Erkekler eğlenceye kadınlardan daha çok para harcıyor

03 Nisan 2018 Salı 09:00
12
14
16
18

Türkiye’de erkekler kadınlara kıyasla eğlenceye daha fazla harcarken, erkeklerin aylık 264,5 lira kadınların ise 206,6 lira harcadığı belirlendi

Medya takibinin öncü kurumu Ajans Press, cinsiyete göre eğlenceye para harcama oranlarını inceledi. Ajans Pressin Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Türkiye İsraf Raporu’ndan ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre, erkeklerin kadınlara kıyasla eğlence ve sosyalleşmeye daha fazla harcama yaptığı tespit edildi. Elde edilen sonuçlar neticesinde, erkeklerin aylık ortalama 264,5 lira para harcadığı ortaya çıkarken, kadınların 206,6 lira harcadığı belirlendi. Eğitim düzeyi ve sosyo-ekonomik statü yükseldikçe eğlence ve sosyalleşme masraflarının da arttığı görüldü.

ÜNİVERSİTE MEZUNLARI EĞLENCEYE DAHA ÇOK PARA HARCIYOR

ITS Medya ve Ajans Press’in gerçekleştirdiği medya incelemesine göre, eğlence alışkanlıklarıyla ilgili 61 bin 983 haber yansıması tespit edildi. Bu rakam 2018 yılı içerisinde 15 bin 327 olurken, Türkiye’de yaşayanların boş zamanlarını değerlendirme, gezme, dışarıda yemek yeme gibi eğlence ve sosyalleşme harcamaları için aylık ortalama 253,6 lira para harcadığı tespit edildi. Bununla birlikte vatandaşların yüzde 40,6’sı eğlence ve sosyalleşme için 100 liranın altında harcama yaparken, 250 liranın üzerinde harcama yapanların oranı yüzde 27,7 olarak karşımıza çıktı. Elde edilen raporda eğitim ve sosyo-ekonomik statü ne kadar yüksekse, eğlence ve sosyalleşme için yapılan harcamanın da o kadar yüksek olduğu belirlendi. Böylelikle ilköğretim mezunlarının aylık ortalama 211,8 lira eğlenceye para harcadığı belirlenirken, lise mezunlarında bu harcama 230,4 liraya çıktı. Üniversite mezunlarının ise eğlence ve sosyalleşme için aylık ortalama 286,7 lira harcadığı görüldü.

Bireylerin yüzde 69,5’i eğlence ve sosyalleşme için yapılan harcamayı normal karşılarken, yapılan harcamayı yüksek bulanların oranı yüzde 8,8 olarak saptandı. Gazete, kitap, dergi için para harcamak yüzde 56,6,’lık kesim için zorunlu ihtiyaç olarak algılanırken, tüketicilerin yüzde 51,5’i eğlence ve sosyalleşme için para harcamayı da zorunlu ihtiyaç olarak gördü. Vatandaşların ihtiyaç dışı harcama olarak gördüğü şeylerin başını ise yüzde 70,7 ile taksi çekti. Otomobil kullanmak ise yüzde 52,1’lik kesim için ihtiyaç dışı tüketim olarak değerlendirilirken, tatile gitmeyi ihtiyaç dışı tüketim olarak görenlerin oranı yüzde 60,4 oldu.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Güzelleşme hevesiniz cilt kanserine Yol açabilir
» 25 attı, hiç yemedi
» 11 Yaşındaki Talya Özdemir Birleşmiş Milletler‘de yaptığı konuşmayla beğeni topladı
» Hepsiburada Anne Söyleşileri’nin bu haftaki konuğu: Yazar Yasemin Üstay Tekin
» Mandalina “Resmen” Seferihisarlı
» AvivaSA ve Doğa Rutkay’dan “Ne izlesem?” projesi!
» Oyuncu Müge Boz; “Aşk skandallarıyla beslediğim bir hayatım olmadı...”
» Jimnastikte milli gurur Jimnastikte milli gurur
» Gayrimenkul sektöründe dijital pazarlama
» Bisikletçiler "Engelsiz Bir Dünya İçin" Avrupa yollarına düştü.
» Organik besleniyorlar
» Bu çocuklar çok şanslı
» Mersin’de Kıyı Düzenlemesi Fikir Projesi Yarışması ödülleri sahiplerini buldu
» Tohum Otizm Vakfı ve Teknosa’dan semptom reklamar
» Masal şatosu 4. Çocuk akademisi sona erdi
» Sevimli dostlarımız için keyif ve keyifin adresi: Fizyopet Köpek Oteli
» b-smart akıllı iş platformu ile akıllı iş yapma dönemi başladı
» Güneş gözlüğü seçimi yaparken burcunuzdan ilham alın!
» Dünya balıkçılıkta en iyi yıllarını geride mi bırakıyor? Yeni FAO raporuna göre bunu söylemek için çok erken
» Devamlılık Hatası: Müzakerenin Koreografisi Gökcan Demirkazık ile İş Yorumları
» Bebekli tatilde valizde olmazsa olmazlar
» Annem, Pastam ve Ben’ yarışmasının kitapçığı çıktı
» Gaziantep “Kentimi Seviyorum” kampanyasında 8’inci oldu
» Urla’da kum deniz zamanı
» Büyükler Evlenir, Çocuklar Sevinir!