Egzersiz yapmadan önce aç mı,tok mu olmak gerekir?

06 Eylül 2018 Perşembe 10:00
12
14
16
18

Birçok kişi daha çok yağ yakacağı düşüncesi ile egzersizi aç karnına yapıyor. Bir bakıma doğru fakat kilo verme çabasında olanlar için de yanlış! Çünkü daha çok yağ yakılması vücuttaki depo yağların azalacağı anlamına gelmiyor! Aç karnına yapılan egzersizin kilo vermede etkin bir metot olmadığını söyleyen Liv Hospital Diyet ve Beslenme Uzmanı Orçun Kürüm “Antrenman öncesi bir öğün ile daha uzun süre ve etkili antrenman yaparak daha fazla kalori harcayabilirsiniz. Ayrıca aç karna olduğunuzda ve egzersiz uzun sürdüğünde kas yıkımı da artacaktır ve istenmeyen sonuçlar olacaktır” diyor.

Egzersiz öncesi beslenmenin amacı:

  • Hipoglisemiyi önler. Yani hissedilen hafif sersemlik, enerji düşüklüğü, yorgunluk ve göz kararması gibi belirtiler düşük kan şekeri ile alakalıdır!
  • Açlığınızı giderir ve midede biriken sıvıyı azaltır.
  • Kaslara enerji verir.
  • Vücudunuzun spora hazır olduğunu bilir mental olarak da bunun rahatlığıyla daha iyi egzersiz yaparsınız.

Antrenman öncesi ne yemeli?

  • Antrenman öncesi ne yenileceği kişiden kişiye, egzersizin türüne, amacına, süreye ve hatta ortamın ısısına göre bile değişkenlik gösterir.
  • Eğer bir saat içinde antrenman yapılacaksa daha önceden denenip bilinen, sindirimi kolay olan muz, granola bar, küçük bir kase müsli gibi karbonhidratı yüksek ama yağ miktarı az olan gıdalar tercih edilmelidir.
  • Antrenmana bir saatten daha uzun bir süre varsa ve öncesinden bir şey yenilmeyecekse önceki öğünde karbonhidrattan zengin bir yemek yenilmelidir.

Sabah egzersizinden önce mutlaka kahvaltı yapın

Sabah egzersiz yapmadan önce kahvaltıyı es geçenlerden misiniz? Bu konuda yapılmış araştırmalar, egzersiz öncesi yapılan öğün sayesinde daha iyi ve daha uzun süre performans sergilendiğini gösteriyor. Sporcular üzerinde yapılmış birçok çalışma bunu destekliyor. Yapılan bir araştırmanın sonucunda kahvaltı yapanların, sadece öncesinden su içerek egzersize başlayanlardan daha uzun süre bisiklet sürdüklerini ortaya koymuş. Bunun sebebi gece boyunca kan şekerini düzenlemeye yardımcı olan glikojen depolarının boşalması ve düşük kan şekeri seviyesi ile yapılan egzersizde yorgunlukların daha erken başlamasıdır. Akşam yemeğinden sonra bir şey tüketilmediyse egzersiz öncesi kan şekerini normal seviyeye getirmek gerekir. Egzersiz öncesi tüketilen ara öğün güne ve saatine göre bile değişkenlik gösterebilir. Fakat sabah erken saatte spor yapanlar için zaman da kısıtlı ise bu bazen taze sıkılmış bir meyve-sebze suyu karışımı bile olabilir.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Zayıflama cerrahisi sonrası estetik kaçınılmaz mı?
» Antibiyotik ne zaman, ne kadar kullanılmalı?
» Zehir olmasın şifa olsun
» Griple ilgili doğru bilinen 11 yanlış
» Bu diş telleri üflemeli müzik aletlerini çalmayı engellemiyor!
» 1060 Umut Elçisi İstanbul Maratonu’nda KAÇUV İçin umuda koştu
» En sık görülen 9 cilt sorununa modern çözümler
» Diş eti problemleri bebeği etkiliyor
» Doğadan gelen yardım
» Sakın ovalamayın
» “AIDS ile mücadelenin en etkili yolu, korunma önlemlerini uygulamaktır.”
» Çocukları bekleyen tehlike: miyopi
» Kış hastalıklarından korunmanın ipuçları
» Soğuk havalarda hastalıklara kalkan beslenme önerileri
» Astımda erken teşhis önemli
» Olumsuz ebeveyn tutumları çocuklarda psikolojik sorunlara neden oluyor!
» Benim normalim diye bir şey yok! Tansiyonun normali 12-8’dir!
» Diş tedavisi engel tanımıyor!
» Tohum Otizm Vakfı Kırıkkale’de eğitim atölyeleri düzenledi
» AIDS geri mi dönüyor?
» ABD’de ’’ Yılın Doktoru ’’ unvanını alan ilk kadın, Dr. Ayşe Aytaman oldu
» Ekmek yiyerek de zayıflamak mümkün!
» Çocuğunuz sizinle göz teması kuruyor mu?
» 10 Maddede AIDS ile İlgili bilinmesi gerekenler
» Anne adayları gebelik şekerine dikkat!