Hareketsizlik kalp sağlığınızı tehdit ediyor…

13 Ekim 2017 Cuma 17:00
12
14
16
18

SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN KALBİNİZE İYİ BAKIN!

Kalbimiz daha doğmadan önce yorulma dinlenme bilmeden her gün 100 bin defa atan en hayati organımızdır. Bu mühendislik harikası muazzam makine günde yaklaşık 10 tonluk bir tankı doldurabilecek kanı pompalarken çoğu zaman çalıştığının farkında bile olmazsınız. Ancak siz bunu bir ağrı, sıkışma veya düzensiz atım ile fark ediyorsanız kalbinizde bir şeyler ters gidiyor olabilir. Acıbadem Ankara Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Serkan Duyuler, sağlıklı bir kalp için yapılması gerekenleri anlatıyor…

“Her yıl milyonlarca insan kalp hastalıklarına bağlı sebeplerden kaybediliyor. Bir o kadar insanında hayat şartları kalp hastalıkları nedeniyle kısıtlanıyor.” İfadelerini kullanan Kardiyoloji Uzmanı Yrd. Doç. Dr. Serkan Duyuler sözlerine şöyle devam ediyor: “ Her ne kadar irsi sebepler kalp hastalıklarına önemli yer tutsa da, kalp sağlımızı bozan sebepler yine bizim kendi elimizde olan şeyler. Mesela sigara gibi. Sadece sigarayı bırakarak kalp hastalığı riskinizi 3 kat azaltabilirsiniz. Ya da yediğiniz ekmeği bir kaç dilim azaltarak diyabet yani şeker hastalığı olma riskinizi azaltabileceğiniz gibi. Ne yiyip içtiğiniz sandığınızdan çok daha fazla sağlığınızı etkiliyor. Tansiyon yüksekliğini örnek verirsek bir çok tansiyon hastasının asıl sorunu ya fazla kiloları ya da fazla tuz tüketimi.”

Günde 10 bin adım atın!

Kalp sağlığını tehdit eden diğer bir durumun ise hareketsizlik olduğunun altını çizen Duyuluer; “ Günde ortalama 10 bin adım atarak kalbinizi korumaya katkıda bulunabilirsiniz. Hareket için bütün fırsatları değerlendirmek önemli. İş yerinde asansör kullanmamak, işe gidip gelirken birkaç durak ötede inmek ve yürümek veya aracınızı biraz uzağa park edip yürümek gibi. Özellikle genç nesillerinde sağlıklı olabilmesi için hareket şart. Çocukların televizyon, bilgisayar, tablet karşısında vakit geçirmelerindense anne babalarıyla yürüyüş veya yüzme gibi bir egzersiz yapmaları verimli vakit geçirme adına en sağlıklı seçenek olacaktır. “

Sağlıklı bir kalp için;

1-Daha hareketli olmaya çalışın

2-Adım sayınızı arttırın

3-Yemek porsiyonlarınız küçültün

4-Düzenlikalp muayenenizi yaptırın

5-Tansiyonunuzu, şekerinizi, kolesterolünüzü ölçtürmeyi ihmal etmeyin.

6-Kalbiniz size kendini fark ettirmeden siz kalbinizin farkında olun. Kalbinizi sevin

 

 

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Meme kanserinin moleküler şifreleri çözülüyor
» Beyaz etin dengeli beslenmeye 12 faydası
» Fazla kilo ve obezite peoblemi erkeklerde kısırlığa yol açabilir
» Mikroenjeksiyon uzmanından yanıt: "Mikroenjeksiyon yöntemi ile doğan bebekler doğal doğan bebekler kadar sağlıklı"
» Osteoporoz’a D Vitamini etkisi
» 40 yaşından sonra yılda bir kez göz kontrolü yaptırın!
» Saç dökülmesi, üşüme, halsizlik, unutkanlık…
» İyot eksikliği ciddi hastalıklara sebep oluyor
» Orgazm başınızı ağrıtmasın!
» 2 Yaşında bir çocuk, dünyadaki suç oranını değiştirebilir mi?
» 7 santim yeterli
» Gençleri hedef alan yeni zehir; Flakka
» Meme kanserinde erken teşhise dikkat çekecekler
» Fazla tuz tüketmek kemikleri zayıflatıyor
» Kemiklerin sessiz hırsızı Osteoporoz
» Çocuğunuzun boyu yılda 4,5 cm’den Az uzuyorsa dikkat
» Şeyda Coşkun ile 21 günde hafifle programı başlıyor
» Menopoz bir hastalık değil, süreçtir
» 10 Soruda romatizma ile ilgili merak edilenler
» Doğru nefes aldığınızdan emin misiniz?
» Gripten sonra diş fırçanızı hemen değiştirin
» Dünya menopoz günü
» Kurumsal Zindelik
» 5 kilo almak meme kanserini yüzde 5 arttırıyor
» Başakşehir’de 10 yılda 10 bin kadına kanser muayenesi