İşveren markasına neden yatırım yapmalısınız?

20 Temmuz 2018 Cuma 13:00
12
14
16
18

Yapılan araştırmalar güçlü bir işveren markası olmayı başaran şirketlerin, aynı sektördeki rakip şirketlere göre şirketlerin en değerli varlığı olan yetenekleri çekmede 3,5 kata kadar daha başarılı olduğunu gösteriyor. Türkiye’de faaliyet gösteren en gözde şirketlerle en iyi yetenekleri bir araya getiren toptalent.co Kurucu Ortağı Mehmet Aksu, bu yeteneklerin iş hedeflerine ulaşmada, şirketin sektördeki konumuna ve büyümesine sunduğu katkıları hatırlatarak, işveren markası olmanın önemine dikkat çekiyor. “Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yetenek kıtlığı yaşanıyor, üstelik bu sıralamada ülkemiz beşinci sırada yer alıyor. Dolayısıyla rekabetin her alanda yüksek olduğunu bu dönemde, hali hazırda oldukça küçük bir grup içinden en uygun yeteneğe ulaşmak işveren markasına yatırım yapmayan şirketler için daha da zor bir süreç” diyen Mehmet Aksu, işveren markası olan şirketlerin kazandığı faydaları şu şekilde sıralıyor:

Finansal Başarı

İşveren markası gücüyle finansal performans arasında çok güçlü bir ilişki bulunuyor. Fortune’un yaptığı bir araştırmaya göre, çekici işveren markası olan şirketler, finansal olarak da öne çıkıyorlar. Soyut bir varlık olarak çalışanlarla kurulan güçlü bağlar, uzun vadede şirketin değer zincirinde net şekilde etkisini gösteriyor.

Mutlu ve Sadık Çalışanlar

Çalışanlar kendilerini geliştirdikleri, katkılarının takdir edildiği, çabalarının görüldüğü şirketlerde daha mutlu ve verimli olabiliyorlar. Mutlu çalışanlar, mutlu ürünler ve hizmetler sunuyorlar ve bu mutluluk halkası son kullanıcıya (tüketiciye) kadar iniyor. Ayrıca şirketini ve işini seven çalışanlar bunu çevreleriyle de paylaşıyorlar. Dolayısıyla, mutlu çalışanlar hem ticari hem de yeni yeteneklerin kazımı konusunda eşsiz araçlar olabiliyorlar ve şirket başarısına önemli katkılar sunuyorlar.

İşten Ayrılma Maliyetinde Düşüş

İşten ayrılan adayların %35’i neden olarak şirketin kendisini gösteriyorlar. Mülakat ve işe alım sürecinde beklentileri doğru yönetmeyen şirketler, günün sonunda yüksek ayrılma oranlarının maliyetine katlanmak zorunda kalıyorlar. İşveren markası olmayı başaran şirketlerin ise bu maliyetlere katlanma oranları oldukça düşük oluyor.

Daha az zaman ve maliyetle, en yetenekli adayları çekme

Güçlü işveren markası olmayı başaran şirketler, yetenekler tarafından takip ediliyor ve bu şirketlerde çalışmak için fırsatları takip ediyorlar. Yetenekler şirketi ve değerlerini zaten bildiklerinden, kendisiyle şirket arasındaki uyumu hissediyorlar. Böylece yetenek kazanımında harcanan zaman ve maliyet minimum oluyor. Diğer yandan, iyi iletişimi yapılan işveren markası şirketler uyumlu olmayacak adayları uzak tutmayı başarıyor, bu da ilgisiz adayları ayrıştırmak için harcanacak zamanı azaltıyor ve tasarruf sağlıyor.

 

Yetenek havuzunu genişletme

Güçlü inşa edilmiş bir işveren markası aktif iş arayışında olmayan ancak ilerleyen dönemde yeni bir arayışa girecek adayları çekmekte de etkili oluyor. CLC (Corporate Leadership Council) tarafından yapılan global bir araştırmaya göre, etkili bir işveren markası olan şirketler daha geniş bir yetenek havuzuna sahip oluyorlar. 90 Şirketten 58.000 kişiyle yapılan bu çalışmaya göre, iyi yönetilen bir işveren markası olan şirketler işgücü havuzunun %60’ına erişebiliyorken yönetilmeyenlerde bu oran %40.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Girişimci kadınlar sertifikalarını aldı
» KAGİDER İşimi Kuruyorum Eğitimleri 10-11 Eylül tarihlerinde KAGİDER’de gerçekleşecek
» Tesla ile kasırgadan kaçmak mümkün mü?
» "Nimet Hanım" modeli
» TÜSİAD Ankara temaslarına devam ediyor
» ‘’Yaptığınız bu büyük iş, bize örnektir’’
» TÜSİAD Ankara’da temaslarda bulundu
» Yılmayın, hayallerinizin peşinden gidin!
» Brookings Enstitüsü’nde TÜSİAD işbirliği ile transatlantik ilişkiler değerlendirildi
» Kocaeli Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’a ziyaret etti
» Sosyal Girişimciliğin Tohumları Lüleburgaz’da atıldı
» “2018 Avrupa’nın En İyi İş Meleği” ödülü verildi
» ‘Geleceğin Kadın Liderleri’nin son durağı Trabzon
» Arya Shopping Fest Bodrum’da!
» Türkiye-Avrupa Gelecek Forumu Eğitim Programının Dördüncüsü Paris ve Berlin’de gerçekleşti
» TÜSİAD “Ne okusam ne olsam” Meslek projesi sürüyor
» TÜSİAD Koç Üniversitesi ekonomik araştırma forumu “Merkezi Yönetim Bütçe takip Raporu”nu tanıttı
» TÜSİAD “Merkezi Yönetim Bütçe Takip Raporu” tanıtım toplantısı düzenleyecek
» Franchise Company ile hedef; markaların gelişimine katkı sağlayarak, sürdürülebilir değer oluşturmak
» BİZBİZZE Yaz buluşması ile girişimci kadınlar güçlerine güç katıyor
» ATSO, Dış ticaretin gelişmesi için çalışıyor
» Türk Sanayisinin Dijital Dönüşümüne Destek: "TÜSİAD SD2" Programına Başvurular Başlıyor!
» Urla’da lider kadınlar sertifikalarını aldı
» Kocaeli Kadın Girişimciler Kurulu Bosna Hersek Ziyaret etti
» BUİKAD’dan Toplumsal uzlaşma