Mobilyada ezber bozan strateji dönemi başlıyor

12 Ekim 2017 Perşembe 07:00
12
14
16
18

“‘Bölgesel’ oyuncu yerine ‘Küresel’ oyuncu olmak için çalışılmalı”

Türkiye mobilya endüstrisinin bugüne gelmesinde önemli başarılara imza atan İstanbul Mobilya,Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini masaya yatırmak için bir basın toplantısı düzenledi. 10 Ekim Salı günü Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirilen basın toplantısında sektörün 2023 vizyonu için önemli açıklamalarda bulunan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Türkiye’nin ihracat hedefinin dünya ihracatından yüzde 1,5 pay almak olduğunu, mobilya sektörünün ise bu rakamı yüzde 2,5 olarak belirlediğinin altını çizdi.

Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olan mobilya endüstrisinin bugünkü konumuna gelmesi için yoğun olarak çalışan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini konuşmak için 10 Ekim Salı günü Çırağan Sarayı’nda bir basın toplantısı düzenledi.

 

Ahmet Güleç“2007 itibarı ile dünya ihracatından yüzde 0,8 pay alan mobilya ihracatımız, 2016 yılında payını yüzde 1,4’e çıkarma başarısını göstermiştir. 2023 yılı hedefimiz ise dünya mobilya ihracatından yüzde 2,5 veya üzerinde pay almaktır. Yaptığımız analiz ve değerlendirmelere göre 2023 yılında 320 milyar dolar civarında bir ihracat hacmine ulaşacak olan dünya mobilya pazarından almayı hedeflediğimiz pay yaklaşık 10 milyar dolarlık ihracata karşılık gelmektedir. Bu ihracat hedefimize ulaşmak üzere uygun stratejileri üretmek; üretim odaklı olmaktan çok pazar odaklı olmak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz.Mobilya ihracat hacmi hedefimize ilave olarak kg başına değeri de 7 dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefimize ulaşmak üzere tasarıma ağırlık veriyor ve kalite anlayışımızı sürekli olarak geliştiriyoruz. Bu başarı sayesindedir ki mobilya ihracatçılarımız ‘Bölgesel’ oyuncudan ‘Küresel’ oyuncu olmaya geçti ve pazar payları düşük de olsa dünyada 200’den fazla gümrük bölgesine ihracat yapmaya başladı. Biz bu hedeflere ulaşacağımıza yürekten inanıyoruz. Çünkü bakış açımızı değiştiren ‘Zihinsel bir Devrim’e ve ‘Ezber bozan’ stratejiyi benimsedik” dedi.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Şıklığı Zarafetle Buluşturan Fine Pearl, İnci formundaki tasarımıyla sofralarınızda
» Bakır tasarım ve inovasyonla buluştu..
» İzmir’in genç tasarımcıları iddialı geliyor
» Kültürünü tasarla
» Mobilyacılık sektöründe dünyada ilk sıralarda yer alıyoruz
» Gönye Proje tasarım’dan yeni nesil mutfak ve banyo trendleri...
» Vücut Hareketlerine Anında Uyum Sağlayan Yatak; Yataş Visco Ultimate Support!
» Rafine ve Şık Tasarımlar Enza Home Elegante serisi’nde buluştu
» Şeffaflıkla Biçimlenen Kolektif Çalışma Ortamı: ASD MERKEZ OFİSİ
» Eda Tahmaz: “Y kuşağı ile beraber değişen kurumsal hayatta, yönetici odalarında şeffaf tasarım anlayışı hakim…”
» LAV’dan Aşureye yenilikçi bir sunum
» Her yönüyle benzersiz bir kanepe: Don Giovanni
» Kelebek, İskandinav havasını evlere taşıyor
» Mimarları paydaşları anlattı: "“21. yüzyıl şımarma yüzyılı değildir”
» Sonbaharda Yataş’la yatak odalarında renkler geçidi!
» Sonbahar kokan evler!
» Şişecam Düzcam Dünya Mimarlık Haftası’nı kutladı
» Basamakları çıkmak hiç bu kadar keyifli olmamıştı…
» 10. Istanbullight Fuarı, Aydınlatma Sektörünün Liderlerini bir araya getirdi
» “KDV İndirimleri Kalıcı Hale Getirilmeli”
» 2017 sonbahar dekorasyon anlayışında ‘nostalji’ rüzgarı esiyor…
» "Seyahatname" Mimari Tasarımın Sıfırıncı Fazı
» Araba yataktan vazgeçemeyenlere
» Enza Home’ dan Tasarım ve El Emeğini Buluşturan Seri: Alessa
» Kale, 30 yıldır katıldığı Cersaie’de yine fark yarattı