MARKA Konferansı, 3 günlük dopdolu programıyla gündeme damgasını vurdu

18 Aralık 2017 Pazartesi 15:00
12
14
16
18

MARKA 2017’de, 3 gün boyunca 24 saat süren 54 oturumda 82 konuşmacı sahne aldı. İş dünyasının yanı sıra gençlere yönelik içeriğiyle dopdolu bir program sunan MARKA 2017 kapsamında, 4 binin üzerinde konuk ağırlandı.

2000’den bu yana her yıl Aralık ayında Türkiye’deki iş dünyasının liderlerini buluşturan, son 6 yıldır iş dünyasına sunduğu deneyimi gençlere de taşıyan MARKA Konferansı’nın 2017 programı tamamlandı. 13-15 Aralık tarihlerinde Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilen MARKA 2017 ve MARKA Gençlik 2017 kapsamında, 3 gün boyunca 24 saat süren 54 oturumda 82 konuşmacı sahne aldı. Sanatçılardan iş liderlerine, psikanalistlerden bilimadamlarına, seri girişimcilerden yazar ve akademisyenlere; dünya çapında tanınan ve alanında öncü konuşmacılar, MARKA izleyicilerine özel hazırladıkları içerikleri 15’er dakikalık sunumlara sığdırdı. İş dünyasının yakın geleceğini şekillendirecek doğru bir yol haritası çizmeyi hedefleyen MARKA Konferansı kapsamında, 4 binin üzerinde konuk ağırlandı. Etkinliğin moderatörlüğünü, 18 yıldır olduğu gibi, marka filozofu olarak tanınan BJ Cunningham üstlendi. 

Lider konferans kuruluşu Yürekli tarafından 18 yıldır düzenlenen ve 16 yıldır Yapı Kredi World’ün ana sponsorluğunu üstlendiği MARKA 2017, hayatın en önemli dönüm noktalarından “18 yaş halini” konferans deneyimine taşıdı. MARKA Konferansları’nın yaratıcısı ve Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör, Türkiye’nin en güçlü fikir platformu olarak anılan MARKA 2017’nin ardından şöyle değerlendirme yaptı: “Her yıl iş dünyası tarafından heyecanla beklenen ve grafiğini sürekli yükselterek büyük bir istikrarla bügüne ulaşan MARKA Konferansı’nı bu yıl 18. kez düzenledik. Yoğun ve ilham verici bir programla, 18 yaşın dinamik ruhu ve enerjisini iş dünyasına aşılamak hedefiyle yola çıktık. İş, sanat ve eğlenceyi bir araya getiren bir program hazırladık. Yaklaşık 500 kişilik bir ekibin görev aldığı MARKA 2017 kapsamında, toplamda 3 günün 1 gününü toplantıyla geçirdik, iş dünyasının temsilcileri ve üniversite öğrencileriyle buluştuk. 18 yaş, insan yaşamındaki en önemli dönüm noktalarından biri, başka hiçbir döneme benzemeyen özellikleri var. İş dünyasına; özgürlüğe, bağımsızlığa ve olgunluğa sağlam adımlar atan 18 yaşındaki genç bir insan gibi, geleceğe cesaret ve umutla koşma enerjisi aşılarken, gençlere de iş dünyasına yön veren dinamikleri anlatmaya çalıştık.”

MARKA 2017 ÖZETİ

Sosyal girişimciliğin ve sosyal medyanın yükselişi 
MARKA 2017’ye damgasını vuran konulardan biri sosyal girişimcilik oldu başladı. İskoçya’da kurduğu Social Bite restoran zinciriyle evsizlere iş ve yemek olanağı sunan Josh Littlejohn, hem iş dünyasına hem de gençlere projesini anlattı. Bir hafta önce 9 bin kişinin katıldığı bir etkinlik düzenleyen Littlejohn, 20 milyon TL bağış topladıklarını söyledi. MARKA Gençlik Konferansı’nda sahne alan 5 ADIM Kurucusu Süleyman Bağırgan ve Tara Kitap Kurucusu Selcen Gür de sosyal girişimcilik alanındaki projelerini anlattı.

Dünyanın en büyük sosyal pazarlama ajansı Social Chain’i kuran Steven Bartlett ise başarının yolunun insanlara kulak vermekten, onları tanımaktan geçtiğini söyledi. Sosyal medya moderasyonunu akıllı ve otomatik hale getiren Smart Moderation’ın Kurucu Ortağı ve CEO’su Çiler Ay, şirketinin ilk müşterisi Onedio CEO’su Kağan Kayabalı ile birlikte, yapay zeka ve içerik pazarlamasının geleceği hakkında konuştu. MARKA Gençlik Konferansı’nda Okan Saykun’un moderatörlüğünde sahne alan YouTuber Suat Durmuş ile Instagrammerlar Bengi Kurtcebe ve Rachel Araz ise dijital dünyadaki yeni değerleri konuştu.

Teknoloji, dijital dönüşüm ve yapay zeka
Wagamama, Hakkasan, Yamabahçe, Park Chinois, Ling Ling gibi başarılı konseptlere imza atan Alan Yau, yeme-içme sektörünün neden teknolojiyi yakalaması gerektiğini anlatarak “Türk pidesi, Napoliten pizza gibi, UNESCO’nun “İnsanlığın Ortak Mirası” listesine girebilir” dedi.

Gazeteci Ahu Özyurt’un sorularını cevaplayan Sabancı Üniversitesi Finans Kürsü Başkanı, Ekonomist Prof. Dr. Özgür Demirtaş, “Teknolojiyi yasaklayamazsınız. Uyum sağlayın, teknolojiyle tango yapın ama romantik olmayın. Gelişmekte olan ülkeler ligindekilerin %90’ı gelişemeyecek. İki ligli bir dünyaya doğru gidiyoruz. Son 30 yılda kaç ülke 1. lige çıktı? Türkiye’nin yapması gereken şey, Güney Kore olmaktır. Katma değerli üretim yapmaktır. Katma değerli ürününü dünyaya satmak isteyenlerin de evrensel olması gerekir. Evrensel olmayan, milli olamaz” dedi.

Gözünü iş dünyasının olmazsa olmazı yapay zekaya diken Prisma Labs Kurucusu ve CEO’su Alexey Moiseenkov, hem iş dünyasına hem de gençlere seslendi. Fotoğrafları bambaşka stil ve tasarımlara uyarlama becerisiyle sosyal medya dünyasını hızla ele geçiren PRISMA uygulamasının yaratıcısı Moiseenkov, Türkiye’deki iş dünyasına “Yapay zekanın uygulandığı her yerde şirketiniz için bir fırsat bulabilirsiniz” dedi.

İyiyi seçenler kazanıyor
Son 20 yılın en önemli ekonomik hareketlerinden biri olarak gösterilen B Corp’un Avrupa Kurucusu Marcello Palazziile Türkiye Lideri ve S360 CEO’su Kerem Okumuş, şirketlerin kârdan ödün vermeden topluma fayda sağlayabileceğine dikkat çekti. Sağlıklı yaşam alanında dünyadaki en önemli liderlerden biri olan Flexi Foodie Academy Kurucusu Julie Montagu, hem iş dünyası hem de gençlerle, hayatının çok zorlu bir döneminde geliştirdiği her koşulda “iyi” olma formülünü paylaştı. Acıbadem Maslak Hastanesi Başhekim Yardımcısı Dr. Özlem Cankurtaran ise kendisinin ve eşinin hastalanmasından Çaba Derneği’ne uzanan ilham verici hayat hikayesiyle, MARKA izleyicilerine duygu dolu anlar yaşattı ve uzun süre ayakta alkışlandı.

Gündemde sanat ve edebiyat var
MARKA 2017, iş dünyasının dikkatini, toplumsal gelişimin önemli dinamiklerinden sanata çeviren oturumlara sahne oldu. Dünyanın en büyük ticari sanat platformu Frieze’in kurucusu Matthew Slotover, gazeteci Çağdaş Ertuna’nın sorularını yanıtlayarak, sanat dünyasının son 26 yılda nasıl evrildiğini anlattı. Gazeteci Balçiçek İlter’le söyleşen, ülkemizin uluslararası camiada en çok tanınan çağdaş sanatçısı Kutluğ Ataman, Erzincan’da kurduğu Palanga Besi Çiftliği’nin anlattı. Aynı sahneyi paylaşan sanatçı Ali Kazma ve SAHA Çağdaş Yaşamı Destekleme Girişimi Yönetim Kurulu Başkanı Füsun Eczacıbaşı ise iş dünyasını sanat üretimini desteklemeye davet ederek “Sanatın duvara asıldığı değil, yeşertildiği tarafta olun” dedi.

MARKA 2017’nin en felsefi ve bilimsel oturumunda, çok satan Fi, Çi, Pi serisi ve Aeden kitabının yazarı Azra Kohensahne aldı. Gazeteci Mirgün Cabas’ın sorularını yanıtayan psikolog, yazar ve düşünür Kohen, “Yazar olarak becerim, yazar olmamak. İnsanlara vermek istediğim bazı bilgiler var. Bunları zihinlere bulaştırmak için yazıyorum” dedi. Kohen'in Fi, Çi, Pi isimli eserlerinden uyarlanan psikolojik gerilim dizisinin ana karakterlerine hayat veren Serenay Sarıkaya ve Ozan Güven, Doğuş Yayın Grubu Satış Grup Başkanı Ateş İnce ile birlikte sahne aldı. Aylık yaklaşık 9 milyon izleyiciye ulaşan Puhu TV’nin başarısını kutlayan üçlü, internetin sağladığı anlık bilgilerin reklam sektörü için yeni bir dönemi başlattığını söyledi.  

MARKA 2017’nin gündeminde, Türk edebiyatının klasiklerinden, Sabahattin Ali’nin eşsiz “Kürk Mantolu Madonna” eseri de vardı. Tuba Ünsalİlkay Gürpınar ve Nisan Göknel, bir tiyatro oyununu, taptaze bir marka olarak ele almanın, çağdaş ve yenilikçi bir anlayışla yorumlamanın gücünü konuştu.

Moda ve Tasarım
Uzakdoğu’da trendlere yön veren Vogue China dergisinin kurucusu ve yayın yönetmeni Angelica Cheung, “Bugünün gençleri, benim hakkında uzun bir yazı yazdığım elbiseyi değil, derginin sayfalarında Taylor Swift’in üstünde gördükleri elbiseyi satın almayı tercih ediyorlar” diyerek, moda sektörü hakkında çarpıcı açıklamalarda bulundu. Tasarım yazarı Emily King’in sorularını yanıtlayan ünlü moda tasarımcısı Hüseyin Çağlayan ise “Dijital çağın modayı demokratikleştirdiğini düşünüyorum. Modanın tüketimi de dijitalleşti. Değişimi ben de görüyorum ve büyük heyecan duyuyorum” dedi.

Londra Tasarım Müzesi Direktörü Deyan Sudjic, MARKA izleyicilerine teknolojiye uyum sağlayan tasarımları ve geleceği tasarlarken teknolojinin üstlendiği rolü anlattı. MARKA 2017 kapsamında açılan Dükkan 18’de satışa sunulan özel ürünleri tasarlayan PSC şirketinin kurucu ortakları Pelin Yaşar ve Pia Hakko ise sloganlı tişörtler tasarlamak üzere 5 yıl önce çıktıkları yolculuğu aktardı.

Ses getirenler
Gazeteci Ahmet Hakan’ın kendi kendine ters köşe yapması, MARKA 2017’nin en ilgi çeken bölümlerinden biriydi. Kendisine sorulan en zor 10 soruyu seçen gazeteci, tüm sorulara samimi yanıtlar verdi. Dylan Jones, küçüklüğünden beri hayranı olduğu, Rock efsanesi David Bowie’nin hayatını anlattığı ve en çok satanlar listesine giren kitabın hazırlık sürecini paylaştı.

Ünlü komedyen, oyuncu ve sinemacı Cem Yılmaz, gazeteci Mirgün Cabas’la birlikte sahne aldı. Marka olmakla ilgili çarpıcı değerlendirmelerde bulunan Cem Yılmaz’ın rol aldığı Arçelik reklam filmi de ilk kez MARKA 2017’de izlendi.

MARKA 2017’nin kapanışını, sohbet ve müziği birleştiren interaktif bir performansla, pop star ve müzisyen KenanDoğulu yaptı. 11 yaşındayken minibüs şöförleri için bestelediği “İstanbul Kovboyları” adlı şarkıyı ilk kez MARKA izleyicileri için söyleyen Doğulu, müziğin üretim ve tüketim süreçlerinin nasıl hızla dijitalleştiğini anlattı.

Markalara mesajlar
Psikanalist, yazar ve aktivist Susie Orbach, MARKA izleyicilerine çarpıcı bir yüzleşme yaşattı. Orbach “Neden olduğumdan 30 yaş genç görünmeliyim? Neden bazı bedenler defile podyumlarında temsil edilmiyor? Fiziksel mükemmelliğin pompalandığı çağımızda, gençleri pençesine alan ve bir salgın gibi yayılan yeme bozukluklarında markaların rolü ne?” sorularıyla izleyenleri düşündürdü. Uluslararası medyanın en önemli isimlerinden Sarah Miller ise “Gençlerin beklentileri çok farklı. Ne kadar para harcadıklarına değil, markanın ne kadar değerli olduğuna bakıyorlar. Çünkü iyi ürüne uygun fiyatlarla erişebiliyorlar zaten” dedi.

Reklam sektörünün önemli fikir insanlarından Ahmet Akın, MARKA’ya özel hazırladığı analizle, cinsiyet kavramının geçirdiği dönüşümü anlattı. Cinsiyetsiz olmak, ‘Hepimiz feministiz!’, cinsiyette akışkanlık, zehirli maskülenlik, kendi bedeniyle barışık olmak gibi yeni trendlerin; Christian Dior, Dove, Nike, H&M, Axe gibi markaların iletişim stratejilerine nasıl yansıdığını anlattı.

Markalar konuşuyor
Erden Timur
, İcra Kurulu Başkanı olduğu NEF’in, kısa sürede başarıya ulaşan ve değer yaratmaya odaklanan iş modelini anlattı. Hürriyet İcra Kurulu Üyesi Zeynep Tandoğan’ın ev sahipliği yaptığı bölümde, Karaca İcra Kurulu Üyesi ve Grup Pazarlama Direktörü Galip Bağcı İncili Gastronomi Rehberi, Procter&Gamble Ortak Pazarlama Müdürü İpek Ersavaş ise 44. Pantene Altın Kelebek Ödülleri hakkında bilgiler verdi. Bayer Tüketici Sağlığı Ülke Müdürü Taygun Günay da köklü markalarını günümüze uyarlamak için, tüketicileri ve ihtiyaçlarını odağına alan çalışmalarını anlatan bir sunum yaptı.

L’Oréal Türkiye Genel Müdürü Claude Rumpler, markanın topluma katkı sağlamak üzere hayata geçirdiği projeleri, hazırladığı hareketli videoyla anlattı. MARKA Gençlik Konferansı’nda sahne alarak güzellikteki dijital dönüşümü anlatan L’Oréal Pazarlama Direktörü Beyza Kapu “Artık marka ve ürünleri değil, hikayeleri anlatmamız gereken bir dönemdeyiz” dedi. 

Nöro Sağlık Beyin Araştırmaları Merkezi Kurucusu Dr. Kerem Dündar, Sevgi Dilde Başlar projesi için birlikte çalıştığı Borusan Grubu’nun Kurumsal İletişim Direktörü Şule Yücebıyık ile birlikte sahne aldı. ATÖLYE Kurucu Ortağı Kerem Alper, Zorlu Holding Yönetim Kurulu Üyesi Emre Zorlu ve Kurumsal İletişim Genel Müdürü Aslı Alemdaroğlu, “İmece ruhunu yeniden canlandırarak iş dünyasının sahipleneceği bir kültür haline getirebilir miyiz?” sorusuna cevap aradı. Atasay genç CEO’su Atasay Kamer, 80 yıllık Atasay markasının yaşadığı dönüşümün lansmanını, MARKA sahnesinde yaptı. Atasay’ın yeni reklam filmini ilk kez izleyen MARKA izleyicileri, alkışlarıyla markaya destek verdi. Doluca Yönetim Kurulu Üyesi Sibel Kutman Oral ise 2013 yılında çıkan Alkollü İçki Yasası’nın, kurumuna ve şarap sektörüne etkilerini anlattı.

Girişimcilik hikayeleri
Gazeteci Çağdaş Ertuna’nın sorularını yanıtlayan Soho House Kurucu ve Yöneticisi Nick Jones, günümüzün sosyal ihtiyaçlarına yepyeni bir tanım getiren konseptin başarı hikayesini anlattı. Bigchefs Kurucu Ortağı ve CEO’su Gamze Cizreli, “Hayat cesurları sever” başlıklı sunumunda, kendi girişimcilik yolculuğunu samimi bir dille anlattı. Yaratıcı Direktör ve Sanayi 313 Kurucu Ortağı Enis Karavil ise bir deneyim mekanı olarak Maslak’taki Oto Sanayi’de hayata geçirdikleri Sanayi 313’ün hikayesini paylaştı.

Oyun sektörü gümbür gümbür geliyor
Muse & Galakticos Kurucusu Serdar Ekrem Şirin, hem iş dünyasına hem de gençlere hızla yükselen ve yaygılaşan oyun sektöründeki gelişme ve trendleri anlattı. MARKA Gençlik Konferansı’nda Christopher Leo Willkens’in moderatörlüğünde sahne alan Galakticos takımı ise oyuncu olmanın getirdiği yaşam biçimini paylaştı.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» TÜSİAD’dan Türk Sanayisinin dijital dönümüne destek
» Her yönetim kuruluna en az iki kadın üye
» Girişimciler bu kez de sosyal fayda için kolları sıvadı
» TÜSİAD “Sanayide dijital dönüşüm günleri”
» Kadını iş hayatında güçlendirmek için girişim yolunu açmak şart
» Türkiye’nin en güçlü 50 kadın CEO’su ödüllerini aldı
» Kadın girişimcilere ve adaylarına fırsat
» “Türkiye - Almanya iş dünyası ortaklığı derinleşiyor”
» Girişimciliğin Kalbi “İnovasyon Merkezi”nde atıyor
» Türkiye- AB İş Dünyası Diyalogu projesi başlıyor
» Türkiye Takım Tezgahları Sektörüne kadın eli değdi
» KAGİDER Haziran Brüksel etkinliği
» Dünya Devi Sodexo’nun Türkiye Liderliğini Eda Uluca üstlenecek
» Kadınlar için kariyerin yeni adresi, Pariyer.com 10 bin kadın üyesiyle birinci yaşını kutluyor!
» Mesleki başarısıyla lider ve rol model bir kadın: Ayşe Naz Erkan
» Türkiye’nin en önemli işveren markası konferansı 6. yılında…
» Geleceğin girişimci çocuklarının yeni gözdesi STEAM
» TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik’in Ankara temasları
» Bu Haftanın Sürprizi olan Liderliği Öğrenmek kitabını kazan!
» Başarılı bir işveren markası için 10 altın kural
» Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması 12. kez başlıyor
» Projem var ama param yok diyenlere…
» Girişimci kadınlar sertifikalarını aldı
» KAGİDER İşimi Kuruyorum Eğitimleri 10-11 Eylül tarihlerinde KAGİDER’de gerçekleşecek
» Tesla ile kasırgadan kaçmak mümkün mü?