Oyun oynayan öğrencinin bilgiyi hatırlama oranı yüzde 90

07 Aralık 2017 Perşembe 19:00
12
14
16
18

İletişim çağının tam ortasında dünyaya gelen çocukların, internete bağımlı olmadan dijital dünyaya adapte olmaları en çok üzerinde durulması gereken konulardan biri. Devri Alem Eğitim Kolejleri, öğrenme ortamı kavramını, fiziksel çevreden çok daha geniş bir eğitim atmosferi olarak tanımlıyor. Kolej, bilgisayar oyunlarının ders müfredatında yer alan hedeflere ulaşmada eğlenceli bir yol olabileceğine dikkat çekiyor.

Bilgisayar ve internet teknolojileri hayatın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da etkisini göstermeyi sürdürüyor. Uygulama alanlarından biri olan bilgisayar oyunları, daha çok eğlenme amaçlı gibi algılansa da bireylere önemli bilgileri sunabilecekleri bir ortam sunabilir.

Amerikan Bilim Adamları Federasyonu’nun (Federation of American Scientists) yaptığı bir araştırma, öğrencilerin ortalama olarak okuduklarının yüzde 10’unu, duyduklarının yüzde 20’sini ve hem görüp hem de okuduklarının yüzde 30’unu hatırlayabildiğini gösteriyor. Bir simülasyon oyunu oynayan öğrencinin başarılı bir şekilde hatırlama oranı yüzde 90’lar seviyesinde gerçekleşebiliyor. Oyun tabanlı öğrenme geleneksel eğitim biçimlerine kıyasla kendine güveni yüzde 20, yeteneklere ilişkin bilgiyi yüzde 14 ve gerçeklere dair bilgiyi yüzde 11 artırıyor.

“Bilgisayar oyunlarıyla 21’inci yüzyıl becerilerini öğreniyorlar

Bilgisayar oyunlarının eğitim ortamlarında etkin şekilde kullanılabilmesi için doğru entegrasyon sağlanmasına dikkat çeken Devri Alem Eğitim Kolejleri Kurumsal İletişim Koordinatörü Filiz Kantekin, “Amerikalı eğitim yazarı Marc Prensky’ye göre çocukların bilgisayar oyunlarına bu kadar fazla zaman ayırıyor olmasının sebebi, oyunlardan ihtiyaçları olan 21’inci yüzyıl becerilerini öğrenmeleri. Oyunlar aracılığıyla öğrenmek, geleneksel sınıf ortamlarının sıkıcılığını aşmak ve eğitim sürecini eğlenceli kılmak için önemli bir araç olabilir. Bunun için öğrencilerin becerilerini geliştirmeye yardımcı, problem çözme yeteneğini geliştiren, hazırlandığı konu alanına özgü bilgiler barındıran ve onları pekiştiren yapıda oyunlar hazırlanabilir. Eğitsel bilgisayar oyunları, böylelikle ders müfredatında yer alan hedeflere ulaşmanın eğlenceli bir yolu olabilir. Asıl soru, video oyunlarının öğrenme sürecine nasıl yardımcı olabileceği değil, bunları sınıflara nasıl sunabildiğimiz ve entegre edebileceğimiz” diyor.

 

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» “Hayallerin Gücü Adına”
» Bu okuldan çok iş çıkar!
» Eskişehirli çocuklara İsveç modeli yaratıcı yazma atölyesi
» Ödüllü kitap raflarda!
» Nevşin Mengü: Etkili bir sunum için hedef kitlenizi iyi belirleyin
» Sevdiğin birini kurtarmak için ne kadar ileri gidersin?
» YEKÜV 25. Yılını özel bir Gala ile kutladı
» “Eğitimsiz bir toplumun gelişmesi mümkün değildir”
» İstanbul Bilgi Üniversitesi yayınlarından çıkan ‘Kadınsız Kentler’e Sedat Simavi ödülü
» Kitapların teknolojiyle sınavı
» SabitFikir yılın "öne çıkan" 50 romanı listesini açıkladı
» Lüks Gen kitabı
» Dikkat dağınıklığı sosyal proje olmalı
» Çinli Öğretmenler İçin öğretmenler günü düzenlendi
» Eyvah Yeni Sınav Sistemi! Şimdi ne yapacağım?
» Türkiye’nin en çok kitap okuyan illeri belli oldu
» “Yazlar da Geçer”
» Yeni sınav sistemine 7 öneri
» Bahriye Üçok Ekolojik Çocuk Yuvası: Dünyanın en iyi tasarlanan 10 okulu arasına girdi
» Türkiye Son 6 ayda ne okudu?
» Türküler öğretmenler için söylendi
» Gala Modern’de yine eğitime destek için yarışıldı
» Kimse yazarın zihnine dizgin vuramaz
» D&R’dan Öğretmenlere Sürpriz
» TÜSİAD “Eğitimin geleceğinde başrol öğretmenlerimizindir”