Dikkat! Antibiyotikler işitme kaybına neden olabilir?

19 Haziran 2017 Pazartesi 18:00
12
14
16
18

Hayatınızı kurtaran ilaçlar işitme duyunuza zarar verebilir

Kullandığınız birçok ilacın, işitme kaybına neden olabileceğini biliyor muydunuz? Ototoksik ilaç olarak adlandırılan bu ilaçlara yeni bir grup daha eklendi. Oregon'daki Oregon Sağlık ve Bilim Üniversitesi'nde yapılan yeni bir araştırmada, aminoglikozid adı verilen belli bir antibiyotik sınıfının işitme kaybına neden olduğu doğrulandı.

Süper güçleri olan aminoglikozidler kokleaya (kulak salyangozu, iç kulağın işitsel kısmı) veya işitme sinirine ve muhtemelen denge sisteme zarar veren bir yan etkiye sahip. Hayati tehlike arz eden enfeksiyonların tedavisinde kullanılan aminoglikozidler, sadece işitme kaybına değil aynı zamanda böbrek hasarına da neden oluyor.

BEBEKLER DE RİSK ALTINDA

Aminoglikozit verilen yetişkinlerin yüzde 20 ila 60'ında, hafif ve şiddetli olmak üzere, bir miktar işitme kaybı yaşanıyor.

Aminoglikozit yenidoğan yoğun bakım ünitelerinde de kullanılıyor. İşitmeyi kaybedenlerin çoğunluğu, pnömoni, peritonit veya sepsis gibi hayatı tehdit eden bir enfeksiyon nedeniyle antibiyotik verilen bebekler.

Aminoglikozitler neredeyse 50 yıl önce geliştirildi. Alternatifler geliştirilmiş olmasına rağmen, aminoglikozidler sadece yaygın oldukları için değil aynı zamanda pahalı olmamaları nedeniyle yaygın olarak kullanılıyor.

FARELERDE BAŞARI SAĞLANDI

Neyse ki, Stanford'daki araştırmacılar sayesinde, ufukta bir alternatif görülüyor. Şu anda Stanford Tıp Fakültesi’nde geliştirilmekte olan yeni bir aminoglikoz formunun, işitme kaybı olmaksızın aynı hayat kurtarıcı özelliklere sahip olacağı düşünülüyor. İstanbul Aydın Üniversitesi VM Medical Park Florya Hastanesi’nden Kulak Burun Boğaz Uzmanı Opr. Dr. M. Melih Çiçek’in verdiği bilgiye göre, N1MS olarak bilinen aminoglikozitin modifiye edilmiş formu, farelere enjekte edildi ve işitme kaybına neden olmaksızın fareleri tedavi etmeyi başardı.

İNSANLARDA DENENECEK

 

N1MS için bir sonraki adım insan testi ve araştırmacılar bu konuda iyimser.

Siz de aminoglikozit içeren bir ilaç kullanıyorsanız, o ilaç yerine daha az toksik içeren bir ilaç olup olmadığını öğrenmek için lütfen doktorunuza başvurunuz.


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Sıcak havalarda çocuklarınızı hastalıklardan koruyun
» Sıcak Hava Tansiyon Düşmanı
» Korkunun da faydaları var
» Nike+ Training Club uygulamasıyla ücretsiz yoga egzersizleri
» Termomineralli sular deri sağlığına anlamlı katkıda bulunuyor…
» Konserde diş tedavisi
» Seyahat çantanıza sağlık için yer açın
» 100 yıllık tedavi umut ışığı oluyor
» Güzel yemek isimleri kilo aldırıyor
» Klinik pilates ile gerçek boyunuza ulaşın
» Güneşte değil güneşten önce korunun
» Şekere obezite vergisi
» Ağız kokusunu çinkolu diş macunu ile önleyebilirsiniz
» Lezzet ve şifa kaynağı baharatların ihracatında Ege zirvede
» Obezite cerrahisi geçirmiş hastalara bayram tavsiyeleri
» Trafik canavarı hastalığınızı fırsata çevirmesin!
» ‘Sizin çocuğunuz olmaz’ dediler ikizleri oldu
» Vitiligodan kurtulmak mümkün
» Uzmanlar Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor: Uykusuzluğa dikkat!
» Romatizma hastası çocuklar, özgür adımlar kampı’nda el becerilerini konuşturdu
» Bayramda çocuklarda aşırı şeker ve çikolata tüketimine dikkat
» Bir bardak su içmeden şekerpare yemeyin!
» Bayramda açık büfeye temkinli yaklaşın
» Bayramda kontrollü beslenmenin püf noktaları
» Terleme sorunu kariyer tercihini etkiliyor