Prebiyotik mi Probiyotik mi? Yoksa Her İkisi de mi?

28 Haziran 2018 Perşembe 09:00
12
14
16
18

Son yıllarda sıklıkla prebiyotik, probiyotik kelimeleri duyurulur oldu. Daha sağlıklı yaşamak için ihtiyacımız olan probiyotik ve prebiyotikler hakkında makarnalutfen.com sahibi ve Gıda Mühendisi Tuğba Bayburtluoğlu şu bilgileri verdi;

“Sağlık uzmanları bağırsak sağlığımızın tahminlerimizin çok ötesinde önemli olduğunu, hatta bağırsaklarımızın ikinci beynimiz olduğunu söylüyorlar. Probiyotikler bağırsak sağlığımızın daha da iyileşmesi için yararlı bakteriler olarak tanımlanıyor ve prebiyotikler de onların gelişmesi için yararlı olan maddeler olarak özetlenebiliyor.

Probiyotikler için fermente gıdaları tüketmek ve/ya dışarıdan takviye almak gerekiyor. Kefir, probiyotik maya ile yapılmış yoğurt ve pastörize edilmemiş tercihen ev turşuları sağlığımız üzerinde inanılmaz derecede olumlu etkiye sahipler.

Çeşitli marketlerde ve makarnalutfen.com adresinde bulabileceğiniz probiyotikli yoğurt mayası ile kefir mayasını evlerinizde bulundurup kullanabilirsiniz.

Probiyotik Gıdaları Nasıl, Hangi Koşullarda Tüketmeli?

Bu ürünleri sıcağa maruz bırakmadan taze taze tüketmek probiyotik aktivitenin vücuda alınması için önem taşıyor. Bu yüzden probiyotikli yoğurt yapıldığında ısıtmadan dolaptan çıktığı gibi tüketmek, yoğurdu pişen bir yemeğe katmamak önemli. Probiyotikli yoğurdu, yoğurt çorbası ya da kek yapımında kullanmamak, direkt tüketmek faydalarını daha çok almak anlamına geliyor.

Ekşi mayalı ekmeklerin, ev yapımı turşuların ve bozanın probiyotik aktiviteye sahip olduğunu biliniyor. Bunları da günlük beslenmeye katmak bir artı yaratacaktır

Hangi Markayı Tüketilmeli, Probiyotik Takviyesi Almalı mı?

Bayburtluoğlu; “Birçok tüketiciden marka ve takviye soruları alıyoruz. Ancak takviye işi aslında doktorlara sorulması gereken bir durumdur. Bizim önerimiz elbette probiyotik beslenmeyi benimsemek ancak yetersiz beslendiğini ve takviye almaları gerektiğini düşünenlerin doktorlarına bu konuyu danışması doğru olacaktır.” diyor.

Prebiyotikler Hangi Gıdalarda Bulunur?

Bayburtluoğlu; “Prebiyotikler; sebze ve meyvelerde bulunan yardımcı maddelerdir. Yer elması, pırasa, sarımsak ve enginar iyi kaynaklardır. Kırklareli’nde bulunan Makarna, Lütfen! tesisimizde sebzeyi hep ön planda tuttuğumuzdan, kışın örneğin yer elmalı makarna siteye yüklenecek ancak şimdi de pırasa kurusu ve pırasalı makarna da stoklarımızda. Bu ve bunun gibi gıdalar ile mevsiminde taptaze sebze ve meyveleri tüketmek, bir da kokusu rahatsız etse bile sarımsağı mutlaka ihmal etmemek, prebiyotiklerden faydalanmak için en iyi yoldur.” şeklinde konuştu.

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Menopoz döneminde kemik erimesi artıyor
» Dünya gıda günü 4 maddede temiz beslenme!
» Dünyada her yıl 2 milyon, Türkiye’de ise 25 bin kadına meme kanseri tanısı konmaktadır
» Konuşma Bozuklukları Kongresi
» Mağdurlara destek verdi Nobel ödülünün sahibi oldu
» Gebelik döneminde gözlere dikkat
» Sosyal medyadaki abartılı hayatlar gençleri tehdit ediyor
» Obez erkeklere babalık müjdesi
» Hastalık hastalığından psikolojik destekle kurtulmak mümkün
» Ünlü oyuncular meme kanseri için çağrıda bulundu: "Asla bana olmaz demeyin"
» Gıda güvenliğinizden ödün vermeyin!
» Meme Kanserinde erken tanı ömrü 7 yıl uzatıyor
» Kat kat giyinin, sofrayı hafifletin
» Lazerli kanal tedavisi diş kaybına son!
» 20’lerindeki kadınla 40’larındaki bir kadın aynı şekilde beslenebilir mi?
» Pembe Top Özge Özpirinçci’ye emanet
» Yenidoğan bebeklerde emzirme nasıl olmalıdır?
» Türkiye’de her yıl 25 bin yeni meme kanseri tanısı konuyor
» Test ürünleri bulaşıcı hastalıklara davetiye çıkartıyor
» Kontakt lens kullananların yüzde 80’i risk altında
» Sağlıklı bebekler için hamilelikte sağlıklı beslenme şart
» Emzirirken dikkat edilmesi gereken 10 nokta
» Anne Sütü Bebeği ve Anneyi güçlendiriyor
» İmplant tedavisini hamilelik sonrasına bırakın!
» Rahim ağzı kanseri aşısını 43 yaşına kadar yaptırabilirsiniz