Tohum Otizm Vakfı ve Teknosa’dan semptom reklamar

13 Temmuz 2018 Cuma 17:00
12
14
16
18

Günümüzde her 68 çocuktan birisi otizm riski ile doğuyor, her 20 dakikada 1 çocuk otizm tanısı alıyor. Otizmin görülme sıklığı günümüzde çok büyük bir hızla artmasına rağmen ülkemizde hala otizmin ne olduğu, belirtileri ve tedavisi tam anlamı ile bilinmiyor!

Otizm, doğuştan gelen ve genellikle yaşamın ilk üç yılında fark edilen gelişimsel bir farklılık.Bilimsel araştırmalar erken tanı ve doğru bir eğitim yöntemi ile yoğun olarak eğitim alan otizmli çocukların yaklaşık yüzde ellisinde otizmin belirtilerinin kontrol altına alınabildiğini, gelişim sağlanabildiğini, hatta bazı otizmli çocukların ergenlik yaşına geldiklerinde diğer arkadaşlarından farkı kalmadığını gösteriyor. Erken teşhis için de otizm belirtilerini bilmek, otizmin farkında olmak hayati önem taşıyor. Otizmin en önemli belirtilerinden biri takıntılı – tekrarlayan davranışlar sergilemek. İşte Semptom Reklamlar da bu belirti üzerinden otizme dikkat çekmek için ortaya çıktı.

Tohum Otizm Vakfı, Teknosa ve Best Fm iş birliğiyle gerçekleşen projede, normalde farklı reklam kuşaklarında yayınlanacak olan 8 Teknosa reklamı, ünlü radyocu Yasemin Şefik’in programının yayın akışı değiştirilerek blok halinde tek bir seferde yayınlandı. Teknosa reklamının artarda 8 kere yayınlanmasının ardından, yayında seyircilerden gelen şaşkınlık mesajlarını okuyan Yasemin Şefik, neden aynı reklamı üst üste 8 kere yayınladığını açıklaması için sözü Tohum Otizm Vakfı Genel Müdürü Betül Selcen Özer’e bıraktı. Otizmin en önemli belirtilerinden birinin tekrar eden, takıntılı davranışlar olduğunu açıklayan Özer, aynı spotun defalarca tekrarlanma sebebinin otizme farkındalık yaratmak olduğunu ifade etti ve otizme, otizmin belirtilerine dair bilgi verdi.

Best Fm ve Tohum Otizm Vakfı Instagram hesaplarından yapılan ortak canlı yayınla, sosyal medyadan da otizme farkındalık yaratılmış oldu.

Erken Tanı ve Eğitimle, Otizmli Bir Çocuk Yeniden Doğabilir

Otizmin belirtileri en erken yaşamın ilk 6. ayında fark edilebiliyor.Otizmin başlıca belirtileri arasında; başkalarıyla göz teması kurmamak, gözlerin bir yere takılıp kalması, ismi söylendiğinde bakmamak, sözleri tekrarlamak, parmağıyla ile istediği şeyi gösterememek, akranlarının oynadığı oyunlara ilgi göstermemek, sallanmak, çırpınmak, parmak ucunda yürümek, dönen nesnelere karşı aşırı ilgi ve takıntılı davranışlar sayılabiliyor. Aileler çocuklarında aynı yaştaki diğer akranlarından farklı davranışlar ve belirtiler gözlemleniyorsa vakit kaybetmeden otizm konusunda uzman bir psikiyatriste başvurmaları gerekiyor.

Semptom Reklamlar

Reklam Ajansı: 4129Grey

CEO&CCO: Alemşah Öztürk

Yaratıcı Yönetmen: Seren Köroğlu

Yaratıcı Grup Başkanı: Ahmet Terzioğlu

Yaratıcı Grup: Bilal Öztaş, Fahri Güçlü

Yaratıcı Strateji: Zeynep Özdoğan

Marka Direktörü: Melike Aşcı

Marka Yöneticisi: Ecem Gök

Ajans Yapımcısı: Can Aran

Tohum Otizm Vakfı Hakkında

Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı, "Otizm Spektrum Bozukluğu" olan çocukların erken tanısının konulması, özel eğitimi ile topluma kazandırılmasına öncülük edilmesi ve bunun yurt çapında yaygınlaştırılması amacıyla, kar amacı gütmeyen ve kamu yararını gözeten bir sağlık ve eğitim vakfı olarak 15 Nisan 2003 tarihinden bu yana çalışmalarını yürütmektedir.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Diyabetli çocuklar sporla engelleri aştı farkındalık için ünlülerle basketbol oynadı
» Körfez Festivali’nde ödül gecesi
» Yayaların günü
» Çinlilerin midesine yolculuk
» Hem kendiniz hem de çocuklarınız için “İyi Bakteriler”in önemini biliyor musunuz?
» Cam kumbaralar Mersin’de
» AKUT Spor Kulübü Sporcusu Birgül Erken Türkiye 2.si oldu
» Bursa inciri Uzakdoğu pazarında
» Mor menekşeler
» İşte benim Zeki Müren
» Yasemin Şefik ile İki Koltuk’ta Özge Ulusoy yeni aşkını anlattı!
» Hayko Cepkin, Lipton Migros işbirliği ve TOG desteği ile "Rengarenk Okullar" projesi çocukların hayatını renklendiriyor
» Biz Evde Yokuz: "Yeni Yerler Görmekten Büyük Keyif Alıyoruz"
» Gaziantep’in Uluslararası Festivali’ne “Çok Güzel” Destek
» Emlağın En’leri Ödüllerini kazananlar belli oldu
» 13. Contemporary Istanbul, ön izlemede 11 bin 500’ünüzerinde davetliyi ağırladı
» Yerli ve organik ürünlerle güzelleştiren şovlar CNR’de başladı
» Gayrimenkul satış ve kiralamalarındaki döviz yasağında belirsizlik sürüyor
» Tatil sezonu bitti işyeri ihtiyaçları ikiye katlandı
» Şişli Belediyesi ve GÖRSAV ustaları ağırlıyor
» Mor Sertifika Avrupa Eğitim Araştırmaları Konferansı’nda tanıtıldı
» “Kalp Olmak Ne Ola?” Sergisi açıldı
» Okullar açıldı, konut kiraları yükseldi
» Çağdaş İstanbul Vakfı, ‘CIF Dialogues’ konferanslarını ‘Duyarlılıklar’ teması ile gerçekleştirdi
» Kent Meydanı Gezgin Anneler Kulübü’ne ev sahipliği yapıyor