Dijital metin yığınlarını faydalı veriye dönüştüren çözüm: Kimola

10 Ağustos 2017 Perşembe 07:00
12
14
16
18

StartersHub XO programı katılımcılarından ve Büyük Veri alanında Türkiye’nin en yenilikçi girişimlerinden biri olan Kimola, bugün küresel şirketlerin iletişim, pazarlama ve reklam stratejilerine yön verdiği çözümlerin sağlayıcısı konumunda. “Dijital Evrenin Veri Kılavuzu” sloganıyla kendini tanımlayan şirket, kullanıcılar tarafından paylaşılan metinleri bir saha araştırması derinliğinde analiz eden veri analitiği ürünleri ile dikkat çekiyor.

Blog siteleriyle başlayıp diğer sosyal ağ platformlarıyla devasa bir hacme ulaşan sosyal medya, bireysel içerik üretimi konusunda ezberleri bozdu. Her gün dünyada milyonlarca kişi, bambaşka konularla ilgili farklı duygular içeren metinler paylaşıyor. Çoğu önemsiz ve sıradan paylaşımlar olarak görülse de bu içerik yığını, akıllı teknolojik yaklaşımlarla ele alınabildiği zaman, markalar için son derece değerli.

Dijital mecralardaki metinlerin özel algoritmalar ile analizini sağlayan Kimola,  bu verileri sadeleştirip akıllı çıkarımlar ortaya koyan çalışmalarıyla markaların stratejik kararlar alabilmesini destekliyor.

Bir grup ‘datakolik’

2014’te Ankara'da kurulan Kimola, günümüzde İstanbul ve San Francisco’ya da yayılan yazılım geliştirme ve sosyal bilimler temelli bir ekiple, şimdiye kadar görülmemiş bir kullanıcı deneyimi tasarlamak üzere çalışıyor. Kimola’nın  kurucusu Mustafa Savaş ekibini “bir grup datakolik” olarak tanımlıyor.

Dijital Metinleri Analiz Eden Ürün Ailesi

Kimola’nın bir arama algoritması olarak başlayıp, sonrasında aynı isimle şirketleşmiş bir teknoloji girişimi olduğunu söyleyen Mustafa Savaş, “Bilkent Üniversitesi yerleşkesi içerisindeki Cyberpark’ta yer alan ofisimizde; metin verisi içerisinde arama yapan, dijital metin ifadelerini işleyip yorumlayan teknolojiler geliştirerek, bunları temel alan ürünler sunuyoruz. Bununla birlikte İstanbul’da StartersHub’daki ofisimizde de iş geliştirme ve strateji faaliyetlerimizi yürütüyoruz,” dedi.

Kimola çatısı altında Analytics ve Cloud olmak üzere iki kırılım bulunuyor. Kimola Analytics, TV yayınları, markalar ve gündemi analiz eden üç farklı ürün sunarken Kimola Cloud ise metinlerdeki 24 farklı duyguyu analiz eden, metinlerin hangi dilde yazıldığını belirleyen ve geniş hacimli metinler içinde arama yapılmasını sağlayan üç farklı bulut servisi sunuyor.

Saha araştırması derinliğinde analizler

40’tan fazla sektörde faaliyet gösteren 400’den fazla marka hakkındaki sosyal medya konuşmalarını toplayıp analiz ederek, Türkiye'nin en kapsamlı ve güvenilir marka endeksini yayımlayan Kimola, müşterilerine saha araştırması derinliğinde veri analizlerine erişme olanağı sunuyor.  Tüketicilerin davranış ve duyguları üzerinden sunulan bu analizler, satış ve konum gibi offline verilerle birlikte harmanlanarak, yepyeni bir “veri penceresi” açıyor.

 Kimola’da  StartersHub XO Dönemi

Kimola’nın kurucusu Mustafa Savaş şirketin büyüme döneminde StartersHub XO programına katılmalarıyla ilgili şunları söyledi: “Kimola’da kendi geliştirdiği teknolojileri doğru iş modelleri ile ticarileştirerek büyümeyi esas alıyoruz. Bu nedenle yeni bir ürün tasarlarken ya da mevcut ürünlere eklenecek özellikleri belirlerken pazar analizlerine dayalı matematiksel değerlere göre ilerlemek konusunda oldukça hassasız. XO programının KPI’lara dayalı yaklaşımının, Kimola’nın bu iş stratejisi ile doğrudan doğruya örtüşmesi bizim için en belirleyici unsurlardan birisi oldu. Bununla birlikte StartersHub ekibinin çevik iş geliştirme anlayışının ne kadar verimli sonuçlar ürettiğini hep birlikte deneyimledik.  StartersHub’ın tümüyle iletişim ve yenilikçiliğe dayalı bir çalışma anlayışı olduğunu söyleyebilirim. Bu anlayış, bizim için kesinlikle ilham verici.”

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Dostluk gecesi
» "Antep Fıstığı festivali" Tarlada hasat ile başladı
» Sosyal medya paylaşımları için kurallar belirleniyor!
» Minik Kareteci Sıla haykırıyor: “Asla Kadınlara karışmayacaksınız!”
» LAV ile evlerde deniz serinliği!
» Heidi fuarda çocuklarla buluştu
» Dünyanın gözü İzmir’de
» Sarayköy’ün gençleri uzmanlardan eğitim alıyor, sporda büyüyor
» Sektör lideri L’Oréal, cinsiyet eşitliğinde de 1. sırada
» Rixos Premium Tekirova’nın Guinness rekor denemesi başarıyla sonuçlandı
» Düğün alışverişinin yıldızı Ankara oldu
» Shell’in Çatalhöyük Arkeoloji yaz atölyesi’ne büyük ilgi
» Raisa & Vanessa, Vodafone gecesine hazırlanıyor
» Gloria Ironman 70.3 Turkey’de geri sayım başladı
» En zor koşullara uygun altec lansing açık hava hoparlör
» Sakin Şehir’de Tarhana Atölyesi
» III. Karaova Bağbozumu şenlikleri
» Ayse Arman Tweetledi: Şahane vakıf: ‘Herkese Kitap Vakfı’
» Ünlü modeller girişimci kadınların ürettiği çantaları kullanıyor
» Ünlü sanatçılar "Antep Fıstığı festivali"nde buluşacak
» Netflix’ten 26 Ağustos Dünya Köpek Gününe özel içerik önerileri
» Neşe veren tasarım, elegan sunum
» İstanbul’da Queer alanların dilsel yapısı ve tarihî gelişimi
» Şıklığı ile öne çıkan akıllı bir tasarım örneği: ‘Roots’
» Nude tasarım ekibinden ‘Chill koleksiyonu’