Prebiyotik mi Probiyotik mi? Yoksa Her İkisi de mi?

28 Haziran 2018 Perşembe 09:00
12
14
16
18

Son yıllarda sıklıkla prebiyotik, probiyotik kelimeleri duyurulur oldu. Daha sağlıklı yaşamak için ihtiyacımız olan probiyotik ve prebiyotikler hakkında makarnalutfen.com sahibi ve Gıda Mühendisi Tuğba Bayburtluoğlu şu bilgileri verdi;

“Sağlık uzmanları bağırsak sağlığımızın tahminlerimizin çok ötesinde önemli olduğunu, hatta bağırsaklarımızın ikinci beynimiz olduğunu söylüyorlar. Probiyotikler bağırsak sağlığımızın daha da iyileşmesi için yararlı bakteriler olarak tanımlanıyor ve prebiyotikler de onların gelişmesi için yararlı olan maddeler olarak özetlenebiliyor.

Probiyotikler için fermente gıdaları tüketmek ve/ya dışarıdan takviye almak gerekiyor. Kefir, probiyotik maya ile yapılmış yoğurt ve pastörize edilmemiş tercihen ev turşuları sağlığımız üzerinde inanılmaz derecede olumlu etkiye sahipler.

Çeşitli marketlerde ve makarnalutfen.com adresinde bulabileceğiniz probiyotikli yoğurt mayası ile kefir mayasını evlerinizde bulundurup kullanabilirsiniz.

Probiyotik Gıdaları Nasıl, Hangi Koşullarda Tüketmeli?

Bu ürünleri sıcağa maruz bırakmadan taze taze tüketmek probiyotik aktivitenin vücuda alınması için önem taşıyor. Bu yüzden probiyotikli yoğurt yapıldığında ısıtmadan dolaptan çıktığı gibi tüketmek, yoğurdu pişen bir yemeğe katmamak önemli. Probiyotikli yoğurdu, yoğurt çorbası ya da kek yapımında kullanmamak, direkt tüketmek faydalarını daha çok almak anlamına geliyor.

Ekşi mayalı ekmeklerin, ev yapımı turşuların ve bozanın probiyotik aktiviteye sahip olduğunu biliniyor. Bunları da günlük beslenmeye katmak bir artı yaratacaktır

Hangi Markayı Tüketilmeli, Probiyotik Takviyesi Almalı mı?

Bayburtluoğlu; “Birçok tüketiciden marka ve takviye soruları alıyoruz. Ancak takviye işi aslında doktorlara sorulması gereken bir durumdur. Bizim önerimiz elbette probiyotik beslenmeyi benimsemek ancak yetersiz beslendiğini ve takviye almaları gerektiğini düşünenlerin doktorlarına bu konuyu danışması doğru olacaktır.” diyor.

Prebiyotikler Hangi Gıdalarda Bulunur?

Bayburtluoğlu; “Prebiyotikler; sebze ve meyvelerde bulunan yardımcı maddelerdir. Yer elması, pırasa, sarımsak ve enginar iyi kaynaklardır. Kırklareli’nde bulunan Makarna, Lütfen! tesisimizde sebzeyi hep ön planda tuttuğumuzdan, kışın örneğin yer elmalı makarna siteye yüklenecek ancak şimdi de pırasa kurusu ve pırasalı makarna da stoklarımızda. Bu ve bunun gibi gıdalar ile mevsiminde taptaze sebze ve meyveleri tüketmek, bir da kokusu rahatsız etse bile sarımsağı mutlaka ihmal etmemek, prebiyotiklerden faydalanmak için en iyi yoldur.” şeklinde konuştu.

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Kaitesiz uyku konsantrasyonu bozar
» işkoliklerin kasları ağrıyor
» Organ nakli hastaları yaz aylarına dikkat!
» Göz sağlığı için faydalı 6 besin
» Kulaçlar otizmli çocuklara umut olacak!
» Tampon korkunuz burun ameliyatınızı geciktirmesin
» 100 yaşına kadar yaşamanın formülü gen testinde saklı
» Yaz ayları hemoroid sorununu tetikliyor
» Sıcak havalarda sağlığınızı ihmal etmeyin
» Stres saç yolduruyor
» Siyatik ağrılar omirilik tümerlerinin sebebi olabilir
» Çocuklarda boyun eğrilikleri neden olur?
» ‘Bedava’, ‘ücretsiz’ kelimeleri ile başlayan ‘kampanyalara’ temkinli yaklaşın
» Tatilde de dişler düzenli şekilde fırçalanmalı
» Diyabetiniz varsa çıplak ayakla dolaşmayın
» Gençlere göre obezite başarı hissini azaltıp mutsuz ediyor
» Dondurma porsiyonlarına dikkat!
» Dikkat! Güneş kremlerinizi çocuklarınıza sürmeyin
» Hamilelikte balık tüketimine dikkat!
» Mide küçültme ameliyatını kimler yaptırabilir?
» Alzheimer’dan korunmak için öneriler
» Bir Vitaminin Ötesinde: D Vitamini
» Dilek Yılmaz Çiftdoğan: “Gereksiz antibiyotik kullanımı açısından dünya listelerinde ön sıralardayız.”
» Balın şifasından faydalanabilmek için ham hali tüketilmeli!
» Çürükleri engeller, ağız kanseri riskini azalttır