E-ticarette rekabetin 4 kuralı

10 Ekim 2018 Çarşamba 20:00
12
14
16
18

E-ticaret devi Amazon, Türkiye’deki online alışveriş potansiyelini görerek Eylül 2018 itibariyle Türkiye operasyonuna başladı. Amacı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’deki pazardan da pay alarak büyümesini sürdürmek. Sektör, 2017 toplam cirosu 178 milyar doları aşan ve borsa değeri 1 trilyon dolar olan bu dünya deviyle nasıl rekabet edeceği üzerine hararetli tartışmalara şimdiden başladı. Ticimax E-ticaret Sistemleri Dijital Pazarlama Uzmanı Pınar Keleş, e-ticaret sitelerinin rekabet kaslarını güçlendirecek 4 strateji paylaştı.

KARGO SEÇENEKLERİNİ GÖZDEN GEÇİRİN

Öncelikle online alışverişte ücretsiz kargo fırsatının müşteriler açısından çok cazip olduğunu unutmayın. Tüm ürünleri ücretsiz kargolama gibi bir imkanınız yoksa bile en azından belli bir sepet tutarının üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo hakkı verebilirsiniz. Kargo maliyetini ürün fiyatına dahil etmek de bir seçenek ama fiyatlarınızın çok yüksek görünme riskini de göz önünde bulundurmalı ve daha az karşılaştırma yapılan ürün gruplarında bu stratejiyi uygulamalısınız. Ürün adedi ne olursa olsun sabit bir kargo bedeli almak da bir seçenek. Bu strateji sepete atılan ürün adedinin artmasını sağlayacaktır. Sıkı takipçilerinize özel üyelik verip onlara kargoyu daima ücretsiz olarak sunabilirsiniz. Bu da müşterinin gözünde farklılaşmanızı sağlayacak ve sadakatlerini artıracaktır. Bir not; Amazon 2017 yılında kargo ücretlerini müşterilere yansıtmayarak 7 milyar dolar harcamış ve bunu diğer gelir kaynaklarından karşılamış.

UZMANLIK SİLAHINIZI KULLANIN

Müşteri hizmetlerindeki kalite ve 7/24 ulaşılabilirlik de Amazon’un öne çıktığı alanlardan biri. Müşteri şikayetlerine karşı hızlı davranmalı ve kısa sürede sorunlarına çözüm bulmalısınız. Özellikle uzmanlaştığınız bir sektör varsa, o sektörle ilgili sosyal medya paylaşımları yapmak ve videolar hazırlamak, müşterilerinizin uzmanlık gerektiren sorularına anında cevap verebiliyor olmak da rekabet silahlarınız arasında yer alacaktır.

USTALARLA İŞBİRLİĞİ YAPIN

Mobilyacılık gibi montaj ve kurulum gerektiren bir sektördeyseniz, müşterinin ürünü satın aldıktan sonra sıkıntılı bir süreç yaşadığını biliyorsunuzdur. Bu sıkıntılı süreçte müşteriye destek olmak da sizi tüm rakiplerinizin önüne geçirecektir. Dünya devleri artık ustalık isteyen işlerle ilgili teknik ekiplerle işbirliğine gidiyor. Siz kendi imkanlarınızla herkese kurulum montaj gibi hizmetler veremeyebilirsiniz ama çeşitli bölgelerden ustalarla anlaşarak ve sisteme onları da dahil ederek müşterinize yardım etmeye çalışabilirsiniz. Bu tür işbirlikleri müşterinin gözünde güvenilirliğinizi artıracaktır.

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ KAMPANYALAR İLE ÖNE ÇIKIN

Kişiselleştirmenin temelinde hedef kitlenizi, ziyaretçilerinizi tanımak yatıyor. Bu da doğru bir veri analizi ile mümkün. E-ticaret sitenizde kişiye özel kampanyalar, alışveriş tutarına bağlı olarak üyeye özel sepet adımında indirimler sunmanız, şayet e-ticaret sitenizin mobil uygulaması varsa üyelerinize özel bildirimler göndererek tam zamanında iletişim kurmanız, sadık müşteri kitlesi yaratmada yardımcı olacaktır. Müşterilerinize özel olduklarını hissettirin ve markanızın sesi olmalarına izin verin.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Kadınların iş hayatına dahil edilmesi için neler yapılmalı?
» Yönetim Kurulunda Kadın Derneği 2019’da, her yönetim kuruluna en az iki kadın üye vermek için çalışacak
» Fark Yaratan Kadınlar Ödülleri 2018 Dağıtıldı
» Kadın girişimci sayısı yüzde 78 arttı
» 4. Ofisten mutfağa şirketler arası yemek yarışması başlıyor!...
» , Sema Güral Sürmeli: ’Ya ilk ya en iyi olanı yapacaksın’
» “Bir Gün CEO” programı Türkiye’deki ikinci yılında güçlenerek devam ediyor
» Türkiye’nin en önemli işveren markası konferansı
» Institut du Bosphore siyaset, ekonomi ve kültür aktörlerini İstanbul’da buluşturdu
» El Elden Ele çarşısı açılıyor
» Tekfen Holding’e “Kadınlarla Güçlendirilmiş Yönetim Kurulu”Ödülü
» Türkiye’nin İlham Veren Girişimci Kadınları ödüllerini aldı
» 140 ülke arasında 61. sıradayız
» Girişimcilikte Önce Kadın
» Marka konferansı’nın 19’uncu yılında zeka ve duygu dolu konferans deneyimi
» Geleceğin İK’sı nasıl olacak?
» Türkiye’nin“Transkriptli Başarı Sertifikası” ilk satış Akademisi başladı
» TÜSİAD’dan Avrupa Birliği Girişimleri
» TÜSİAD Parkur Heyeti Ankara’yı ziyaret etti
» BUİKAD Akadem Ömür Akkor’u ağırladı
» GoDaddy, Kobi Sohbetlerinde “Neden e-ticaret?” diye sordu
» Kadın dostu ISS, en güçlü İK liderleri arasında
» TOBB Muğla Kadın Girişimciler çocuk istismarına dikkat çektiler
» Yönetim kurullarında kadın sayısının artışına ihtiyaç var…
» KALDER-27. Kalite Kongresinin Bu Yılki Konuğu Ünlü Aktör Halit Ergenç 0ldu