Oyun oynayan öğrencinin bilgiyi hatırlama oranı yüzde 90

07 Aralık 2017 Perşembe 19:00
12
14
16
18

İletişim çağının tam ortasında dünyaya gelen çocukların, internete bağımlı olmadan dijital dünyaya adapte olmaları en çok üzerinde durulması gereken konulardan biri. Devri Alem Eğitim Kolejleri, öğrenme ortamı kavramını, fiziksel çevreden çok daha geniş bir eğitim atmosferi olarak tanımlıyor. Kolej, bilgisayar oyunlarının ders müfredatında yer alan hedeflere ulaşmada eğlenceli bir yol olabileceğine dikkat çekiyor.

Bilgisayar ve internet teknolojileri hayatın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da etkisini göstermeyi sürdürüyor. Uygulama alanlarından biri olan bilgisayar oyunları, daha çok eğlenme amaçlı gibi algılansa da bireylere önemli bilgileri sunabilecekleri bir ortam sunabilir.

Amerikan Bilim Adamları Federasyonu’nun (Federation of American Scientists) yaptığı bir araştırma, öğrencilerin ortalama olarak okuduklarının yüzde 10’unu, duyduklarının yüzde 20’sini ve hem görüp hem de okuduklarının yüzde 30’unu hatırlayabildiğini gösteriyor. Bir simülasyon oyunu oynayan öğrencinin başarılı bir şekilde hatırlama oranı yüzde 90’lar seviyesinde gerçekleşebiliyor. Oyun tabanlı öğrenme geleneksel eğitim biçimlerine kıyasla kendine güveni yüzde 20, yeteneklere ilişkin bilgiyi yüzde 14 ve gerçeklere dair bilgiyi yüzde 11 artırıyor.

“Bilgisayar oyunlarıyla 21’inci yüzyıl becerilerini öğreniyorlar

Bilgisayar oyunlarının eğitim ortamlarında etkin şekilde kullanılabilmesi için doğru entegrasyon sağlanmasına dikkat çeken Devri Alem Eğitim Kolejleri Kurumsal İletişim Koordinatörü Filiz Kantekin, “Amerikalı eğitim yazarı Marc Prensky’ye göre çocukların bilgisayar oyunlarına bu kadar fazla zaman ayırıyor olmasının sebebi, oyunlardan ihtiyaçları olan 21’inci yüzyıl becerilerini öğrenmeleri. Oyunlar aracılığıyla öğrenmek, geleneksel sınıf ortamlarının sıkıcılığını aşmak ve eğitim sürecini eğlenceli kılmak için önemli bir araç olabilir. Bunun için öğrencilerin becerilerini geliştirmeye yardımcı, problem çözme yeteneğini geliştiren, hazırlandığı konu alanına özgü bilgiler barındıran ve onları pekiştiren yapıda oyunlar hazırlanabilir. Eğitsel bilgisayar oyunları, böylelikle ders müfredatında yer alan hedeflere ulaşmanın eğlenceli bir yolu olabilir. Asıl soru, video oyunlarının öğrenme sürecine nasıl yardımcı olabileceği değil, bunları sınıflara nasıl sunabildiğimiz ve entegre edebileceğimiz” diyor.

 

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Kitap yazdınız.. Peki ya sonrası?
» Sifon: Su Tesisatçısı Uygarlığı Nasıl Kurtardı
» Kitap okumayı çocuklar için zevke dönüştürmenin 7 yolu
» “Çocuklarınızı Siber Zorbalık ve Bilişim Suçlarından uzak tutun”
» Darüşşafaka Çatı Konuşmaları Başlıyor
» En hayırlı kahvaltı
» Ünlüler, Sezen Aksu Şarkıları’nı Toplum Gönüllüsü gençler için söyledi!
» Antarktika’da bir Gaziantepli bilim insanı Burcu Özsoy
» GKV’de Cambrıdge Sertifika Coşkusu
» Ömür Sabuncuoğlu’ndan ‘Onlar’ın Öyküsü’
» Okul olgunluğu testle anlaşılabiliyor
» Avusturya LiselilerTtopluluğu 25. Yılını kutluyor
» Anneler “hayal edilen eğitim”; babalar, “iş bulabilecekleri eğitim”
» Erol Bilecik: “Nitelikli eğitime erişim her çocuğun hakkı ve geleceğimizin güvencesidir.”
» Okullardaki akran zorbalığı siber zorbalığa dönüşüyor
» Küy’den yeni kitap
» Yeni eğitim yılında çözüm bekleyen sorunlar
» TEGV’li Çocuklar 21. Yüzyılın becerilerini kazanacak
» Anadolu’nun Eğitim Çınarı Gaziantep Kolej Vakfı 55.Yaşında
» Nurten Sancak’tan “İlişkinin Dili Gizlidir”
» Çocuklarınıza okul öncesinde kitap okuma alışkanlığı kazandıracak 9 ipucu
» Okula isteksiz giden çocuğa nasıl yaklaşılmalı?
» Okul değişikliği çocuğu nasıl etkiliyor?
» Okulda ilk gün sürprizi
» Koç Üniversitesi’nden yeni kitap