Dijital metin yığınlarını faydalı veriye dönüştüren çözüm: Kimola

10 Ağustos 2017 Perşembe 07:00
12
14
16
18

StartersHub XO programı katılımcılarından ve Büyük Veri alanında Türkiye’nin en yenilikçi girişimlerinden biri olan Kimola, bugün küresel şirketlerin iletişim, pazarlama ve reklam stratejilerine yön verdiği çözümlerin sağlayıcısı konumunda. “Dijital Evrenin Veri Kılavuzu” sloganıyla kendini tanımlayan şirket, kullanıcılar tarafından paylaşılan metinleri bir saha araştırması derinliğinde analiz eden veri analitiği ürünleri ile dikkat çekiyor.

Blog siteleriyle başlayıp diğer sosyal ağ platformlarıyla devasa bir hacme ulaşan sosyal medya, bireysel içerik üretimi konusunda ezberleri bozdu. Her gün dünyada milyonlarca kişi, bambaşka konularla ilgili farklı duygular içeren metinler paylaşıyor. Çoğu önemsiz ve sıradan paylaşımlar olarak görülse de bu içerik yığını, akıllı teknolojik yaklaşımlarla ele alınabildiği zaman, markalar için son derece değerli.

Dijital mecralardaki metinlerin özel algoritmalar ile analizini sağlayan Kimola,  bu verileri sadeleştirip akıllı çıkarımlar ortaya koyan çalışmalarıyla markaların stratejik kararlar alabilmesini destekliyor.

Bir grup ‘datakolik’

2014’te Ankara'da kurulan Kimola, günümüzde İstanbul ve San Francisco’ya da yayılan yazılım geliştirme ve sosyal bilimler temelli bir ekiple, şimdiye kadar görülmemiş bir kullanıcı deneyimi tasarlamak üzere çalışıyor. Kimola’nın  kurucusu Mustafa Savaş ekibini “bir grup datakolik” olarak tanımlıyor.

Dijital Metinleri Analiz Eden Ürün Ailesi

Kimola’nın bir arama algoritması olarak başlayıp, sonrasında aynı isimle şirketleşmiş bir teknoloji girişimi olduğunu söyleyen Mustafa Savaş, “Bilkent Üniversitesi yerleşkesi içerisindeki Cyberpark’ta yer alan ofisimizde; metin verisi içerisinde arama yapan, dijital metin ifadelerini işleyip yorumlayan teknolojiler geliştirerek, bunları temel alan ürünler sunuyoruz. Bununla birlikte İstanbul’da StartersHub’daki ofisimizde de iş geliştirme ve strateji faaliyetlerimizi yürütüyoruz,” dedi.

Kimola çatısı altında Analytics ve Cloud olmak üzere iki kırılım bulunuyor. Kimola Analytics, TV yayınları, markalar ve gündemi analiz eden üç farklı ürün sunarken Kimola Cloud ise metinlerdeki 24 farklı duyguyu analiz eden, metinlerin hangi dilde yazıldığını belirleyen ve geniş hacimli metinler içinde arama yapılmasını sağlayan üç farklı bulut servisi sunuyor.

Saha araştırması derinliğinde analizler

40’tan fazla sektörde faaliyet gösteren 400’den fazla marka hakkındaki sosyal medya konuşmalarını toplayıp analiz ederek, Türkiye'nin en kapsamlı ve güvenilir marka endeksini yayımlayan Kimola, müşterilerine saha araştırması derinliğinde veri analizlerine erişme olanağı sunuyor.  Tüketicilerin davranış ve duyguları üzerinden sunulan bu analizler, satış ve konum gibi offline verilerle birlikte harmanlanarak, yepyeni bir “veri penceresi” açıyor.

 Kimola’da  StartersHub XO Dönemi

Kimola’nın kurucusu Mustafa Savaş şirketin büyüme döneminde StartersHub XO programına katılmalarıyla ilgili şunları söyledi: “Kimola’da kendi geliştirdiği teknolojileri doğru iş modelleri ile ticarileştirerek büyümeyi esas alıyoruz. Bu nedenle yeni bir ürün tasarlarken ya da mevcut ürünlere eklenecek özellikleri belirlerken pazar analizlerine dayalı matematiksel değerlere göre ilerlemek konusunda oldukça hassasız. XO programının KPI’lara dayalı yaklaşımının, Kimola’nın bu iş stratejisi ile doğrudan doğruya örtüşmesi bizim için en belirleyici unsurlardan birisi oldu. Bununla birlikte StartersHub ekibinin çevik iş geliştirme anlayışının ne kadar verimli sonuçlar ürettiğini hep birlikte deneyimledik.  StartersHub’ın tümüyle iletişim ve yenilikçiliğe dayalı bir çalışma anlayışı olduğunu söyleyebilirim. Bu anlayış, bizim için kesinlikle ilham verici.”

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Fit21’e Zorlu yeni yıl köyü’nde büyük ilgi!
» 18. MARKA Konferansı, iş, sanat ve eğlenceyi buluşturan dopdolu bir programla son buldu
» Kadın Futbolunda yepyeni bir dönem başlıyor
» 2017’nin en romantik çifti sence hangisi hangisi?
» Marka 2017, ikinci gününde rekora koştu
» Ülkeler ulusal gıda ürünleri için coğrafi etiketten faydalanmanın yollarını arıyor
» Meryem Uzerli "Eski sevgilime görüşmem"
» Bilgi, geleceği gelenekselleştiriyor
» İzmir Bulut Öncü Gençlik Merkezi açıldı!
» Ece Vahapoğlu, En İyi Celebrity Spor Öncüsü ödülüne layık görüldü
» “Oyuncak Müzesi” 40 günde 4 şehir gezdi
» Bursa’nın sultanlar tur avantajını kaptı
» Müfide Tuvaş, 84 Yaşında ilk kez doğum gününü kutladı
» Hande Kazanova. 2018’de neler olacağını anlatacak
» Gül Ergi, babasının izinden gidiyor
» Bir şehir ya da antik çağ masalı
» Tweet dizileri geliyor!
» Instagram, hashtag takip etme özelliğiyle keşfetmeyi kolaylaştırıyor
» Mine G. Kırıkkanat: Yav bu adamın içine Dr. Mengele kaçmış!
» Sosyetik jüri,Paris’te buluştu
» Hikâyelerin sesi ol,görme engellilere ilham ver
» İTÜ ve Ipekyol’dan Eğitim ve Akademik İş birliği
» Satranç Müzesi’ne “Mutlu Çocukların Ülkesi Hollanda” Konuk oluyor
» 11 bin kadın "kentini" tanıdı
» Özgür çizerler ödüllerine kavuştu