Güçlü kemiklere sahip olmanın kolay yolu

17 Mayıs 2017 Çarşamba 20:00
12
14
16
18

Yaşımız ilerledikçe kemiklerimizdeki protein örgüsü seyreliyor. Yaşlanan kemiklerimizin kalsiyum ağırlıklı mineral maddesi azaldıkça, daha kolay kırılır hale geliyor.

Bu durumdan çok omurlar, kalça ve bilek kemikleri etkileniyor. Osteoporoz adı verilen bu sorunla mücadele etmenin pek çok yolu var. Aklımızın bir kenarında hep duracak bu pratik önerileri olabildiğince erken yaşta dikkate alırsak osteoporoza karşı koymak da bir o kadar kolay olur. Okan Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Derya Fidan, güçlü kemiklere sahip olmanın on altın yolunu sizler için açıkladı.

  1. Yoğurt ve sert peynirler gibi süt ürünlerini daha sık tüketin; kalsiyum kazanımızı artırın.
  2. Daha fazla sebze tüketin. Özellikle kalın yapraklı yeşil sebzeleri, marulu, semizotunu, yeşilbiberi, ıspanağı, dereotunu sofranızdan eksik etmeyin.
  3. D Vitamininiz 20’nin altındaysa mutlaka D vitamini desteği alın ve mümkünse daha sık güneşlenin. D Vitamininden zengini yağlı balık (ve kılçığı ile birlikte tüketilebilen küçük balıklar, mesela hamsi) tercih edin. Doğru bir şekilde daha çok güneşlenin.
  4. Magnezyum zengini gıdalardan istifade etmeyi unutmayın. Örneğin; ceviz, kabak, ay çekirdeği, fındık ve badem tam anlamıyla kalsiyum depolarıdır.
  5. Hayvansal protein tüketimini abartmayın. Bitkisel proteinlerden de faydalanmak çok önemlidir: Yüksek proteinli diyetlerin kalsiyum kaybını artırdığını unutmayın.
  6. Vitamin kullanım için doktorunuza başvurun: K12, D vitamini, kalsiyum, magnezyum ve çinko gibi takviyelerden bilinçli olarak istifade etmek size çok şey kazandıracaktır.
  7. Egzersiz yapmayı (özellikle direnç egzersizleri) ihmal etmeyin; yürüyüşte hafif ve ölçülü ağırlık egzersizlerinden de faydalanın…
  8. Kolajen desteği alın. Kemikli tencere etleri, paça çorbası, sakatat gibi kolajen zengini besinlerden faydalanın…
  9. Tuzu azaltın. Fazla tuz, fazla protein gibi etkiliyor, idrarla kalsiyum kaybını artırıyor.
  10. Sigaradan uzak durun. Kahveyi, çayı azaltın. Kafeinden zengin kolalı içecekleri asla tüketmeyin.

  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Maddeden uzak kalmak intihardan koruyor
» Kalp sağlığını korumak için altın öneriler
» Kemoterapi tatile engel değil
» Oturarak çalışanlar bunlara mutlaka dikkat etmeli
» Kimi öptüğünüze dikkat edin
» Bu belirtiler kalp hastalığının sinyali olabilir
» 50 yaş üzeri 3 kadından birinin ortak sorunu
» İdrar kaçırma önlenebilir
» Çocuklar için etkili ve verimli tatil önerileri
» Bir yılın yorgunluğu 10 günlük tatille atılıyor
» Diyabetli hastalara yaz önerileri
» Hamilelik Rehberi anne ve anne adaylarını sohbet kulüplerinde buluşturuyor
» "Mucize Diyetler"e Kanmayın
» Bebeğinizin kaşığıyla mamasının tadına bakmayın
» Lösev’de çocuklar ve gençlere özel yaz etkinlikleri doludizgin sürüyor
» Doğum sonrası kadınların yüzde 50’si depresyona giriyor
» Dikkat yaz ishali yaşam kalitenizi bozabilir
» Çocukların kendi sorunlarını çözmesine izin verin!
» Rahimağzı yetmezliği erken doğum nedeni
» Yaz hamilelerine sağlıklı tatil için 12 öneri
» Geç gebelikteki omega-3 desteği bebeğin bağışıklık sistemini güçlendiriyor
» Yeterince anne süt alamayan çocuklarda kabızlık riski artıyor
» Topuk ağrısı her 3 kişiden birinin sorunu…
» Çocukların gelişimine odalarından başlayın
» Çocukların uyku sorununa altın öneriler