
» Balkanlar İzmir’de buluşuyor
» Reklamın cinsiyeti erkek
» Okçuluk şampiyonası Kayseri’de yapılacak
» Canan Tan okurlarıyla buluştu
» Artık boşanmış anneler de çocuklarına kendi soyadlarını verebilecek
» FİBA Grubu meşaleyi yaktı
» Sınır aşan dostluk
» MilyonFest’e geri sayım başladı!
» Otizmli Çocuklar İçin Sercan Badur ve Alper saldıran bir araya geldi!
» Çocuklar baleyi Odunpazarı’nda öğreniyor
» FMV Işık Okulları, TEDxYouth’ta ilham veren fikirleri bir araya getirdi
» L’Oréal, cinsiyet eşitliği konusunda Avrupa lideri oldu!
» Yetenekli çalışan adayı bulmak zorlaştı
» Annelerini örnek alıp spora başladılar