Mobilyada ezber bozan strateji dönemi başlıyor

12 Ekim 2017 Perşembe 07:00
12
14
16
18

“‘Bölgesel’ oyuncu yerine ‘Küresel’ oyuncu olmak için çalışılmalı”

Türkiye mobilya endüstrisinin bugüne gelmesinde önemli başarılara imza atan İstanbul Mobilya,Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini masaya yatırmak için bir basın toplantısı düzenledi. 10 Ekim Salı günü Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirilen basın toplantısında sektörün 2023 vizyonu için önemli açıklamalarda bulunan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Türkiye’nin ihracat hedefinin dünya ihracatından yüzde 1,5 pay almak olduğunu, mobilya sektörünün ise bu rakamı yüzde 2,5 olarak belirlediğinin altını çizdi.

Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olan mobilya endüstrisinin bugünkü konumuna gelmesi için yoğun olarak çalışan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini konuşmak için 10 Ekim Salı günü Çırağan Sarayı’nda bir basın toplantısı düzenledi.

 

Ahmet Güleç“2007 itibarı ile dünya ihracatından yüzde 0,8 pay alan mobilya ihracatımız, 2016 yılında payını yüzde 1,4’e çıkarma başarısını göstermiştir. 2023 yılı hedefimiz ise dünya mobilya ihracatından yüzde 2,5 veya üzerinde pay almaktır. Yaptığımız analiz ve değerlendirmelere göre 2023 yılında 320 milyar dolar civarında bir ihracat hacmine ulaşacak olan dünya mobilya pazarından almayı hedeflediğimiz pay yaklaşık 10 milyar dolarlık ihracata karşılık gelmektedir. Bu ihracat hedefimize ulaşmak üzere uygun stratejileri üretmek; üretim odaklı olmaktan çok pazar odaklı olmak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz.Mobilya ihracat hacmi hedefimize ilave olarak kg başına değeri de 7 dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefimize ulaşmak üzere tasarıma ağırlık veriyor ve kalite anlayışımızı sürekli olarak geliştiriyoruz. Bu başarı sayesindedir ki mobilya ihracatçılarımız ‘Bölgesel’ oyuncudan ‘Küresel’ oyuncu olmaya geçti ve pazar payları düşük de olsa dünyada 200’den fazla gümrük bölgesine ihracat yapmaya başladı. Biz bu hedeflere ulaşacağımıza yürekten inanıyoruz. Çünkü bakış açımızı değiştiren ‘Zihinsel bir Devrim’e ve ‘Ezber bozan’ stratejiyi benimsedik” dedi.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Evinizde huzur ve sonsuzluk hissi; Hitit Mavisi
» Mimar Figen Erdağ Demircan’dan bu yazın 9 önemli dekorasyon önerisi
» Ege vitrifiye’den göz alıcı cam rezervuarlar
» Duvarlarınıza gökyüzü ve denizin huzurunu taşıyın
» Akdeniz’in sıcak esintileri Decovita ile yaşam alanlarına geliyor!
» Gönye Proje’den Ödüllü Örnek Daire Tasarımı: Yedi Mavi
» Marshall SİL-PAK ile duvarlarınız ilk günkü gibi tertemiz kalacak
» Duvarlarda İtalyan şıklığı!
» Gençlerin yeni gözdesi gayrimenkul sektörü
» Üretilemez tasarım yoktur
» Mobilya sektörünün sorunları masaya yatırıldı
» Doğadan Sanata Tasarım
» Babalar Günü Hediyesi için 5 Baba Koltuğu Önerisi
» Bilgi Mimarlık 16. Venedik Mimarlık Bienali’nde
» tasarımcılar bolpazar buluşuyor
» Bu yaz bahcedeyiz
» "Doğadan Denemeler Seramik Sergisi" Piola İstanbul’da
» Gördüğüm her derin kap benim için bir obje
» Kale iki ödülle sosyal medyanın zirvesinde
» Kilim Mobilya, yenilikçi ve konforlu ürünleriyle Milano’da İsaloni Mobilya Fuarı’ndaydı
» Geleneksel çini desenleri geri döndü
» Gönye Proje’den Dinamik, Konforlu ve Prestijli Ofis Tasarımı: AKYAPI OFİS
» Peli Parke hyem estetik hem konforlu
» Türkiye uykusuna değer veriyor, yatak alışverişinden kaçınmıyor
» "Şık tasarım ve modern fonksiyonelliği birleştiren bataryalar: Essence ve Concetto Professional "