Mıckey çocuklara bayram sürprizi yaptı

22 Nisan 2018 Pazar 09:00
12
14
16
18

Disney Türkiye, 21 Nisan Cumartesi günü #DisneyleKendineİyiBak temasıyla İstanbul’da Genç Başarı Eğitim Vakfı iş birliğinde ve Disney çalışanlarının gönüllü mentörlüğünde eğlenceli bir Çocuk İnovasyon Kampı etkinliği gerçekleştirdi. Okul çağındaki çocuklarda dengeli beslenme ve hareket etmenin önemine dikkat çekmeyi hedefleyen bu Kurumsal Sosyal Sorumluk Projesi’nin sürpriz konuğu ise tüm dünyada her yaştan hayranı bulunan ve bu yıl yaratılışının 90. yıldönümünü kutlayan Disney’in efsane karakteri Mickey oldu.

- İstanbul’un 6 farklı bölgesindeki devlet okullarından 8-11 yaş aracılığında 100 öğrenci ile gerçekleştirilen #DisneyleKendineİyiBak projesi ile Disney, Türkiye’de ilk kez gönüllü şirket çalışanlarının aktif rol oynadığı bir Kurumsal Sosyal Sorumluluk projesi hayata geçirdi.

- Disney, Genç Başarı Eğitim Vakfı ile birlikte gerçekleştirdiği Çocuk İnovasyon Kampı’nda çocuklara dengeli beslenme ve hareket etmenin önemini Disney’in en çok sevilen karakterlerinin ve onların eğlenceli hikâyelerinin gücünden faydalanarak aktardı. Etkinlik, çocukları takım çalışmasına teşvik ederek hem birbirleri hem de gönüllü mentörleriyle düzgün iletişim kurup kendilerini doğru ifade edebilme ve etkili sunum yapabilme becerilerinin yanı sıra yaratıcı düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmelerine de yardımcı oldu.

 Günün büyük sürprizi ise, dünya çapında 7’den 70’e her yaştan hayranı bulunan, Disney markasının sembolü Mickey’nin etkinliğe katılımı oldu. Yaratılışının 90. yılı tüm dünyada birbirinden özel aktivasyonlarla kutlanan ve “Gerçek Bir Orijinal” olarak anılan Mickey, bu yılki 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları kapsamında Disney Türkiye’nin çocuklara iyi yaşam farkındalığı kazandırma hedefiyle hayata geçirdiği #DisneyleKendineİyiBak projesine katılarak çocukların bayram sevincine ortak oldu.

Disney, dünya çapında “Çevreyi Koruma”, “Toplumları Güçlendirme”, “Yaratıcı Düşünme” ve “İyi Yaşam” alanlarında gerçekleştirdiği kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ile faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde topluma değer katma hedefiyle ilerliyor. Bu kapsamda, odaklandığı alanlardan biri olan “iyi yaşam” konusunda, Disney’in renkli dünyasında yer alan karakterlerin ve onların hikâyelerinin gücünden faydalanıyor. Disney bu güç sayesinde ailelerin çocuklarını dengeli beslenmeye ve hareket etmeye teşvik edebilmesi için ihtiyaç duyduğu desteği veriyor. Disney, “iyi yaşam” bilincini çocuklar için daha kolay uygulanabilir ve eğlenceli kılacak çalışmalar gerçekleştiriyor. Bunun bir uzantısı olarak Türkiye’de de bu yıl 21 Nisan’da Genç Başarı Eğitim Vakfı ile iş birliğinde, TED Rönesans Koleji’nin ev sahipliğinde “iyi yaşam” bilincinin temelinde yer alan dengeli beslenme ve hareket etmenin önemine vurgu yapan #DisneyleKendineİyiBak temalı bir Çocuk İnovasyon Kampı hayata geçirdi. 8-11 yaş aralığında, İstanbul’un 6 farklı bölgesinden seçilen 100 çocuk ile gerçekleşen bir günlük kampta, çocuklar gönüllü Disney çalışanları ile eğitici ve eğlenceli bir gün geçirdiler.

#DisneyleKendineİyiBak Çocuk İnovasyon Kampı’na farklı okullardan karma gruplar halinde katılım gösteren öğrenciler; kendilerine dengeli beslenme ve hareket etmenin önemi üzerine verilen eğitimler ve katıldıkları eğlenceli dansların ardından “iyi yaşam” bilincini günlük hayata nasıl entegre edebileceklerine yönelik yaratıcı çözümler üzerine çalıştılar. Ardından ürettikleri bu çözümleri mentörlerin de destekleriyle bir iş planına dönüştürerek jüri önünde yapacakları sunumlara hazırlandılar. Çalışmalar esnasında Disney gönüllülerinden oluşan mentörler, öğrencilerin iletişim ve sunum becerilerinin güçlenmesine, yaratıcı düşünce ve problem çözme yeteneklerinin geliştirmesine yardımcı olurken, tüm bunları etkili bir takım çalışması içinde tamamlayabilmeleri konusunda da kendilerine yol gösterdi.

Etkinlik kapsamında günün en eğlenceli sürprizi ise Dünya’nın en sevilen çizgi karakteri ve Disney’in marka sembolü; her daim pozitif, yardımsever ve eğlenceli tavırlarıyla her yaştan hayranı bulunan Mickey’nin projeye katılımı oldu. Yaratılışının 90. yıldönümü olması sebebiyle bu yılı dünya çapında birbirinden özel pek çok aktivasyonla kutlayan Mickey, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlamaları kapsamında Disney Türkiye’nin çocuklara iyi yaşam farkındalığı kazandırma hedefiyle hayata geçirdiği #DisneyleKendineİyiBak projesine katılarak çocukların bayram sevincine ortak oldu.

Başarılı geçen günün ardından konuşan Disney Türkiye Kurumsal İletişim Kıdemli Müdürü İdil Şenerdi Barry, “Disney’in global düzeyde öncülük ettiği Kurumsal Sosyal Sorumluluk alanlarından biri olan “İyi Yaşam”a odaklanarak Genç Başarı Eğitim Vakfı işbirliği ile Disney çalışanlarının da gönüllü mentörler olarak içeriğinde yer aldığı #DisneyleKendineİyiBak projemizi hayata geçirmekten çok mutluyuz. Çocuklarımızın “iyi yaşam” farkındalığını artırarak onu günlük hayatlarına entegre etmelerine yardımcı olabilme hedefiyle projemizi 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı öncesinde gerçekleştirdik. Alamet-i farikamız Mickey’nin bugün aramızda olması vesilesiyle de çocuklarımıza şenlik havasında bir Çocuk Bayramı armağan etmiş olduk. İlerleyen dönemde Disney olarak “iyi yaşam” alanındaki çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” dedi.

Genç Başarı Eğitim Vakfı Genel Müdürü Seçil Çelebi ise “Genç Başarı Eğitim Vakfı (Junior Achievement Turkey) olarak dünya çapında üreten, düşünen ve toplum için fayda yaratan çocuklar ve gençler yetiştirmek için çalışıyoruz. Bu amaçla Disney Türkiye ile birlikte Türkiye’de ilk defa uygulanan Çocuk İnovasyon Kampı’nı gerçekleştirmenin büyük mutluluğu içindeyiz. İlkokul öğrencilerinin #DisneyleKendineİyiBak mottosuyla kendilerine, çevrelerine ve topluma “iyi yaşam” odağıyla farkındalık oluşturmak için Disney Gönüllüleri ile fikir geliştirdikleri umut verici bir gün oldu. Disney iş birliği ile Çocuk İnovasyon kamplarımızı yaygınlaştırarak devam ettireceğiz.” dedi.

Disney, dünya genelinde ebeveynlerin çocuklarına dengeli beslenme ve düzenli hareket etme alışkanlığı kazandırma hedeflerine yardımcı oluyor. Bunu yaparken sahip olduğu birbirinden renkli karakter ve hikâyeleri kullanarak, “iyi yaşam” bilincini aileler için çok daha sade, eğlenceli ve sürdürülebilir hale getirerek destek veriyor. Disney böylece daha sağlıklı nesiller yetişmesini amaçlıyor.

Disney, “iyi yaşam” alanında 10 seneyi aşkın bir süredir faaliyetlerini sürdürüyor. Ayrıca, karakterlerini ve markalarını besin değeri yüksek, sağlıklı gıdalarla ilişkilendirerek çocukların sağlıklı tercihler yapmalarını teşvik ediyor. Bu sebeple 2006 yılında Sağlıklı Beslenme Kılavuzu oluşturan ve 2012’de yiyecek ve içecek reklamlarında belli standartlar uygulamaya başlayan ilk medya ve eğlence şirketi.

Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivitenin önemini temel alan “iyi yaşam” konusunda aileler ve çocuklara yönelik ilham verici çözümler üzerinde uzun vadeli çalışmayı planlayan Disney, 2020 yılı sonuna dek dünya genelindeki tüm lisanslı gıda ürünlerinin %85’inin Disney Sağlıklı Beslenme Kılavuzu’na uyacağı konusunda küresel bir hedef de belirledi.

“İyi yaşam” bilincini daha eğlenceli ve daha kolay uygulanabilir bir hale getirmek için sevilen karakterlerinden faydalanan Disney’in, bu stratejisi çerçevesinde 2014’ten bu yana Disney Channel üzerinden yaptığı “iyi yaşam” temalı programları İngiltere’de 2.9 milyon çocuk tarafından izledi. Yine İngiltere’de Sağlık Bakanlığı ile gerçekleştirilen “Change4Life” (Hayat İçin Değişim), 10 Minute Shake Up (10 Dakika Çalkala) kampanyası ile şimdiye dek 4 milyondan fazla aile hayatlarında iyi yaşam bilincine yönelik değişiklikler yaparken; çocuklar, Disney kahramanlarından ilham alınan egzersiz etkinlikleri ile daha aktif ve hareketli bir yaşama teşvik edildiler. Kampanya kapsamında Disney Pixar’ın Kayıp Balık Dori (Finding Dory) karakterinden ilham alınarak hazırlanan tema çerçevesinde de ülke çapında 420 havuzda yüzme becerilerini geliştirmek üzere eğitimler verildi.

Disney ayrıca Ocak 2016’da İngiltere’de #HealthilyEverAfter (Sonsuza dek sağlıklı) adlı altı haftalık bir kampanya gerçekleştirdi. Bu kapsamda Disney, karakterlerini ve sahip olduğu hikâye anlatımı becerilerini ailelerin sağlıklı ve aktif bir yaşam sürdürebilmelerini kolay ve eğlenceli hale getirecek, ilham verici kısa filmler ve hikâye anlatımına dayalı videolar çekti. Bu videolar Disney’in kendi medya platformlarında, kilit sosyal medya kanalları ve Sky Movies Disney’de yayınlandı. Kampanya kapsamında bir hafta süreyle aileleri özellikle okul tatillerinde hareket etme ve dengeli beslenme konusunda teşvik ederek ve onlara ilham verebilme hedefiyle anneler arasında YouTube’da 1.4 milyon izlenmeye, Facebook’da ise 1.6 milyon etkileşime ulaşan bir içerik de oluşturuldu.

Disney, faaliyet gösterdiği pek çok ülkede lisans, medya ve sinema alanlarında sahip olduğu yaygın erişim ağı ve gerçekleştirdiği işbirlikleri ile “iyi yaşam” konusunda çocuk ve ailelere yönelik ilham verici projeler gerçekleştirmeye devam ediyor. Bu kapsamda, hâlihazırda 8 farklı ülkede işbirliği yaptığı Genç Başarı Eğitim Vakfı ile Disney, bu yılki 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı aktivasyonları kapsamında gerçekleştirdiği #DisneyleKendineİyiBak projesi sayesinde, Türkiye’de de dengeli beslenme ve hareket etmenin önemini temel alan “iyi yaşam” bilincinin, genç nesillere Disney’in eğlenceli dünyasından faydalanılarak aktarıldığı anlamlı bir projeye imza atmış oldu.

Disney Türkiye KSS alanında başarılı projelere imza atıyor…

Türkiye’de Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) alanında bugüne dek pek çok farklı sivil toplum kuruluşu ile işbirliğinde toplum yararına başarılı projelerde yer alan Disney, Birleşmiş Milletler Vakfı’nın kız çocuklarının eğitim ve liderlik alanlarında kendilerini geliştirebilmelerine destek için oluşturulan Girl Up fonuna katkı sağlamak üzere 2017’de Disney globalde başlatılan #HayalleriniYaşaPrenses projesine, Türkiye’den başarılı fotoğrafçı Dilan Bozyel ve olimpiyatlarda ülkemizi temsil eden Milli Jimnastikçimiz Tutya Yılmaz ile dâhil oldu. Türkiye’nin de aralarında olduğu toplam 43 ülkeden desteklenen bu projede yer alan fotoğrafçıların Disney Prenseslerinden ve onların ilham verici hikâyelerinden yola çıkarak çektikleri fotoğraflar dünya genelinde Disney’in sosyal medya hesaplarından beğeniye sunuldu. Kız çocuklarını büyük hayaller kurmaya ve onların peşinden gitmeye teşvik eden bu projede, beğenilen her fotoğraf için 1 Dolar bağışta bulunan Disney Worldwide Services, toplamda hedeflediği 1 milyon ABD Doları bağış miktarına bir haftadan kısa bir süre içerisinde erişti.

Yine 2017 yılının Okula Dönüş döneminde Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) aracılığıyla Toyzz Shop ve toyzzshop.com’dan satın alınan Disney ürünlerinden elde edilen gelirle 250 çocuğun eğitimine destek oldu.

Ayrıca Make-A-Wish Derneği ile 1981 yılından bu yana dünya çapında sürdürdüğü KSS çalışmalarının uzantısında Disney, Türkiye’de de 2013’te Mickey; 2014’te ise Disney Prensesleri temalı iki projede “Bir Dilek Tut Derneği, Make-A-Wish® Türkiye” ile çok özel işbirlikleri gerçekleştirdi. Her iki proje sayesinde Disney, kendine özgü sihrini kullanarak, hayati tehlike taşıyan bir hastalıkla mücadele eden 35 çocuğun dileklerinin gerçekleştirilebilmesine de yardımcı oldu.

 

 

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» İstanbul Coffee Festival Ana Sponsoru Axess oldu
» ‘KiteMercedes by Bilge Öztürk’ Muğla Akyaka’da Kiteboard tutkunlarını ağırlıyor
» Akbank ve KAÇUV bayram öncesinde çocukları sevindirdi
» Genç Mor Sertifika Programı öğretmen adaylarıyla buluştu
» Urla’da 2600 yıllık gelenek “Bağbozumu Coşkusu”
» Belçika’da doğdular, İzmirli olacaklar
» Golf dünyası Limak Bodrum Golf Cup’ta buluştu
» ‘Plajların Yıldızı’ Özge Ulusoy seçildi
» Aydın Doğan Vakfı, Başarılı Kızları Datça’da buluşturuyor
» İzmir müziğine tarihi yolculuk
» Mersin’de 3. İncir Şöleni
» Şehrin Ateşi’ne yoğun ilgi
» İEÜ öğrencilerinin tasarımları Urla’da sergileniyor
» “TEMA bizim modelimiz ve okulumuzdur”
» Bodrum’da sahne sırası çocukların
» Zuhal Olcay’a sahnede doğum günü sürprizi!
» Konak’ta amatörün yüzü gülüyor
» ‘Engelsiz’ Yaz Okulunda sertifika sevinci
» Gençlikte yapılan dövmeler pişmanlığınız olmasın
» Dev heyecanı aynı anda 100 milyon kişi paylaştı
» Robot Gayrimenkul Danışmanı ile çalışmaya hazır mısınız?
» Toprak Odunpazarı’nda sanata dönüşüyor
» İamil Sayma "Öpebilirmiyim?"
» Klasik müziğin ustaları, gençlerle buluştu
» Anamed “Tarihin Merkezine Seyahat: Fotoğraf ve Osmanlı Köklerinin Yeniden Keşfi"