Gupse Özay: Reklamlarda ‘komedi=erkek’ algısı kırıldı!

03 Nisan 2018 Salı 14:00
12
14
16
18

Renkli kişiliği, esprileri ve samimiyeti ile tanıdığımız Gupse Özay, ‘Bi değişik mobilya’ sloganıyla karşımıza çıkan Buka’nın reklam yüzü oldu. Özay ve markanın Genel Müdürü Gamze Stöger, kampanyanın arka planını The Brand Age okurlarına anlattı.

The Brand Age dergisinin marka yüzleri ve marka yöneticileri ile birlikte yaptığı ‘’Markanın Yüzü’’ röportaj serisinin bu ayki konuğu Gupse Özay & Buka oldu. Markanın yeni reklam yüzü olan Gupse Özay, Buka’nın Genel Müdürü Gamze Stöger ile birlikte iş birliğinin ve reklam filminin arka planını The Brand Age ile paylaştı.

‘’24 defa ev değiştirdim’’

Tıpkı Buka’nın reklam filminde olduğu gibi yaşadığı alanı da değiştirmeyi sevdiğini belirten Özay, ‘’Ev değiştirmeyi de mobilya değiştirmeyi de çok seviyorum. 24 defa falan ev değiştirdim. Renk değiştirme sevdalısıyım. Koltuk değiştiremezsem üstüne örtü atarım ama o da çingene çadırı gibi oluyor bir süre sonra. Markadan gelen teklifi duyduğumda ‘Bu tam benlik!’ dedim’’ şeklinde konuştu.
Reklamlarda kadınlar ‘pasör’ olarak kullanılıyor

Markaların reklam filmlerinde kadınları ikinci planda konumlandırmasından rahatsız olduğunu ifade eden Özay, ‘’Genelde kadını pasör olarak kullanıyor markalar; reklamlarda da öyle, filmlerde de öyle. Başrol erkek, yanındaki kadın ‘kocacım, kocacım...’ diyor. Oysa başrole bir kadın koyduğunda ne kadar değişiyor işin rengi. Ben aslında biraz da bu yüzden kabul etmiyorum genellikle reklam tekliflerini. Hep birinin karısı, birinin annesi, pasörü, çocuğu... Hayır diyorum, bir tane güçlü duruşa sahip kadın karakter olsun!’’ dedi.
‘’Erkeğe de ürünü aldıran kadın’’

Özay, kadın karakterlerin reklamlarda ön plana çıkarılmasıyla ilgili olarak ‘’Kadını başrol olarak konumlandırmak Türkiye’de de yurt dışında da daha mantıklı. Otomobilde de öyle yapmıştık, normalde erkek rolünün ön planda olduğu bir sektördü, reklamlarda da böyleydi. Sonra kadını başrol yapma riskini aldık ve Effie’ler, Kristal Elma’lar falan derken rekorlar kırıldı. Çünkü erkeğe ürünü aldıran kadın zaten. Mobilyada da, ev alırken de, araba alırken de bu böyle. Güzellik ürünleri dışındaki sektörlerde de kadınları başrol yapabilen cesaretteki markaları daha çok beğeniyorum’’ açıklamasını yaptı.

‘’Beni bi değişik buluyorlar’’

 

Buka Genel Müdürü Gamze Stöger’in, iş birliği gerçekleştirilecek ve markayı yansıtacak kişiyi belirlerken en uygun ismin Gupse Özay olduğunu ‘’Biz renkli, hareketli, enerjik bir firmayız ve bu özellikleri alt alta koyduğunda Türkiye’de bir kadın olarak sadece Gupse çıkıyor! Ürünlerimiz sürekli değişiyor, Gupse de rollerinden dolayı sürekli değişiyor. Bu yüzden bizi iyi yansıtabileceğini düşündük.’’ şeklinde ifade etmesi üzerine Özay ‘’Slogan ‘bi değişik mobilya’ ya, beni de bi değişik buluyorlar’’ şeklinde yanıtladı.

Reklamcılık, Pazarlama ve Marka Yönetimi konularında güncel ve trend içerikleri okuyucularıyla buluşturan The Brand Age, Nisan sayısında yer alan birbirinden keyifli röportajlar ve haber konuları ile raflarda. Aynı zamanda tüm içeriklere Turkcell Dergilik ve Türk Telekom e-dergi’den de ücretsiz ulaşabilirsiniz.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Gaziantep’te “Yerel Yönetimde Kadın Akademisi”
» Mutluluğun öğrenilebileceğini hiç düşündünüz mü?
» Yasemin Şefik’in bu haftaki konuğu Ayşen oldu!
» Gaziantep’in Kültürel Kokusu görücüye çıktı
» Buket Uzuner yeni kitap müjdesini Hepsitv’de verdi
» Koçtaş büyümeye ’Fix’lendi
» Türk çocuklarını hayata bağlamak için teknoloji ve yatak odası gerekiyor
» İzmir Modeli için geldiler
» Sabahattin Ali unutulmadı!
» Sadri Alışık ve Çolpan İlhan Sergisi’ne Duygusal açılış
» 21 yaş altı gençlık ’Benim Festivalim’’
» Ünlü oyuncu Engin Akyürek’den ‘’Sessizlik’’ adlı kitab
» İzmir’in "Tarım Bayramı
» Saran’dan sağlıklı nesiller için yeni bir etkinlik!
» Ray-Ban yılın en çool markası seçildi!
» Ben anneyim
» 4 Gün İstanbul 3 gün mandıra
» Tasarımcı gençler vitrine çıktı
» Citroën CEO’su Linda Jackson 2018 yılının en iyi otomotiv yöneticisi seçildi
» Asya ve Avrupa Kadın Müzeleri Konferansı’nın ilki İstanbul’da yapılıyor
» Türkiye’nin en medyatik şehirleri belli oldu
» Meme kanserine karşı zumba
» Kuru meyve sektörü 6 ülkeyi hedef pazar seçti
» Mutfağın ustalarına emek ödülü
» Mersin’de ‘İklim Değişikliği Farkındalık Günü’