Dondurma porsiyonlarına dikkat!

11 Temmuz 2018 Çarşamba 16:00
12
14
16
18

Yaz aylarının vazgeçilmez tatlarından dondurmanın besin değeri yüksek bir tatlı olduğunu belirten uzmanlar, porsiyon kontrolüne dikkat çekiyor. Yeterli ve dengeli beslenme durumunda haftada 2-3 kez dondurma tüketilebileceğini belirten uzmanlara göre, 2 top light dondurma 1 porsiyon meyveye denk geliyor. Dondurmaya eklenen çikolata ve karamel sos, fındık ve fıstık kalorisini artırıyor.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Beyin Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Özden Örkçü, yaz aylarında en çok tüketilen dondurmanın besin değeri yüksek bir tatlı olduğunu söyledi.

Dondurmanın bileşiminin, tüketici alışkanlıkları ve bölgelere göre farklılık gösterdiğini belirten Özden Örkçü, “İyi bir dondurma içeriğinde; %12 yağ, %11 yağsız kuru madde, %15 şeker, %0,3 stabilizatör ve emülgatör, %38,3 toplam kuru madde içermelidir. Dondurmanın yapım aşamasında; süt, sütün yağsız kuru maddesi, şeker, glikoz şurubu gibi tatlılık verici maddeler, stabilizatör, emülgatör, bitkisel yağ/margarin ve/veya süt yağı,çeşidine göre çikolata, kakao, meyve, fındık/fıstık/badem, karamel gibi besinler, salep, doğal ve doğala özdeş aromalar kullanılmaktadır” dedi.

Dondurma, besin değeri yüksek bir tatlıdır

Dondurmanın diğer tatlılarla karşılaştırıldığında daha besleyici olduğunu ifade eden Özden Örkçü, şunları söyledi:

“Dondurmanın içeriğinde;protein, yağ ve karbonhidratın yanı sıra A, B, C, D, E vitaminleri ile kalsiyum, fosfor, magnezyum, sodyum, potasyum, demir ve çinko gibi mineraller bulunur.

Diğer tatlılarla karşılaştırıldığında daha besleyicidir.

Dondurmanın kalori değeri, un ve şekerden yapılan diğer hamurlu tatlılara göre çok daha düşüktür.

Sade bir dondurma gereksiniminin %48’ini yağlardan karşılar.

1 külah dondurma 20 kalori

100 gram sütlü dondurma yaklaşık 190 kalori içerir. Normal bir külah ise yaklaşık 20 kaloridir.

100 gram sütlü dondurmada ortalama 148 mg kalsiyum, 115 mg fosfor, 63 mg sodyum, 181 mg potasyum, 0,1 mg demir,

440 IU A vitamini, 0.21 mg E vitamini, 0.21 mg B2 vitamini, kolesterol 44 mg, 0,1 mg niacin vardır.”

Sos ve fıstığa dikkat!

Beslenme ve Diyet Uzmanı Özden Örkçü, “Üzerine karamel veya çikolata sos, krema, fındık ya da fıstık parçacıkları ekletmeniz masum görünen dondurmanızın kalorisini en az 75- 100 kalori artıracaktır” uyarısında bulundu.

Haftada 2-3 kez tüketilebilir

Sağlıklı beslenmenin yeterli ve dengeli beslenme anlamına geldiğini belirten Özden Örkçü, “Eğer yeterli ve dengeli besleniyorsanız, egzersize de gereken önemi veriyorsanız dondurma tüketiminde hiçbir sorun yoktur.Dondurma haftada 2-3 kez günlük diyete eklenebilir” dedi.

Porsiyon kontrolü önemli

Dondurma tüketiminde önemli olan noktanın porsiyon kontrolü olduğunu ifade eden Özden Örkçü, “Burada önemli olan porsiyon kontrolü yani, tüketilen besinlerin sıklığı ve miktarının ayarlanarak günlük diyete konulmasıdır” dedi.

1 top sade dondurma 95-110 kalori arasında

Beslenme ve Diyet Uzmanı Özden Örkçü, 1 top sade dondurmanın (50 g) ortalama 95-110 kalori arasında olduğunu ifade ederek “2 top light dondurma, 1 porsiyon meyveye; 3 top normal (sade) dondurma ise 1 dilim ekmek+ 1 su bardağı süt+ 1 porsiyon meyveye eşdeğerdir” uyarısında bulundu.

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Çocuklara sütü sevdirmenin 9 yolu
» Az Süt tüketen çocuklar daha uykusuz ve dalgın oluyor
» Vajinal enfeksiyonlardan korunmak için 5 öneri
» İdrar kaçırma hem sosyal hayatı hem de iş hayatını olumsuz etkiliyor
» Mevsim değişiklikleri sizi hasta etmesin
» Kışlık konserve yaparken dikkat etmeniz gereken 5 madde
» Alzheimer’in en önemli ilacı sevgi
» Hamile kalmak için gecede iki kez sevişin
» Kronik hastalıklardan korunmak için okul çağında beslenmeye dikkat!
» Alzheimer’lıların evden çıkması gerekiyor
» Dişeti hastalıklarınızın sebebi stres olabilir!
» “Kansersiz Yaşam Senin Elinde”
» Sonbaharda göz alerjilerine dikkat
» Sonbahar detoksu için 9 öneri
» Çocukların okul başarısı için kahvaltıyı atlamayın
» Çocuğunuz okuma-yazmayı öğrenemiyorsa, dikkat!
» Alzheimer hastalığında 10 önemli mit
» Okula uyum sürecinde çocuğunuza “Korkma” demek yerine onunla empati kurmaya çalışın
» Prematüre bebeklerde ROP muayenesi şart
» Türkiye Avrupa’nın en obez ülkesi oldu!
» Dikkat eksikliği okul döneminde belirginleşiyor
» Beslenme çantasına peynirli sandviç ve havuç koyun!
» Dünyaya bir de böyle bakın!
» Regl ağrısıyla baş etmenin 10 yolu
» Başarılı Oyuncu Çiçek Dilligil’den Otizmli çocuklara destek!