Mobilyada ezber bozan strateji dönemi başlıyor

12 Ekim 2017 Perşembe 07:00
12
14
16
18

“‘Bölgesel’ oyuncu yerine ‘Küresel’ oyuncu olmak için çalışılmalı”

Türkiye mobilya endüstrisinin bugüne gelmesinde önemli başarılara imza atan İstanbul Mobilya,Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini masaya yatırmak için bir basın toplantısı düzenledi. 10 Ekim Salı günü Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirilen basın toplantısında sektörün 2023 vizyonu için önemli açıklamalarda bulunan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Türkiye’nin ihracat hedefinin dünya ihracatından yüzde 1,5 pay almak olduğunu, mobilya sektörünün ise bu rakamı yüzde 2,5 olarak belirlediğinin altını çizdi.

Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olan mobilya endüstrisinin bugünkü konumuna gelmesi için yoğun olarak çalışan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini konuşmak için 10 Ekim Salı günü Çırağan Sarayı’nda bir basın toplantısı düzenledi.

 

Ahmet Güleç“2007 itibarı ile dünya ihracatından yüzde 0,8 pay alan mobilya ihracatımız, 2016 yılında payını yüzde 1,4’e çıkarma başarısını göstermiştir. 2023 yılı hedefimiz ise dünya mobilya ihracatından yüzde 2,5 veya üzerinde pay almaktır. Yaptığımız analiz ve değerlendirmelere göre 2023 yılında 320 milyar dolar civarında bir ihracat hacmine ulaşacak olan dünya mobilya pazarından almayı hedeflediğimiz pay yaklaşık 10 milyar dolarlık ihracata karşılık gelmektedir. Bu ihracat hedefimize ulaşmak üzere uygun stratejileri üretmek; üretim odaklı olmaktan çok pazar odaklı olmak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz.Mobilya ihracat hacmi hedefimize ilave olarak kg başına değeri de 7 dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefimize ulaşmak üzere tasarıma ağırlık veriyor ve kalite anlayışımızı sürekli olarak geliştiriyoruz. Bu başarı sayesindedir ki mobilya ihracatçılarımız ‘Bölgesel’ oyuncudan ‘Küresel’ oyuncu olmaya geçti ve pazar payları düşük de olsa dünyada 200’den fazla gümrük bölgesine ihracat yapmaya başladı. Biz bu hedeflere ulaşacağımıza yürekten inanıyoruz. Çünkü bakış açımızı değiştiren ‘Zihinsel bir Devrim’e ve ‘Ezber bozan’ stratejiyi benimsedik” dedi.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Pastel tonlar yaşam alanlarını büyüleyelecek
» Geleceğin tasarımları tek çatı altında
» Doğtaş Calliera ile evlerde sanatsal şıklık
» Kış banyoları
» Türkiye’deki kuşakların mobilya tercihleri dünyadan farklı
» Guardian Glass, Acıbadem Altunizade Hastanesi’ni ışık ve konforla buluşturuyor…
» Nurus’tan çalışanlarına ödül
» İstanbul Mobilya Fuarı’nda ziyaretçi rekoru
» Yataş nevresim setleri ile yatak odalarında huzura çağrı!
» Yanlış ofis mobilyası kullanımı kalıcı hastalıklara neden oluyor
» Mobilya sektörünün 2023 vizyonunda önemli bir parametre olan CNR İMOB kapılarını açtı
» Yataş’tan mışıl mışıl bir yarıyıl tatili
» Ghanbari: Yeni showroomunda: Geleceğin tasarımları tek çatı altında
» Mimarlık ve tasarım zirvesi Nisan’da
» Kaleseramik UNICERA’da tasarım ve inovasyon konuşturacak
» Her tarza uygun ikinci el mobilyalar
» İtalyan’nın Dünyaca Ünlü Lüks Markaları Gianfranco Ferre Home ve Roberto Cavalli İnteriors Türkiye’de ...
» Mobilya sektörü 2018’de ihracat odaklı büyüyecek
» Doğtaş, Fiona ile lüksü yeniden tanımlıyor
» Instagram paylaşımları lüks konutlara ilgiyi artırıyor
» Aydınlatma Sektörü 11. IstanbulLight Fuarı’nda buluşuyor
» Çanakkale Seramik, Sia serisi ile mekanlarda monokrom etkisi yaratıyor
» Mobilya’da konforun tanımı değişiyor
» Amerika’dan gayrimenkul almak Türkiye’den gayrimenkul almak kadar kolay
» Evinizde doğayı düşleyin