Hamileyken yüzmek güvenli mi?

07 Haziran 2018 Perşembe 10:00
12
14
16
18

Komplikasyonlu ve yüksek riskli gebelikler dışında yüzme gebelikte yapılabilecek en ideal egzersizdir. Peki nelere dikkat etmeli?

Kadın Hastalıkları Doğum ve Tüp Bebek Uzmanı Op. Dr. Betül Görgen, hamilelik ve yüzme konusunda önemli bilgiler verdi:

İLK 3 AY:

Bu dönemde ideal süre günde 30 dakikadır. Güne yüzerek başlamak sabah bulantılarını azaltır ve dinamik bir başlangıç yapmanızı sağlar.

İKİNCİ 3 AY:

Bebeğiniz büyürken, vücudunuz da ağırlaşıyor. Çoğu anne adayı bu dönemde yüzmeyi azaltır ama uygun bir mayo giyerek ve özellikle sırt üstü yüzmeyi tercih ederek bel ve sırt ağrılarınızdan kurtulabilirsiniz.

SON 3 AY:

Bu dönemde stresi azaltmak ve sırt ağrılarından kurtulmak için en iyi stil kurbağalamadır. Eğer bir şnorkel takarsanız, yüzerken boynunuzda gerginlik de olmaz.

BUNLARI HİSSEDERSENİZ YÜZMEYİ BIRAKIN

Vajinal kanama, karında ağrı, sıvı gelmesi, rahimde kasılmalar, nefes darlığı, yorgunluk, göz kararması ve düzensiz kalp atışları hissederseniz, yüzmeyi bırakın ve hemen sudan çıkın.

YÜZMEYE BAŞLAMADAN ÖNCE HANGİ ÖNLEMLERİ ALMALI?

Eğer 30 dakika ve üzerinde yüzüyorsanız mutlaka yeterli sıvı ve glikoz almalısınız.

Havuza atlamayın ya da dalmayın.

Su soğuksa ısrarcı olmayın.

Temizliğinden emin olmadığınız yerlerde yüzmeyin

Gebeyken tek parça mayolar yerine, iki parçalı olanlar tercih edilmelidir.

Yüzme bilmiyorsanız, gebelik bunun için uygun bir zaman değildir. Ama yine de havuzda yapılabilecek pek çok egzersiz bulabilirsiniz. En basiti, suda küçük adımlar atarak yürümek gibi. Ama gebelik öncesi nadir de olsa yüzüyorsanız, süreyi gebelikte yavaş yavaş artırabilirsiniz. Düzenli bir yüzücüyseniz aynı tempoyu sürdürebilirsiniz.

Kendinizi çok yormayın, zorlamayın. Doğru önlemleri alarak hem eğlenin hem egzersiz yapın.

YÜZMENİN FAYDALARI

Gebelikte kilo alımını dengelemeniz için mükemmel bir egzersizdir.

Kardiyovasküler sisteme fazla yük binmez.

Kasları güçlendirir, kan dolaşımını düzenler.

Omurga ve etrafındaki kasların gevşemesini sağlar.

Uyku kalitesini düzeltir.

Eklem ve ligamanlara az yük binmesini sağlar.

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» “Kalp Olmak Ne Ola?” Sergisi açıldı
» Okullar açıldı, konut kiraları yükseldi
» Çağdaş İstanbul Vakfı, ‘CIF Dialogues’ konferanslarını ‘Duyarlılıklar’ teması ile gerçekleştirdi
» Kent Meydanı Gezgin Anneler Kulübü’ne ev sahipliği yapıyor
» Bilimi duvarlara işlediler
» Büyük Ev Ablukada ve LUV X Hip Hop Party Bu Hafta Babylon’da
» Aşırı internet kullanımı boşanma nedeni!
» Yepyeni bir atölye: Ailemle sanatçı atölyesinde
» Sinem Kobal ayakkabı tutkusunu reklama taşıdı
» Hayalleri gerçek oldu
» Köy Koop Genel Başkanı Neptün Soyer: Üreticinin bu yem fiyatları karşısında dayanabilmesi zor!
» Karşıyaka harekete geçiyor
» Konak’ta ücretsiz kurslar
» Tenis turnuvasında şampiyonlar belli oldu
» Lületaşı Festivali fark yarattı
» ‘Samim Kocagöz Roman Ödülü’nün sahibi Gönül Çatalcalı
» Serenay Sarıkaya Türkiye hareketine destek oldu!
» Parti tadında SPA keyfi
» Sahilde zumba keyfi
» Aston Martin’in ilk elektrikli otomobili Rapide E gün yüzüne çıktı
» “Atma Değerlendir… Tüketimi Azalt, Mutlu Ol!’’
» Avrupa’daki gururumuz Tuğçe Beder
» Ortaköy Rotary Als Mnh Derneği ile birlikte 12 göz bilgisayarı almak için Fongogo kitlesel fonlama sitesi ile yola çıktı
» LAV ile okula dönüş heyecanı
» İnşaat sektöründe son 3 yılın en zayıf ağustos ayı yaşandı