Dijital metin yığınlarını faydalı veriye dönüştüren çözüm: Kimola

08 Eylül 2017 Cuma 09:00
12
14
16
18

StartersHub XO programı katılımcılarından ve ‘büyük veri’ alanında Türkiye’nin en yenilikçi girişimlerinden biri olan Kimola, bugün küresel şirketlerin iletişim, pazarlama ve reklam stratejilerine yön verdiği çözümlerin sağlayıcısı konumunda. “Dijital Evrenin Veri Kılavuzu” sloganıyla kendini tanımlayan şirket, kullanıcılar tarafından paylaşılan metinleri bir saha araştırması derinliğinde analiz eden veri analitiği ürünleri ile dikkat çekiyor.

Kimola’nın yapay zekaya dayalı analiz servisleri, her gün 600.000’in üzerinde sosyal medya paylaşımının yanında, 10 milyona yakın sosyal medya kullanıcısının da alışkanlık ve davranışlarını inceliyor.

 Blog siteleriyle başlayıp diğer sosyal ağ platformlarıyla devasa bir hacme ulaşan sosyal medya, bireysel içerik üretimi konusunda ezberleri bozdu. Her gün dünyada milyonlarca kişi, bambaşka konularla ilgili farklı duygular içeren metinler paylaşıyor. Çoğu önemsiz ve sıradan paylaşımlar olarak görülse de bu içerik yığını, akıllı teknolojik yaklaşımlarla ele alınabildiği zaman, markalar için son derece değerli.

Dijital mecralardaki metinlerin özel algoritmalar ile analizini sağlayan Kimola,  bu verileri sadeleştirip akıllı çıkarımlar ortaya koyan çalışmalarıyla markaların stratejik kararlar alabilmesini destekliyor.

Bir Grup ‘Datakolik’

Markaların reklam, pazarlama ve iletişim harcamalarını  optimize eden ürünleriyle kaynaklarını daha verimli kullanmalarını sağlayan ve ekonomiye katkıda bulunan Kimola, günümüzde İstanbul ve San Francisco’ya da yayılan yazılım geliştirme ve sosyal bilimler temelli bir ekiple, şimdiye kadar görülmemiş bir kullanıcı deneyimi tasarlamak üzere çalışıyor. 2014’te Ankara'da kurulan Kimola’nın kurucusu Mustafa Savaş ekibini “bir grup datakolik” olarak tanımlıyor.

Dijital Metinleri Analiz Eden Ürün Ailesi

Kimola’nın bir arama algoritması olarak başlayıp, sonrasında aynı isimle şirketleşmiş bir teknoloji girişimi olduğunu söyleyen Mustafa Savaş, “Bilkent Üniversitesi yerleşkesi içerisindeki Cyberpark’ta yer alan ofisimizde; metin verisi içerisinde arama yapan, dijital metin ifadelerini işleyip yorumlayan teknolojiler geliştirerek, bunları temel alan ürünler sunuyoruz. Bununla birlikte İstanbul’da StartersHub’daki ofisimizde de iş geliştirme ve strateji faaliyetlerimizi yürütüyoruz,” dedi.

Kimola çatısı altında Analytics ve Cloud olmak üzere iki kırılım bulunuyor. Kimola Analytics, TV yayınları, markalar ve gündemi analiz eden üç farklı ürün sunarken Kimola Cloud ise metinlerdeki 24 farklı duyguyu analiz eden, metinlerin hangi dilde yazıldığını belirleyen ve geniş hacimli metinler içinde arama yapılmasını sağlayan üç farklı bulut servisi sunuyor.

Saha araştırması derinliğinde analizler

40’tan fazla sektörde faaliyet gösteren 400’den fazla marka hakkındaki sosyal medya konuşmalarını toplayıp analiz ederek, Türkiye'nin en kapsamlı ve güvenilir marka endeksini yayımlayan Kimola, müşterilerine saha araştırması derinliğinde veri analizlerine erişme olanağı sunuyor.  Tüketicilerin davranış ve duyguları üzerinden sunulan bu analizler, satış ve konum gibi offline verilerle birlikte harmanlanarak, yepyeni bir “veri penceresi” açıyor.

 Kimola’da  StartersHub XO Dönemi

 

Kimola’nın kurucusu Mustafa Savaş şirketin büyüme döneminde StartersHub XO programına katılmalarıyla ilgili şunları söyledi: “Kimola’da kendi geliştirdiği teknolojileri doğru iş modelleri ile ticarileştirerek büyümeyi esas alıyoruz. Bu nedenle yeni bir ürün tasarlarken ya da mevcut ürünlere eklenecek özellikleri belirlerken pazar analizlerine dayalı matematiksel değerlere göre ilerlemek konusunda oldukça hassasız. XO programının KPI’lara dayalı yaklaşımının, Kimola’nın bu iş stratejisi ile doğrudan doğruya örtüşmesi bizim için en belirleyici unsurlardan birisi oldu. Bununla birlikte StartersHub ekibinin çevik iş geliştirme anlayışının ne kadar verimli sonuçlar ürettiğini hep birlikte deneyimledik.  StartersHub’ın tümüyle iletişim ve yenilikçiliğe dayalı bir çalışma anlayışı olduğunu söyleyebilirim. Bu anlayış, bizim için kesinlikle ilham verici. Bu kapsamda StartersHub ile başlayan yatırım çalışmalarımız devam ediyor. Kimola olarak hedefimiz 2018 yılı ikinci yarısında ürünlerimizi globalleştirerek farklı ülkelerdeki kullanıcı profillerini de analiz etmek.”

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Her mutfağın ihtiyacı tek sette birleşti
» Forcepoint Türkiye Siber Güvenlik Web Akademisi 2. Sezonu başlıyor
» Siemens’ten kumaş türüne özel kurutma
» Lenovo Yoga 720’nin aktif kalemi ile yaratıcılığını konuştur!
» Samsung Büyük TV günleri başladı
» Arçelik’ten Geniş Aileler İçin Buzdolabı
» Yepyeni tasarımıyla Bosch Condens 7000i W hem şık, hem akıllı
» Arçelik’ten Yeni Tasarımlı Ankastre Bulaşık Makineleri
» Siemens’ten akıllı elektrikli süpürgeler
» Mutfağından kahve, evinden misafir eksik olmayanlara
» LG’de sonbahar fırsatları bitmiyor
» Arzum Olimpia Energy ile sonbahar temizliği
» En hijyenik çözümler Hotpoint’ten
» Arzum Ütü Ailesi’nden buhar gücü birliği
» Electrolux Türkiye 2020’ye kadar iki kat büyümeyi hedefliyor
» LG, “Deep Learning” teknolojisiyle hayalleri bir adım öteye taşıyor
» Dünya Kahve Günü’nde kahveler Hotpoint’ten
» Hotpoint’le enerji israfına son
» Siemens ile kahveye dair her şey bu festivalde
» Bosch Termoteknik, Türkiye’nin en iyi kombi ustasını seçti
» LG Q6, Eylül ortasında Türkiye’de satışa çıkıyor
» Samsung QuickDrive teknolojisi ile çamaşır yıkama süresi yarıya iniyor
» Vestel, akıllı ürünlerde Amazon ile iş birliğini IFA’da duyurdu
» Sony’nin gücü
» LG’nin akıllı ekosistemi artık Amazon Alexa ve Google Asistan platformları ile uyumlu