Kemik kaybı en çok kış aylarında yaşanıyor

12 Ocak 2018 Cuma 11:00
12
14
16
18

Yaşadığımız sıcak ve güneşli günler herkesin aklına aynı soruyu getirdi; Kış ne zaman gelecek? Çocuklar kadar yetişkinler de kar yağışını dört gözle beklerken güneşin tadını çıkarmayı da ihmal etmiyor. Uzmanlara göre günlerin kısa oluşu, güneşli saatlerin çoğunun okulda, işte, masa başında geçirilmesi ya da yetersiz beslenme sebebiyle vücudumuz da, ruhumuz da güneşten tam anlamıyla faydalanamıyor.

Yeni yıl bembeyaz bir karla değil ışıl ışıl güneşli havalarla başladı. Her yıl soğuk havaların etkisiyle evlerine kapanan insanlar hafta sonlarını gezmeye ve güneşin tadını çıkarmaya ayırıyor. Soğuk ve yağışlı günler ise kapıda... Uzmanlar, güneşin etkisinin iyice azalacağı bu dönemde hem bağışıklık sistemi hem de kemik sağlığı için dengeli beslenmenin önemine dikkat çekiyor.

Muratbey Gıda Beslenme Danışmanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu kış aylarında kemik metabolizmasında değişiklikler olduğunu, bu nedenle D Vitamini ve Kalsiyum tüketimine önem verilmesi gerektiğini belirtiyor. Prof. Garipağaoğlu, yaşlılar başta olmak üzere hemen her yaşta kemik kaybı riskinin arttığını, kemik kayıplarını önleyebilmek için kış aylarında, D vitamini ve Kalsiyumun birlikte ve yeterli alınması gerektiğini söylüyor.

Çocuklar, yaşlılar ve hamileler dikkat!

Prof. Garipağaoğlu: “D vitamini ve Kalsiyum, kemik sağlığının garantisi olan iki besin ögesi. D vitamini, kalsiyumun bağırsaklardan emilmesini sağlar. Başta kemikler olmak üzere vücudumuzun pek çok yerinde önemli görevleri olan bir vitamindir. Kemik kayıplarını önleyebilmek için kış aylarında, D vitamini ve Kalsiyum minerali birlikte ve yeterli alınmalıdır” diyor.

Süt ve süt ürünlerinin içerdiği zengin protein ve kalsiyum ile kemik sağlığının korunmasında etkili bir besin olduğunu ifade eden Prof. Garipağaoğlu özellikle de peynir tüketiminin önemini şöyle açıklıyor; “100 gram Muratbey kaşar peyniri ile günlük kalsiyum gereksiniminin %90’ı, Sürmeli ile ise %70’i karşılanıyor. Kemik kaybı riski taşıyan hamileler ve yaşlıların yanı sıra gelişme çağındaki çocuklar için peynir hem keyifli bir atıştırmalık hem de kalsiyum bakımından oldukça zengin bir besin.”

Egzersizi ihmal etmeyin

Muratbey Gıda Beslenme Danışmanı Prof. Dr. Muazzez Garipağaoğlu, kış aylarında sağlıklı beslenmeye ilave olarak, yürüyüş yapmak, yeterli ve kaliteli uyumak, stresten uzak durmak ya da stresle başa çıkabilmeyi bilmek şeklinde tanımlanan sağlıklı bir yaşam biçiminin bağışıklık sistemini iyileştirdiğini ve kemik sağlığını koruduğunu belirtiyor.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» TEMA Vakfı’ndan siyasete ekolojik çağrı
» Bunun adı "İzmir mucizesi"
» Turuncu Salyangoz Büyük Ödülü Seferihisar’ın
» En "taze" mezunlar
» Cappadox Çağdaş Sanat Programı sanatseverlerden tam not aldı
» Baba Kızın Muhteşem Düeti
» Kizlar Soruyor anketi: İlker Kaleli ve Burçin Terzioğlu mürüvveti beklenen çift seçildi.
» Karşıyaka’da ‘Köy’ Bereketi
» Zülal Altın Avrupa Şampiyonası yolcusu
» Zirvede İzmir vardı
» Toprağı korumak, yaşamı kazanmaktır
» Tarihi semtte çamaşır ipleri arasında sıra dışı gösteri
» Twitter’dan futbolcu kadınlara yepyeni bir emoji
» Workinton OneCoworking oluşumuna dahil oldu
» Burçin Terzioğlu The Protector’un oyuncu kadrosuna dahil oldu!
» Urla Belediye Başkanı Sibel Uyar, İspanya’nın Bilbao Kenti’nde Türkiye’yi temsil etti
» “Objects of Şişhane” isimli sergisi açıldı
» Babaların yüzünü kızları güldürüyor
» Sütaş ve TEMA Vakfı, tarım topraklarının geleceği için organik ve organomineral gübre kullanımına dikkat çekti
» Çukur ekibi “Otizmin farkında”
» Ergenlik yaşa değil, kiloya bağlı gelişiyor
» Eskişehirli sporculardan büyük başarı
» Küçük karikatüristlerin büyük başarısı
» Tatil yolunda araçta çocuk güvenliği için öneriler!
» İstanbul Modern Sinema’da yıla damgasını vuran kadın filmleri