Hangi probiyotik kaynak ne kadar tüketilmeli?

15 Kasım 2018 Perşembe 09:00
12
14
16
18

Sağlıklı bir sindirim sistemi, bir yaşamın en önemli koşullarından birisidir. Sindirim ünitesi sağlıklı çalışmanın en önemli etken olduğu bağırsaklarımızda yaşayan flora bakterileridir.

“Bağırsak mikroflorasının sağlığını korumak ve işlevlerini sağlamak için probiyotikler ve prebiyotiklere ihtiyaç vardır. Bu canlı mikroorganizmaların probiyotik, besinler yoluyla alınması, ince bağırsakta sindirilmeden direkt kalın bağırsağa geçme ve buradaki faktörleri içeren karbonhidrat türevli besinlere ve prezervatiflere. Kısacası prebiyotikler, probiyotiklerin besinleridir ”diyen İstanbul Okan Üniversitesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Derya Fidan, açıkladı!

Probiyotiklerin Vücudumuza 5 Önemli Etkisi!

  • Vücudu hastalıklardan korur ve bağışıklık içerisinde sağlamlaştırmak yardımcı olurlar.
  • Kanseri önleyici ve tedavi edici etkiler vardır.
  • İshal, mide rahatsızlığı, şişkinlik, gaz, hazlaplık gibi konularda önlemeye yardımcı olur.
  • Yiyeceklerin vitamin ve mineral emilimini artırırlar.
  • Kilo vermenize yardımcı olur.

Hangi Probiyotik Kaynak Ne Kadar Tüketilmeli?

Peynir:

Sofralarımızda yer alan kısımların bulunduğu alandaki mikroorganizmaların en iyi probiyotik kaynağıdır. O kadar da probiyotikten faydalanmadığınızı gösterir.

Kefir:

Hep söylenir belki de ilk tercihtir, probiyotik devreye kefir. Tüketim sıklığı ve miktarıyla haftada 3 defa ikindi ara öğününüze alacağınız ev yapımı organik kefir, bağırsak floranızı güncel tutup sizi hastalıklardan koruma da büyük etkiye sahip olacaktır.

Nar Ekşisi:

Konumuz probiyotik ise, organik ev yapımı nar ekşisi de yerini almalı bu listede. Lakin bu noktada dikkatle hazırlanmış bir şey hazır satılara pazar raflarını süsleyen nar ekşileri içeriği ile el yapımı nar ekşisi ile ayrılacak.

Elma Sirkesi:

Onun derde deva niteliğinde olduğunu söyleyebiliriz, elma sirkesi, probiyotik açısından değerlendirilebilecek nadide besinler bulunmaktadır. Elma sirkesi, fermantasyon işlemi için bir çok mikroorganizmaya sahiptir. Akşam yemeğinden sonra uyumadan 2 saat kadar önce 1 bardak ılık suya katılmış 2 yemek kaşığı kadar elma sirkesi, hem bağırsak sağlığımızı koruma da hem de insülin dirence tedavi etmek başarıya taşıyacak etkilere sahiptir.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Zehir olmasın şifa olsun
» Griple ilgili doğru bilinen 11 yanlış
» Bu diş telleri üflemeli müzik aletlerini çalmayı engellemiyor!
» 1060 Umut Elçisi İstanbul Maratonu’nda KAÇUV İçin umuda koştu
» En sık görülen 9 cilt sorununa modern çözümler
» Diş eti problemleri bebeği etkiliyor
» Doğadan gelen yardım
» Sakın ovalamayın
» “AIDS ile mücadelenin en etkili yolu, korunma önlemlerini uygulamaktır.”
» Çocukları bekleyen tehlike: miyopi
» Kış hastalıklarından korunmanın ipuçları
» Soğuk havalarda hastalıklara kalkan beslenme önerileri
» Astımda erken teşhis önemli
» Olumsuz ebeveyn tutumları çocuklarda psikolojik sorunlara neden oluyor!
» Benim normalim diye bir şey yok! Tansiyonun normali 12-8’dir!
» Diş tedavisi engel tanımıyor!
» Tohum Otizm Vakfı Kırıkkale’de eğitim atölyeleri düzenledi
» AIDS geri mi dönüyor?
» ABD’de ’’ Yılın Doktoru ’’ unvanını alan ilk kadın, Dr. Ayşe Aytaman oldu
» Ekmek yiyerek de zayıflamak mümkün!
» Çocuğunuz sizinle göz teması kuruyor mu?
» 10 Maddede AIDS ile İlgili bilinmesi gerekenler
» Anne adayları gebelik şekerine dikkat!
» Her 4 AIDS’liden 3’ünün haberi yok
» Uzmanlar uyarıyor! Soğuk diye hareketsiz kalmayın!