Kurban Bayram’ında bilinçli et tüketmek önemli

20 Ağustos 2018 Pazartesi 11:00
12
14
16
18

Kurban Bayramı’ndaki zengin sofralar ve birbirinden lezzetli ikramlar başta sindirim sorunları olmak üzere birçok sağlık problemine neden olabiliyor. Bu sorunları önlemenin yolunun beslenme düzeninde dengeyi sağlamaktan geçtiğini söyleyen DoktorTakvimi.com uzmanlarından Uzm. Diyetisyen Seba Sarıtepe, Kurban Bayramı’nda doğru beslenmek isteyenlere önerilerde bulunuyor.

Son yıllarda bayramlar yaz dönemine denk gelse de hala birçoğumuz için bayram demek paylaşılan anlar, geniş sofralar, uzun sohbetler eşliğinde yenen yemekler ve lezzetli ikramlar anlamına geliyor. DoktorTakvimi.com uzmanlarından Uzm. Diyetisyen Seba Sarıtepe, bayramın tadını çıkarırken sağlığından olmak istemeyenler için uyarılarda bulunuyor. Kurban Bayramı’nda et tüketiminin ciddi miktarda artığını hatırlatan Sarıtepe, özellikle diyabet, tansiyon ve kalp-damar hastalıkları gibi kronik hastalıklara sahip kişilerin et tüketimini sınırlandırması gerektiğinin altını çiziyor.

Porsiyon kontrolünün önemine dikkat çeken DoktorTakvimi.com uzmanlarından Uzm. Diyetisyen Seba Sarıtepe, “Eti az miktarda ve kontrollü tükettiğiniz sürece bir problem yaşamayacaksınız. Fakat uzun süren katı diyetler sonucunda ne yazık ki porsiyon kontrolü çok daha zor olabiliyor. Bu nedenle beslenme düzeninde dengeyi sağlamaya odaklanın. Yılda bir gün yemeyi abartıp diğer günler ise çok sıkı diyetler yapıp kendinizi ve vücudunuzu yormayın. Canınız istediğinde ufak porsiyonlarla, istediğinizi tükettiğiniz zaman zaten özel günlerde abartmayacağınızı kendiniz gözlemleyeceksiniz. Çünkü sizin bedeniniz ve ruhunuz zaten çoktan doymuş olacak” diyor.

Uzm. Dyt. Seba Sarıtepe, bütün bunların yanı sıra bayramda beslenmemizde dikkat etmemiz gereken noktaları şöyle sıralıyor:

  • Uygun koşullarda kesilmeyen hayvanlardan hastalık bulaşma riski çok fazladır. Bu nedenle kesimin uygun koşullarda yapıldığından emin olun.
  • Kesimden hemen sonra pişirilen etler henüz sert olduğu için midede hazımsızlık yaratır. Bu nedenle eti en az bir gün beklettikten sonra tüketmeye özen gösterin.
  • Etleri kızartmak yerine ızgara, fırın gibi sağlıklı pişirme yöntemlerini tercih edin.
  • Yemeğinizi hazırlarken et ve sebzeleri aynı kesme tahtasında kesmeyin.
  • Et ile yapılan yemekleri gündüz tüketmeye özen gösterin. Akşam ise mide problemleri yaşamamak için sebze ağırlıklı beslenin.
  • Et yemeklerinin yanında pilav, makarna gibi karbonhidrat tüketiminden kaçının. Onun yerine demir emilimini arttıracak C vitamini kaynağı sebzeleri ilave edin.
  • Tatlı olarak şerbetli tatlılar yerine mümkünse sütlü tatlılar tercih edin.
  • Her zamanki gibi su tüketimini ihmal etmeyin.
  • Fiziksel aktiviteyi atlamayın. Akşam serinliğinde yapacağınız hafif tempolu yürüyüşlerin ruhunuza ve bedeninize ne kadar iyi geldiğini hemen fark edeceksiniz.
  •  

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Alzheimer’lıların evden çıkması gerekiyor
» Dişeti hastalıklarınızın sebebi stres olabilir!
» “Kansersiz Yaşam Senin Elinde”
» Sonbaharda göz alerjilerine dikkat
» Sonbahar detoksu için 9 öneri
» Çocukların okul başarısı için kahvaltıyı atlamayın
» Çocuğunuz okuma-yazmayı öğrenemiyorsa, dikkat!
» Alzheimer hastalığında 10 önemli mit
» Okula uyum sürecinde çocuğunuza “Korkma” demek yerine onunla empati kurmaya çalışın
» Prematüre bebeklerde ROP muayenesi şart
» Türkiye Avrupa’nın en obez ülkesi oldu!
» Dikkat eksikliği okul döneminde belirginleşiyor
» Beslenme çantasına peynirli sandviç ve havuç koyun!
» Dünyaya bir de böyle bakın!
» Regl ağrısıyla baş etmenin 10 yolu
» Başarılı Oyuncu Çiçek Dilligil’den Otizmli çocuklara destek!
» Sağlıklı beslenme tüyoları
» Basit kurallarla tatilde alınan kilolara elveda
» Diş problemi olan çocuklar kendine güvensiz ve içine kapanık olabilir
» Kilo ile mücadelede yeni dönem: Mide Botoksu
» Çocukların zihin gelişimi için faydalı 5 yiyecek!
» Milyonda Bir Görülen “Tibial Hemimelia” Hastaları Tuzla’da buluştu!
» Doğru ilk yardım müdahaleleri ile gözleri koruyun
» Çocuğunuzun okula uyum sürecinde dikkat edilmesi gerekenler
» En sık yapılan ilk yardım hataları!