Kemik kaybı en çok kış aylarında yaşanıyor

12 Ocak 2018 Cuma 11:00
12
14
16
18

Yaşadığımız sıcak ve güneşli günler herkesin aklına aynı soruyu getirdi; Kış ne zaman gelecek? Çocuklar kadar yetişkinler de kar yağışını dört gözle beklerken güneşin tadını çıkarmayı da ihmal etmiyor. Uzmanlara göre günlerin kısa oluşu, güneşli saatlerin çoğunun okulda, işte, masa başında geçirilmesi ya da yetersiz beslenme sebebiyle vücudumuz da, ruhumuz da güneşten tam anlamıyla faydalanamıyor.

Yeni yıl bembeyaz bir karla değil ışıl ışıl güneşli havalarla başladı. Her yıl soğuk havaların etkisiyle evlerine kapanan insanlar hafta sonlarını gezmeye ve güneşin tadını çıkarmaya ayırıyor. Soğuk ve yağışlı günler ise kapıda... Uzmanlar, güneşin etkisinin iyice azalacağı bu dönemde hem bağışıklık sistemi hem de kemik sağlığı için dengeli beslenmenin önemine dikkat çekiyor.

Muratbey Gıda Beslenme Danışmanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu kış aylarında kemik metabolizmasında değişiklikler olduğunu, bu nedenle D Vitamini ve Kalsiyum tüketimine önem verilmesi gerektiğini belirtiyor. Prof. Garipağaoğlu, yaşlılar başta olmak üzere hemen her yaşta kemik kaybı riskinin arttığını, kemik kayıplarını önleyebilmek için kış aylarında, D vitamini ve Kalsiyumun birlikte ve yeterli alınması gerektiğini söylüyor.

Çocuklar, yaşlılar ve hamileler dikkat!

Prof. Garipağaoğlu: “D vitamini ve Kalsiyum, kemik sağlığının garantisi olan iki besin ögesi. D vitamini, kalsiyumun bağırsaklardan emilmesini sağlar. Başta kemikler olmak üzere vücudumuzun pek çok yerinde önemli görevleri olan bir vitamindir. Kemik kayıplarını önleyebilmek için kış aylarında, D vitamini ve Kalsiyum minerali birlikte ve yeterli alınmalıdır” diyor.

Süt ve süt ürünlerinin içerdiği zengin protein ve kalsiyum ile kemik sağlığının korunmasında etkili bir besin olduğunu ifade eden Prof. Garipağaoğlu özellikle de peynir tüketiminin önemini şöyle açıklıyor; “100 gram Muratbey kaşar peyniri ile günlük kalsiyum gereksiniminin %90’ı, Sürmeli ile ise %70’i karşılanıyor. Kemik kaybı riski taşıyan hamileler ve yaşlıların yanı sıra gelişme çağındaki çocuklar için peynir hem keyifli bir atıştırmalık hem de kalsiyum bakımından oldukça zengin bir besin.”

Egzersizi ihmal etmeyin

Muratbey Gıda Beslenme Danışmanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu, kış aylarında sağlıklı beslenmeye ilave olarak, yürüyüş yapmak, yeterli ve kaliteli uyumak, stresten uzak durmak ya da stresle başa çıkabilmeyi bilmek şeklinde tanımlanan sağlıklı bir yaşam biçiminin bağışıklık sistemini iyileştirdiğini ve kemik sağlığını koruduğunu belirtiyor.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» 1000 Başarılı Türk Gencine Uluslararası Ödül
» İstanbul Boğazı’nın 60 ‘incisi’ alıcı bekliyor
» İKSV Galaları "Sibel" İle 2018’e veda ediyor
» Yılbaşı alışverişine çıkarken bu önerilere kulak verin
» Çalışan kadınlar bu robota bayıldı!
» Para ile mutluluk ilişkisi nasıl ilerliyor?
» Akbank “Şehrin İyi Hali” Projesi ile 2600 gönüllü genç 26 şehre iyilik taşıdı
» ‘Yılın En’leri belli oldu: Tarkan ve Aleyna Tilki
» Türkiye’nin en çok satan kitapları
» Birleşmiş Milletler Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Kaldırılması Sözleşmesi 39 Yaşında
» Türkiye’de 4,4 Milyon çocuğun duygusal ihmal’den etkileniyor
» Anadolu Hayat Emeklilik ‘Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri’ni İmzaladı
» Kadınlar erkeklerden uzun yaşıyor
» 2018 yılına damgasını vuran yerli albümler
» 745. vuslat gecesi
» Maral Ataman konseri Vadistanbul’da
» “Çocuğu dinlemek son derece önemli”
» Aygaz’a Kristal Baret ödülü
» ‘Duvarları Olmayan Müze’
» Haydi gençler, film çekiyoruz!
» Conrad İstanbul Bosphorus’tan “Fındıkkıran” Geçti
» L’oréal Türkiye’den bilim kadınlarına 75 Bin TL’lik burs
» Masal Şatosu’nda Camdan hayaller
» Arda ile Ceren çocuklarla buluştu.
» Kayseri’nin şampiyon sultanları