Mobilyada ezber bozan strateji dönemi başlıyor

12 Ekim 2017 Perşembe 07:00
12
14
16
18

“‘Bölgesel’ oyuncu yerine ‘Küresel’ oyuncu olmak için çalışılmalı”

Türkiye mobilya endüstrisinin bugüne gelmesinde önemli başarılara imza atan İstanbul Mobilya,Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini masaya yatırmak için bir basın toplantısı düzenledi. 10 Ekim Salı günü Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirilen basın toplantısında sektörün 2023 vizyonu için önemli açıklamalarda bulunan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Türkiye’nin ihracat hedefinin dünya ihracatından yüzde 1,5 pay almak olduğunu, mobilya sektörünün ise bu rakamı yüzde 2,5 olarak belirlediğinin altını çizdi.

Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olan mobilya endüstrisinin bugünkü konumuna gelmesi için yoğun olarak çalışan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, sektörün geleceğini konuşmak için 10 Ekim Salı günü Çırağan Sarayı’nda bir basın toplantısı düzenledi.

 

Ahmet Güleç“2007 itibarı ile dünya ihracatından yüzde 0,8 pay alan mobilya ihracatımız, 2016 yılında payını yüzde 1,4’e çıkarma başarısını göstermiştir. 2023 yılı hedefimiz ise dünya mobilya ihracatından yüzde 2,5 veya üzerinde pay almaktır. Yaptığımız analiz ve değerlendirmelere göre 2023 yılında 320 milyar dolar civarında bir ihracat hacmine ulaşacak olan dünya mobilya pazarından almayı hedeflediğimiz pay yaklaşık 10 milyar dolarlık ihracata karşılık gelmektedir. Bu ihracat hedefimize ulaşmak üzere uygun stratejileri üretmek; üretim odaklı olmaktan çok pazar odaklı olmak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz.Mobilya ihracat hacmi hedefimize ilave olarak kg başına değeri de 7 dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu hedefimize ulaşmak üzere tasarıma ağırlık veriyor ve kalite anlayışımızı sürekli olarak geliştiriyoruz. Bu başarı sayesindedir ki mobilya ihracatçılarımız ‘Bölgesel’ oyuncudan ‘Küresel’ oyuncu olmaya geçti ve pazar payları düşük de olsa dünyada 200’den fazla gümrük bölgesine ihracat yapmaya başladı. Biz bu hedeflere ulaşacağımıza yürekten inanıyoruz. Çünkü bakış açımızı değiştiren ‘Zihinsel bir Devrim’e ve ‘Ezber bozan’ stratejiyi benimsedik” dedi.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Decovita’dan içinizi ısıtacak yepyeni bir koleksiyon: Fuma Red
» 13. Ulusal ev mobilyaları tasarım yarışması ödülleri sahiplerini buldu
» Sinpaş ‘Süper Marka’ seçilerek, büyük bir başarıya imza attı
» Farklı esintiler
» Kaleseramik’e Altın Çekül “Fikir Ödülü”
» Elektrikli kombi mi? Doğalgazla çalışan kombi mi?
» İder Aprilla Yatak Odası ile klasik bir tasarıma çağdaş bir yorum…
» Mobilya devrilmelerinden kaynaklanan kazaları önlemek için sabitleyin!
» Tuvana Büyükçınar imzasıyla Gizia Gate yeni yıl konsept masası
» Öğretmenler Günü’nde en güzel hediye Paşabahçe’den
» Design Week Turkey, tasarımda “Türkiye’nin Markası” oldu
» Duvardaki çevre dostu
» Doğtaş’ta yıl şimdiden 2018
» Avrupa’nın en iyi mimari ödülü
» Gezgin duvar kağıtları!
» Kalekim’den esnek ve güçlü yapıştırıcı ‘Technopur’
» Türk mobilya sektörünün en güzel tasarımları ödüllendirildi
» Bürotime, Design Turkey 2017 Endüstriyel tasarım ödülünün sahibi öldu
» Jennifer Lopez, Beyoncé ve Britney Spears’ın tasarımcısı Design Week Turkey’de
» Vücut Hareketlerine Anında Uyum Sağlayan Yatak; Yataş Visco Ultimate Support!
» Stil44’den mozaiğe farklı yorum
» Mermerin asaleti
» İstanbul Mobilya Fuarı’na İstikbal damgası
» İstanbul Mobilya Fuarı’nda Bellona rüzgârı esecek
» Üreten kadar tasarlayan Türkiye’nin önünü açacak hafta başlıyor