Otur otur nereye kadar...

19 Nisan 2017 Çarşamba 11:00
12
14
16
18

Uzmanlar ‘aktif olun’, ‘egzersiz yapın’, ‘yürüyün’ dese de biz oturmaya devam ediyoruz. Hala hareketten kaçınma halindeyiz. Arabayla, otobüsle yolculuk yapmak da bir oturma eylemidir. Haftada en az 150 dakika egzersiz yapmak da bizi inaktif yaşamdan korumuyor.

Neden daha az oturup, daha fazla hareket etmeliyiz? Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa’ya kulak verelim:

BİZ OTURURKEN VÜCUDUMUZDA BUNLAR OLUYOR

“Hareketsiz bir yaşamın getirisi illa ki aldığımız ve veremediğimiz kilolardır. Aşırı kilolu olma yani obezite uzun süre oturan kişilerin başlıca sorunlarındandır. Günde 360 dakikadan fazla oturuyorsanız obez olabilirsiniz.

Uzun süre ve yanlış oturmak, postürün bozulmasına da basamak hazırlar. Boyun, sırt postürü kötüyse ve oturmaya dikkat edilmiyorsa akciğerlerimiz düzgün havalanmaz. Yeteri kadar oksijen sirkülasyonu sağlanmayan vücutta baş ağrıları meydana gelir.

Uzun süre oturmak vücutta kan basıncını ve kan şekeri düzeyini etkiler, vücudun yağı parçalama yeteneğini ortadan kaldırır ve metabolizmayı yavaşlatır. Hem kemik yoğunluğunu etkiler hem de kasların aktivitesini azalttığı için kaslarda zayıflamaya sebep olur. Özellikle kalça kaslarının zayıflamasına bağlı olarak yürürken daha fazla enerji harcamaya ve daha çok yorgunluğa sebep olmaktadır.

Sekiz saatten fazla oturmak kötü kolestrolü arttırır, kalp damar problemlerine, tip 2 diyabet gibi problemlere de sebep olabilir. Hatta bazı kanser türleri de oturma yani hareketsiz yaşamın bir getirisidir. Bunun sonucunda da ölüm gelir.

AİLECE SPORTİF BİR AKTİVİTE YAPIN

Teknolojiyle birlikte artan bu durumun yan etkilerinden kurtulmak için hayatımızda yapmamız gereken bazı değişiklikler vardır. Küçük yaştan itibaren çocuklarımıza alışkanlık edindirmek için mümkün olduğunca bebek arabası, bebek taşıyıcıları kullanmayın, unutmayın çocuklarınız öncelikli olarak görerek ve sizi izleyerek öğrenir.

Yetişkin bireyler ise bilgisayar, televizyon karşısında geçirdiği süreye dikkat etmeli. Televizyon karşısında oturma süresini kısa tutun.

Masa başı iş yapan bireyler, belirli aralıklarla kalkıp oda içerisinde dolaşın, mümkünse dışarıya çıkıp temiz hava alın.

Kısa mesafeleri arabayla gitmek yerine yürüyerek gitmeyi tercih edin.

Mutlaka ailece sportif bir aktivite yapın.

Ailece planlayacağınız düzenli etkinlikler bile hayatınıza hareket katar. Piknik, doğada yürüyüş, bisiklet sürme, yüzme gibi aktiviteleri tercih edebilirsiniz.”

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» İş yerinde sağlıklı beslenmenin püf noktaları
» Beslenme saati
» Fazla kilo ve hareketsizlik kireçlenmenin düşmanı!
» Dünya medyası gıda sürdürülebilirliği için deklanşöre basacak
» Gebelikte lazer epilasyon yapılır mı?
» Ara öğünlerde sağlıklı atıştırmalıklarla kilonuzu koruyun!
» Yaşlı hücrelerinizi egzersizle canlandırın
» Somon DNA ile sıkı, parlak, aydınlık cilt
» Süper kahramanlardan lösemili çocuklara gökyüzünden sürpriz
» VM Medical Park Doktorlarına müzik ziyafeti
» Yavaşlatan Japon: Hashimoto Tiroidi
» Kronik hastalıkların öncülleri ağız içi hastalıklar mı?
» Bu festivalde Beyin ve Kalp “mutluluk” için çalışacak
» Özgüven çekirdeği yaşamın ilk iki yılında gelişiyor
» Erkekler daha çok horluyor
» Dikkat bahar çarpmasın
» Dalgınlık Epilepsi işareti olabilir!
» Lösev çocukları 23 Nisan için hazır
» Gebelik dönemi tüketilmesi gereken besinler
» İran’dan erkekleri sevindirecek sperm haberi
» Referandum travmasından çıkmanın yolları
» Kadın Sağlığına Büyük Tehdit: Kanser
» Gebelikte Omega-3 kullanımı düşük riskini azaltıyor
» 8 adımda olumsuz düşüncelerinizden kurtulun
» Yaşlanmayı durduran mucize öneriler