Dijital medya televizyona kafa mı tutuyor?

14 Nisan 2017 Cuma 20:00
12
14
16
18

Mobil ortam üzerinden gerçekleştirilen reklam yatırımları artık alternatif bir pazarlama ortamı olmaktan çıkıp, markaların olmazsa olmazları arasında yerini alıyor. Reklamcılar derneğinin yapmış olduğu araştırma sonuçlarına göre 2016 yılında 7.184 milyon TL yatırım yapılan reklamcılık sektöründe en fazla büyüme oranını beklenildiği üzere ‘görsel medya’ alıyor.

Günümüzde neredeyse hayatımızın tamamını şekillendiren dijital medya, pazarlama ve reklam dünyasının da ilgi odağı oluyor. Her ne kadar geleneksel medya dijital medyanın karşısında hala direnmekte olsa da, açıklanan araştırma rakamları gösteriyor ki dijital medyada yapılan reklam yatırımları, her geçen gün artmaya devam ediyor.

2016 yılında toplam reklam yatırımlarının yüzde 10.96 oranında artış gösterdiğini vurgulayan Unìon İstanbul Ajans Başkanı Mehmet Erkmen, “Reklamcılar Derneği’nin açıkladığı rakamlara göre, bu yıl yaşanan artışta en büyük payı görsel medya aldı. Geçen yılda yüzde 10’a yakın bir büyüme yaşanmıştı. Ekonomik olarak zor bir yıl geçirmiş olmamıza rağmen reklam sektöründe istikrarlı bir büyüme söz konusu. Yatırımların en çoğu ise iletişim, inşaat ve otomotiv sektöründe görüldü” dedi.

“Hedef kitle zaten internette hazır sizi bekliyor”

Markalar için reklamın öneminin hızla attığını söyleyen Erkmen, “Türkiye’de 12 yaşın üzerinde 25 milyon internet kullanıcısı var. Bu rakamın 18,5 milyonu tüketim potansiyeli yüksek gruptan oluşuyor. Markalarda belirledikleri hedef kitleye internet reklamcılığıyla ulaşmayı tercih ediyor. Çünkü dijital reklamcılık, ölçülebilir olma, demografik özelliklerine göre doğru hedef kitleyi belirleyebilme, hızlı marka bilinirliği yaratma ve düşük maliyetli olmasıyla geleneksel medyaya kafa tutuyor. Hedef kitle zaten internette hazır sizi bekliyor. Neden reklamınızı insanların bütün gününü geçirdiği bu ortamda yapmayasınız ki?” şeklinde konuştu.

Araştırma sonuçlarına göre TV’nin yüzde 51.22’lik oranla hala en büyük mecra olduğunun altını çizen Unìon İstanbul Ajans Başkanı Mehmet Erkmen, “Toplumun çok büyük bir kısmının televizyon seyretme alışkanlığının devam etmesi televizyonu en çok tercih edilen reklam yatırım aracı yapıyor. Ama dijital mecraların bu yıl yüzde 24 büyüme göstermesi de onu televizyonun en büyük rakibi yapıyor” açıklamasında bulundu.

 

 


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :



+ Benzer Haberler
» Ege Bölgesi’nin ihracatı 5 ayda 7 milyar dolara yaklaştı
» KidzMondo’yla, Hilton İstanbul Bosphorus’ta dolu dolu bir yaz kampı
» Haydi, engelleri sesli durak’la kaldıralım
» KidzMondo uzmanlık albümünü tamamlayın hediyeleri kaçırmayın!
» İşte bu yüzden İzmir!
» Romanlar hem üretecek hem kazanacak
» Uyuşturucuya karşı topyekün mücadele şart
» Tezcan, bu sene de Türkiye devler liginde
» Hayvanat Bahçesinde bayram sürprizi
» Türk Telekom Prime’dan kat kat yaz fırsatları
» Demet Akbağ Tweetledi: yaşar 2017 albüm
» TEB Kültürpark Cup’ta Şampiyon Buzarnescu
» Megastar Tarkan 2017 Formula 1 Azerbaycan Grand Prix’inin açılış konserini yaptı
» Tesis yok demediler Türkiye şampiyonu oldular
» İstanbul Modern Çocuk Atölyesi Emaar Akvaryum & Sualtı Hayvanat Bahçesi’nde
» Bursa Zoo`nun yeni misafirleri fok ve penguen
» Coupé ruhu geri döndü: Yeni Infınıtı Q60
» “Her Şey Dahil Pasaport” hizmetinin kapsamını genişletti
» Orta Doğu Mutfağının En Sevilen Lezzetleri Marriott Şişli’de
» İlham kaynağı doğa…
» Buse Terim’den yıldızlardan ilham alan mücevherler
» adidas İstinye Park Mağazası’nın Açılışını adidas Runners Istanbul koşucuları yaptı
» Çiftlerde şampiyon Mestach-Stojanovic ikilisi
» “İzmir, herkesin yaşamak istediği şehir oldu”
» Dikilili kursiyerlerin sertifika sevinci