Güneş yanığınız varsa ne yapmalısınız?

11 Ağustos 2017 Cuma 10:00
12
14
16
18

Yaz demek güneş demek, bronzlaşmak demektir.
Bronzlaşmak için geçirdiğiniz süreyi biraz abartmanız durumunda zamanı geri döndüremezsiniz ancak rahatsızlığı hafifletmek ve

cildiniz kendine getirmeye yardımcı olacak birkaç önlem vardır. Güneş yanığınızı, tedavi etmek için denenmiş doğru yöntemlerin

yanı sıra önlemek için en sevdiğim ipuçlarından birkaçını sizinle paylaşıyorum

Cildinizi yandığını hissettiğiniz anda:

Hemen gölge arayın!
Yanmayı en aza indirgemek için her saat yüksek SPF güneş kremi uygulayın.
Etkilenen bölgeye aloe vera uygulayın.
Vücudunuzun sıcaklığını soğutmak için bol su içirin.
Mümkünse bir şapka, güneş kremi ve daha fazla giysi giyin.
Eve döndüğünüzde,
Cildinizin aşırı ısınmasını önlemek için ılık bir duş alın.
Cilt Yatıştırıcı Serum gibi nazik sakinleştirici bir bakım uygulayın, ardından  
zengin bir hidratasyon kremi uygulayın.
Gerekirse, rahatsızlıktan kurtulmak için aspirin kullanın.

Güneş yanığınız iyileştiğinde

Direkt güneş ışığından kaçının ve kabuklanmaya başlaması halinde cildinize soymayın! Bu, sağlıklı cildi korumaya ve renk

değişikliğini önlemeye yardımcı olur! Su bakımından zengin yiyeceklerin antioksidan özellikleri vardır mümkün oldukça yiyin -

iç güneş kremi gibidir!

Sürtünme veya rahatsızlığı en aza indirgeyen egzersizlere odaklanmak için formunuzu düzenleyin. Cildiniz düzelene kadar aktif içerikler

içeren ürünlee (Retinol, AHA / BHA, Vitamin C, Peptidler ve Hidrokinon dahil) ile temizleyin. Yanık ile uğraşırken daha az şey iyidir!

Gün boyunca bir SPF ile hafifçe nemlendirin ve gece nemlendirme bakımından zengin bir krem ​​uygulayın. Cildiniz hızlı emiyorsa

nemlendirici kreminizi sık sık tekrar uygulayın.

Cildiniz soyulduktan sonra,
Herhangi bir soyma oluşmuşsa, bu bölgelerde daha yüksek   SPF’li ürün kullanın, çünkü yeni cilt daha hassas olur.
Alışılagelmiş reaksiyonları izlemek için her zaman kullandığınız ürünlere dönün. Son ziyaretiniz bir yılın 
üzerindeyse koruyucu amaçlı olarak  bir cilt kanseri taraması için dermatologunuzla randevu ayarlayın.
Tekrar güneşe çıkarken, 
Güneşe çıkmadan en az  30 dakika önce uygun miktarda güneş koruyucu kremi  (vücut için 
1 dolu bardak, yüz, boyun ve dekolte için 1 çay kaşığı) uygulayın.Güneş kreminizi her 
2 saatte bir tekrar uygulayın ve kolayca yanıyorsanız  aha sık uygulayın.
Gözlerinizi ve kafa derinizi korumak için güneş gözlüğü ve şapka takın!
Cildinizi güneşin zararlı etkilerinden koruyan besinler!
Cildinizi sadece dıştan güneşle kremi ile korumak yetmez onu içten de desteklemelisiniz.

Korunmasız güneşe çıkmanın cildi erken yaşlandırabilen ve kansere neden olabilen etkileri vardır. Güneşin verdiği zararlara

karşı vücudun kendini koruma yeteneğini arttıran sağlıklı yiyeceklerin ortak özelliği antioksidanlardır. Antioksidanlar tüm vücuda

yayılıp serbest radikallerle savaşarak sağlıklı hücrelerin zarar görmesini engellemek için çalışır.

Omega 3 yağ asitleri kabuklu deniz hayvanları ve somon, uskumru, hamsi gibi yağlı balıklarda bolca bulunur.

Anti enflamatuar gücü oldukça yüksektir,

araştırmalar serbest radikallerin zararlı etkilerine karşı hücreleri koruyabildiğini göstermiştir. Ayrıca bazı cilt kanseri

türlerine karşı da önleyici etki yaratabilirler.

Omega 3 yağ asitleri yönünden zengin diğer gıdalar: keten tohumu, kivi, semizotu, ceviz, badem, kurufasulye, soya

fasulyesi, nohut, yeşil yapraklı sebzeler.

Ayçekirdeği, kabak çekirdeği ve badem E vitamini yönünden zengindir. E vitamini güneşin zararlarından cildi koruyan güçlü bir antioksidandır.

Cilt hücrelerinde yaşlanmayı yavaşlatır ve yaraların iz bırakmadan iyileşmesine yardımcı olur. Fındık, pazı, ıspanak,

yeşil yapraklı sebzeler, bitkisel yağlar,

çam fıstığı, avokado, brokoli, papaya ve zeytinde de E vitamini bulunur.

Kırmızı, sarı, pembe ve turuncu meyve ve sebzelerde bulunan likopen ve karotenoidler UV ışınlarının neden olduğu cilt kızarıklıklarına karşı

koruyucu etkiye sahiptir. Domates ve doğal ketçap, salça gibi domates ürünlerinde bulunan likopen vücudun serbest

radikallerden kurtulmasına yardım eder,

düzenli tüketildiğinde uzun süreli koruyuculuk sağlar. Domates doğal güneş koruyucu olarak da bilinir. Yapılan araştırmalarda düzenli

olarak domates salçası tüketen kadınların güneş yanıklarına karşı daha iyi korunduğu tespit edilmiştir. Karpuz da domates gibi likopen

içerir, cildin kızarmasını, vücudun susuz kalmasını engeller.Beta karoten ise güneş yanıklarının yarattığı etkiyi hafifletir. Havuç, kayısı ve

kavunda bol miktarda bulunan beta karoten cildi güneşin zararlarından koruduğu gibi, görülen zararın etkisini tersine de çevirebilir.

Düzenli olarak beta karoten tüketenlerin erken yaşlanmaya karşı korunduğu ve etkilerinin azaldığı görülmüştür. Turunçgillerin içerisinde

bulunan limon özü olarak bilinen madde ise cilt kanseri riskini azaltabilir.

Kıvıcık salata, ıspanak ve pazı gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler de polifenol ve karetonoid gibi antioksidanlar içerir, bunlar da cildi

güneşin zararlarından korur.

C vitamini güneş ışığına maruz kalmanın neden olduğu hücresel hasarların sonucunda oluşan serbest radikallerle

savaşmaya yardımcıdır.

Kivi en yüksek oranda C vitamini içeren meyvedir. Çilek, portakal ve diğer turunçgiller, sarı,yeşil ve kırmızı dolma biberler,

koyu yeşil yapraklı sebzeler, brokoli, domates, bezelye ve papaya da yüksek miktarlarda C vitamin içerir.

Plaj çantanıza bir parça bitter çikolata atmayı unutmayın. En az %65 oranında kakao içeren bitter çikolatalarda bulunan flavanoidler UV

ışınlarının neden olduğu güneş yanıkları gibi cilt hasarlarına karşı cildin kendini korumasına yardımcı olur. Flavonoidler cildin susuz kalmasını

engeller, oksijen emilimini arttırır ve kan dolaşımını hızlandırır.

Bazı araştırmalarda yeşil çayın DNA onarımını arttırarak belli cilt kanseri türlerine karşı önleyici etkisi olabileceği görülmüştür.

Yeşil çayın içerisinde bulunan antioksidanlar UV ışınlarına maruz kalan ciltte oluşabilecek genetik hasarları önleyebiliyor.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Instagram hesabınız akıl sağlığınızla ilgili ipucu verebilir
» Kilo veremiyorsanız nedeni hormonlar olabilir
» Gece uykudan öksürüğe dikkat
» Türkiye’de 10 milyon kişinin “varis” problemi var!
» Erkeklerde saç dökülmesi
» Yaz bitmedi, çocukları koruyun
» Kilo vermek diz kireçlenmesini durduruyor
» Alzheimer hastası yakını olanlaraöneri: “Kendini seven sevgisini daha kolay paylaşır”
» Therapia SPA’yla kusursuz yenilik
» Açık havada, ayrıcalıklı pilates…
» Çocuğunuzu deprem travmasından nasıl korursunuz?
» Serinleyeyim derken vücudunuza aşırı kalori yüklemeyin
» Yaz aylarında idrar yolu enfeksiyonuna dikkat!
» Doğumu kolaylaştıracak 10 öneri
» Seyahat edenlere özel beslenme önerileri
» 6 yıl bekledi, ikizlerini 13’üncü denemede kucakladı
» Meme kanserinden korunmak İçin 7 önemli tavsiye
» Güneş gözlüğünde zaman aşımına dikkat!
» Çocuklarda yaz ishallerine dikkat
» Op.Dr. Seval Taşdemir “3 ebeveynli bebek organ nakli gibi düşünülmeli”
» NG Afyon’da yaza incecik girin
» Sünnet korkusunu önce anne-baba yenmeli
» İlker yaşam savaşını lösante’de kazandı
» 10 Bin adımla vücudunuzda neleri değiştirebilirsiniz?
» Çiceği burnunda anneler buluşuyor